Liekimmie (58) Mijn verhaal en mijn verwachtingen

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liekimmie
Berichten: 43
Lid geworden op: 23-04-2017 16:39

Liekimmie (58) Mijn verhaal en mijn verwachtingen

Bericht door Liekimmie » 24-04-2017 13:43

Hallo iedereen,

Ik ben 58 jaar en eigenlijk kerngezond in die zin dat ik nooit ziek ben, hoogstens één keer per jaar verkouden. Ik heb nooit overgewicht gehad, eerder aan de magere kant, 60 kg en 1m 78 groot. Na 3 zwangerschappen bleef er elke keer een aantal kilo's achter. Ik woog heel lang 75 kg en daar was ik wel tevreden mee. Toen ik in de overgang kwam begonnen de problemen. Kon ik altijd eten en snoepen zoveel ik wou, dat was ineens over en de kilo's vlogen er aan, vooral op mijn buik.
Zo'n 3 jaar geleden ben ik me in voeding gaan verdiepen om 2 redenen. Zeer gevoelige darmen wat ik altijd al had, maar het werd steeds erger, en pijnklachten lijkende op reuma of fibromyalgie. Dit heb ik nog nooit laten onderzoeken. Ik wil me niet in een vakje laten stoppen en me daardoor echt ziek gaan voelen. En aangezien ik een absolute afkeer heb van alles wat chemisch en pillen zijn was ik toch niet van plan medicijnen te gaan slikken, dus ben ik gaan kijken wat ik met voeding kon bereiken.
Ik heb veel gelezen en geleerd. Via bioresonantie kwam ik er ook achter dat ik ineens ook koemelk intolerant was, vandaar dus ook die darmklachten.
Ik heb dus een paar drastische aanpassingen gedaan wat betreft mijn voeding.
1) Geen koemelk meer, heb ik vervangen door geitenmelk, geitenyoghurt, geitenkaas en schapenkaas.
2) Bijna geen gluten meer, dus weinig brood. Ik kwam in contact met Teff en ben zelf mijn brood gaan bakken hiermee. Dit kan ik eigenlijk niet meer missen.
3) Zoveel mogelijk suiker weren, dus ook etiketten lezen en zoveel mogelijk puur eten.
4) Innemen van omega 3

Deze stappen hebben mijn leven flink veranderd. Ik had véél minder pijnklachten, had volop energie en viel 10 kg af. En niet te vergeten, ik had weer een normaal ontlastingspatroon.

Waarom zit ik dan hier? Sinds een jaar ben ik toch weer gezwicht voor het zoete. Ik was altijd een zoetekouw en dat ben ik nog steeds. Ik kan de snoepjes, koekjes en chocola moeilijk weerstaan.
Gevolg: ik weeg bijna 90 kg!! En dat niet alleen, de pijnen zijn weer terug....ik ben zó boos op mezelf dat ik dit zover heb laten komen.

Ik wil terug naar de 75 kg en ik wil terug van die pijn vanaf. Wat betreft energie is er geen probleem, die heb ik voldoende.
Ik weet dat ik ook iets te weinig beweeg en te weinig water drink dus dat moet ik zeker ook gaan doen.
Ik ben dus super gemotiveerd en dit gaat me lukken! En daarna op gewicht blijven, dat zal pas de
échte uitdaging worden.
Afbeelding

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 26-04-2017 11:04

Welkom Liekimmie,

Zo te lezen ben je al heel goed voorbereid en heb je al een grote dosis kennis over gezond voedsel!!

Heb je ook al een dagboekje aangemaakt?
Daarin kun je eigenlijk alles wel kwijt, je dagelijkse menu's, je frustraties en je blijdschap!

:) groetjes
Burnie

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 29-04-2017 19:01

Goed dat je weer voor jezelf en voor je lichaam kiest!
Ik lees mee in je dagboekje. Blijf schrijven (y)

Plaats reactie