Marjan (54) even voorstellen .....

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
marjan1307
Berichten: 2
Lid geworden op: 29-03-2017 10:24

Marjan (54) even voorstellen .....

Bericht door marjan1307 » 03-04-2017 19:15

Ik ben Marjan, 54 jaar, en op dit moment (veel) te zwaar. Ik ben een echte jojo, eigenlijk al mijn hele leven lang. Mijn laatste echte lijnpoging was ruim 2 jaar geleden. Ik ben toen 16 kg afgevallen met shakes.
Na een acute ziekenhuisopname in augustus 2015 ben ik ook per direct gestopt met roken. Ik was alweer zo'n 5-6 kg aangekomen na het stoppen met shaken en nu ben ik inmiddels nog 10 kg aangekomen. Ik ben weer waar ik was voor het shaken zeg maar.
Ik moet zeggen dat ik de afgelopen maanden echt zeer gezond heb gegeten, maar viel geen gram af (beetje erbij beetje eraf). Veel begreep ik er niet van want ik at zowel redelijk koolhydraatarm als vetarm.
Na het lezen van het boek van Yvonne (via een vriendin), lijkt het nu of juist dat de reden is. Dus vandaag gestart met GOK na het lezen van alle succesvolle verhalen.
Over 6 weken ga ik naar Griekenland (mmmmm Griekse yoghurt haha), en dan hoop ik een paar kilo's kwijt te zijn, om het vervolgens na de vakantie direct weer op te pakken. Ik hoop zoooooo dat dit werkt!
Mijn eerste dag goed doorgekomen, vrijwel geen (echte) trek en net een heerlijke maaltijd gekookt uit het boek, lasagne met gehakt en lof, super lekker!
Twee weken geleden ben ik ook begonnen met sporten 2x per week. Op mijn manier best goed bezig dus.
Ik hoop op deze groep nog veel te leren en leuke ideeën op te doen!

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 07-04-2017 08:58

Goedemorgen Marjan,

Welkom op het forum!
Fijn dat je het gevonden hebt.

Hoe gaat het nu? en vooral hoe voel je je nu?

Wat voor mij het beste werkt is een week menu maken en deze opschrijven, nog beter is om je menu's ook in je dagboek te plaatsen zodat de mede gokkers op het forum met je mee kunnen kijken en waardevolle tips kunnen geven.

groetjes
Bernadette

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 11-04-2017 12:03

Hoi Marjan,

Welkom op het forum!
Ik raad je aan om een dagboekje aan te maken en daarin dagelijks al je menuutjes te noteren. Wij lezen dan met je mee en geven tips. Natuurlijk juichen we ook mee als de kilo's verdwijnen.

Ook het meelezen in dagboeken van anderen is erg leerzaam en aan te raden...

Veel succes (y)

Gebruikersavatar
marjan1307
Berichten: 2
Lid geworden op: 29-03-2017 10:24

Bericht door marjan1307 » 14-04-2017 21:47

Bedankt voor jullie reacties en support. Ben inmiddels al 2,5 kg kwijt jeejjj en voel me - op een griepweek na - heel goed! Ik eet ook erg lekker en weinig honger tussendoor (in ieder geval goed te doen).
Ik hou mijn voeding en gewicht zelf bij. Heb me nog niet verdiept in het aanmaken van een dagboekje en zo'n weeglijntje. Dat komt vast nog wel. Nu even op zoek naar wat lekkers voor de komende paasdagen.
Fijne dagen!

Groet Marjan

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 18-04-2017 09:45

Fijn om te horen!!! 2,5 kilo Topper (y) (y)

Gebruikersavatar
yolan
Berichten: 561
Lid geworden op: 28-07-2014 08:38

Hoe gaat het?

Bericht door yolan » 12-06-2017 18:15

Hoe gaat het nu Marjan?

Lukt het nog steeds?

Plaats reactie