Koemansje (60)

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koemansje
Berichten: 4
Lid geworden op: 02-05-2017 22:11

Koemansje (60)

Bericht door Koemansje » 03-05-2017 19:01

Hallo allemaal
Ik ben een vrouw van 60 jaar.
In 2012 ben ik thuis komen te zitten met een fikse burn-out. Mijn lichaam en geest zeiden STOP. Ik was toen voor mijn doen super slank met een maatje 38. De kilo's die ik daarvoor afgevallen was komen achteraf gezien door de stress. Nu bijna 5 jaar later zijn alle kilo's er weer bij, plus een fikse bonus.( Ik jojo al mijn leven lang) Ik zit nu rond maat 44. Ik twijfel nog of ik weer een weegschaal ga kopen of dat ik het bij meten hou? Wat zijn jullie ideeën hier over?
De vorige week was ik met onze oudste dochter en kleindochtertje gezellig aan het winkelen. In mijn favoriete winkel paste ik een jurk. Ik keek in de spiegel en walgde echt van wat ik zag. Weg was het blijde gevoel. Het was zo'n heftige en negatieve emotie. Mijn dochter zag het en reageerde gelukkig heel lief. Maar op dat moment heb ik besloten dat de knop definitief om moest. Ik ben mij in gaan lezen in diverse koolhydraten beperken voedings wijzen. De methode van Yvonne sprak mij het meeste aan. Ik heb het boek Grip op koolhydraten OP GEWICHT inmiddels in huis en al wel 2 keer uitgelezen. Ik zal het een en ander moeten veranderen in mijn voeding. Ik ben een kleine eter maar ga bij stress enorm snoepen. Met als gevolg dat ik ontzettend moe en loom ben. Positief is dat ik nu na een week opletten al meer energie krijg en de trek in snoep bijna weg is en ik hoop dat dat zo blijft.
Ik heb zin in dit nieuwe avontuur en hoop samen met jullie dat ik eindelijk een stabiel en gezond gewicht krijg.

Succes allemaal.
Groetjes

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 06-05-2017 18:57

Hartelijk welkom op het forum!

Vijf kilo's erbij dat voel je inderdaad, maar met GOK gaan die er vast snel weer af! Je kunt natuurlijk een weegschaal kopen, maar echt nodig is dat niet.
Je voelt vanzelf wel hoe je lichaam reageert en of je broeken weer losser gaan zitten. Je kunt je omtrek ook meten zoals in het boek wordt uitgelegd, dan weet je ook al een heleboel :D

Ik begreep dat je ook al bezig bent om een dagboek te maken, dus we gaan je daar volgen en met je mee juichen :blij:

Succes (y)

Gebruikersavatar
yolan
Berichten: 561
Lid geworden op: 28-07-2014 08:38

Welkom

Bericht door yolan » 12-06-2017 18:24

Ook namens mij van harte welkom!

Gok heeft mij veel meer gebracht dan alleen maar wat minder kilo's: het heeft me vooral rust gebracht. Rust omdat ik wéét dat het na een fout dagje wel weer goed komt. Het heeft me aan het hardlopen gezet omdat ik veel meer energie kreeg en dat hardlopen gaf me nog meer hoofdrust.

Gok is vooral een gezonde keuze. Geef het een kans.

Plaats reactie