Choral () 1 september is een goeie dag

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Choral
Berichten: 26
Lid geworden op: 08-06-2016 11:19

Choral () 1 september is een goeie dag

Bericht door Choral » 02-09-2016 00:31

1 september 2016 is een prachtige dag geweest, heerlijk weer en genoten van de vogels. Vandaag druk geweest met de inventaris opmaken van de toekomstige dagbesteding die ik ga beginnen, en een uitnodiging gehad om volgende week donderdag op de catwalk op te treden met 5 mensen uit de Bigband waar ik lid van ben. Vandaag is ook de dag dat ik voor het eerst het forum bezoek en daad werkelijk mee ga doen.

Ik heb diabetes type 2, ik ben 5 juni dit jaar begonnen aan GOK, 8 kilo kwijt en bijna zonder insuline....tot 4 weken terug. Ik moest van de een op de andere dag weer spuiten, zo uit het niets. Dat kan betekenen dat ik het niet goed op de KH heb gelet, of het kan betekenen dat mijn diabetes het gaat winnen van mij. Volgende week bloedprikken en urine inleveren en een week later een afspraak met de diabetesverpleegkundige. Ben benieuwd. Maar goed om een lang verhaal kort te maken, als je in je maaltijd maar weinig tot zeer weinig KH eet en je moet ondanks dat toch weer gaan spuiten wordt alles even zwart. Ik ben zachtjes aan weer begonnen met die overheerlijke iets te veel KH gerechten tot nu! Morgen ga ik weer opnieuw starten, ik laat me toch niet gek maken.
:evil:
Kom maar op!

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 13-09-2016 08:33

Welkom Choral,

wat ontzettend vervelend dat je uit het niets weer moet gaan spuiten.
Hopelijk snel weer verbetering te merken :)

Gebruikersavatar
Choral
Berichten: 26
Lid geworden op: 08-06-2016 11:19

Bericht door Choral » 13-09-2016 10:18

Hallo Burnie,

Ja klopt, heel vervelend. vooral als je niet snapt waarom.
Ik verwacht dat er ergens in het lijf een ontsteking zit die de suikers omhoog gooit. Moet morgen naar de verpleegkundige die de uitslagen heeft van het bloedonderzoek, we wachten even af.
En in die tussentijd gaan we gewoon door met Gokken. Dat gaat wel super.
Kom maar op!

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 14-09-2016 08:05

Hoi!

Als ik jou was zou ik zéker doorgaan met gok. Het behaalde resultaat maakt al wel duidelijk dat het werkt. Ik vermoed dat er een andere oorzaak in je lijf is waardoor je ineens moet spuiten, en dat dat tijdelijk zal zijn.
Volhouden (y)

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 14-09-2016 08:22

Succes vandaag, ik duim voor een goede uitslag!!

Gebruikersavatar
Choral
Berichten: 26
Lid geworden op: 08-06-2016 11:19

Even bijkletsen

Bericht door Choral » 02-10-2016 14:07

Ben even afwezig geweest. Had/heb even een zware dobber. Van de internist te horen gekregen dat ik neuropathie heb ontwikkelt ten gevolge van de Diabetes. Is helaas niets aan te doen, volgens de arts. Het proces kan gestopt/langzamer gaan door een aantal zaken te regelen, aller eerst de bloedsuikerspiegel optimaliseren en voor mij ten tweede stoppen met roken.
Dat heb ik de laatste twee weken gedaan. Na 35 jaar een gepassioneerde roker van shagies heb ik ze laten staan. Moeilijk? Ja. Ben een aantal muren tegen gekomen, heb me even niet bezig gehouden met Gokken, heb tafellakens vol gejankt. En nu twee weken later heb ik het gevoel dat ik heb gewonnen van het roken. Ik HOEF niet meer. Vingers zijn inmiddels lek geprikt van het controleren van de bloedsuikers, maar ook dat gaat de goede kant op.

Ben wel 2 kilo aangekomen door het niet GOKKEN, maar dat komt wel weer goed. Veel gesnoept voornamelijk.

Weet niet hoe het verder gaat maar ben van plan geen tabak meer te inhaleren. Ga weer met frisse moed beginnen met Gokken. Live goos on.
Moet elke dag een flinke wandeling maken voor de neuropathie te onderhouden, en de artsen juichen het GOK dieet toe. In ieder geval voor diabeten. Cholesterol waarden waren prima na een periode van 3 maanden GOKKEN.

Dat was mijn verhaaltje even.
Vanaf morgen doen we weer gewoon.
Kom maar op!

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 03-10-2016 15:40

Wat geweldig dat je het roken op hebt kunnen geven, lijkt me enorme stap in de goede richting! En iedere stap is er één!!
Succes om nu ook weer het GOKken op te pakken (y)

Gebruikersavatar
Choral
Berichten: 26
Lid geworden op: 08-06-2016 11:19

Thanx

Bericht door Choral » 03-10-2016 17:21

Nou Martine, sta er zelf ook van te kijken. Maar het is niet makkelijk hoor dat zeg ik er wel bij. Maar het moet voor de gezondheid en daar doe je veel voor.
Het gokken is vandaag weer begonnen, ik was niet echt van het paadje af met het eten maar meer met het snoepen. Snoep ipv een shagie. Het heeft voor mij gewerkt. Nu het stoppen met snoepen nog.
Kom maar op!

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 10-10-2016 08:56

Een week verder, hoe gaat het? Ga je je menuutjes ook weer bijhouden?

Gebruikersavatar
Choral
Berichten: 26
Lid geworden op: 08-06-2016 11:19

Goedemorgen

Bericht door Choral » 10-10-2016 11:06

Martine, wat leuk dat je er naar vraagt.

Hoe gaat het. Ik rook nog steeds niet, ben gestopt met snoepen omdat ik dat niet meer nodig heb. Ik ga vandaag weer echt beginnen met GOK.
Mijn bloedsuikers zijn een puinhoop en daardoor slaap ik slecht en heb ik een rusteloos gevoel in mijn lijf. Dit heeft ongetwijfeld ook te maken met het stoppen met roken effect. Hier is weinig aan te doen dan alleen erboven op zitten en met regelmaat van de klok mijn bloedsuikers prikken. Dit doen we trouw en dat komt allemaal weer wel goed, kost even tijd.

Ik loop( wandelen) inmiddels elke dag een uur ( haha zonder piepende longen) dit om de bloedsuikers laag te houden. Als we daaraan gewend zijn houden we dat er gewoon in, is wel even lekker gevoel en je hoofd is leeg.

Vanmorgen ontbijt gehad van twee atkins crackers met roomboter en kaas.
Vanmiddag eet ik Noorse crackers die ik zo ga maken, hmmmmmmm.
Vanavond eet ik Hyndoestaanse kippensoep, gisteren vers gemaakt. Met kip, groente en behoorlijk wat kruiden. Daarbij eet ik een maaltijd salade met zalm. ( groente en zalm dus)
Omdat het de eerste dag weer is zal ik ongetwijfeld aan de tussendoortjes gaan, maar ook dat is geen probleem er staat genoeg om te pakken.

Ben alweer begonnen met water drinken en dat merk je gelijk, veel heen en weer lopen naar het toilet.
Ik heb twee pittige weken achter de rug om te stoppen met roken, maar heb er zeker geen spijt van. Ja ik ben 2,5 kilo aangekomen maar heb een arsenaal aan winst behaald door niet meer te roken. Die kilo's raken we wel kwijt. Nu gaan we voor het gokken en de winst daarvan.

Dank je Martine dat je aan me denkt.
Kom maar op!

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 10-10-2016 16:05

Helemaal de goede spirit. Go girl go (y)

Gebruikersavatar
Choral
Berichten: 26
Lid geworden op: 08-06-2016 11:19

Bericht door Choral » 10-10-2016 16:45

crackers inmiddels gemaakt en netjes twee opgegeten. Ik weet niet meer van wie ik het recept heb gepakt, maar ik vind ze een partij lekker die Noorse crackers.

Gisteren zijn we in Beverwijk geweest op de Bazaar, en ik heb allemaal lekkers mee naar huis genomen. Pompoenpitten, zonnebloem pitten, allerlei kerrie kruiden, Italiaanse kruiden, komijn zaad, kurkuma en weet ik niet wat al nog meer. Ik woon boven Leeuwarden en daar heb je niet zulke uitgebreide supermarkten, je moet daar behoorlijk speuren naar je ingrediënten. Gisteren op de Bazaar het email adres meegekregen van de kruidenboer. Kan ik mooi alles in 1 x bestellen in verpakkingen van 2 ons. Stukken goedkoper dan in de winkel.

Mocht iemand interesse hebben: www.obakruiden.com
Kom maar op!

Gebruikersavatar
Choral
Berichten: 26
Lid geworden op: 08-06-2016 11:19

weer wat anders

Bericht door Choral » 15-10-2016 09:16

even wat anders.

ik ben gisteren bij de huisarts terecht gekomen omdat mijn medicatie voor de diabetes geen invloed meer heeft. Mijn lichaam is immuun geworden zeg maar. Das balen en behoorlijk ziek makend. Ik krijg binnen kort een maagverkleining omdat ik MOET afvallen zodat de insuline weer zijn werk kan doen. Pfffff. ik ben hier altijd op tegen geweest om een operatie als dit te doen, en nu moet ik zelf. Ik weet nog niet wat mijn hoofd hiermee aan moet( hersenspinsels)

Zijn er mensen die dit hebben ondergaan op dit forum?
Ik vind het super dat je gaat afvallen, tuurlijk is dat fijn.
Maar dit is geen afvallen meer, dit is gewoon zo weinig kunnen eten dat het lichaam wel moet afvallen wil het overleven. Volgens mij eet het zichzelf op.

Ik vind het spannend, ik baal ervan, ik vind het super dat ik ga afvallen en daarna waarschijnlijk geen insuline meer nodig en misschien wel ( whisfull thinking) geen diabetes meer heb, ik vind het laf van mezelf dat ik een operatie toe laat, maar als ik het niet doe ga ik dood.
Mijn hoofd zit vol met van alles.

Maar omdat ik al een paar maanden aan het gokken ben en dat zo goed bevalt qua energie en goede voeding, ga ik daar lekker mee door. Ik ben benieuwd wat de dieetiste zal zeggen. je wordt een jaar lang begeleid na een operatie als deze zeker voor de medicatie voor de diabetes, maar je moet weer opnieuw leren eten......pffffff wat een verhaal.
Kom maar op!

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 22-10-2016 11:58

Er zijn diverse mensen op het forum die een maagverkleining hebben ondergaan! Soms heb je gewoon geen keuze meer. Wachten totdat je met GOK afvalt duurt in jouw geval misschien te lang, en is een drastische ingreep nodig. Dat is niet laf, dat is moedig.
Een maagverkleining is een heftige ingreep met veel consequenties. Hopelijk kan gok je daarna helpen om op het goede pad te blijven en je voedingspatroon levenslang te veranderen.
Kom je nu ook al bij een diëtiste die koolhydraatarme voeding adviseert en daarbij begeleidt?

Gebruikersavatar
Choral
Berichten: 26
Lid geworden op: 08-06-2016 11:19

Bericht door Choral » 23-10-2016 11:12

Hoi Martine,

Nee ik kom nog niet bij de dieetiste maar ga zelf wel verder met GOKken. Ik voel me daar goed bij. Het eten met minder koolhydraten valt minder zwaar als met koolhydraten. Ik heb vorige week de aanvraag formulieren helemaal ingevuld en wacht nu op een oproep voor een eerste gesprek. Ik weet dat het moet en ga het ook doen, maar mijn mindset vind het nog niet ok.

Mijn nuchtere suiker staat vaak op 16 of op 12,3 en dat soort uitslagen. Ik spuit zoveel insuline op dit moment dat het lijkt of het lichaam niet meer reageert. Bewegen wordt ook moeilijk nu de suikers zo hoog staan. ik moet me dwingen om te gaan lopen.

Ik zal een zoeken naar lot genoten hier op het forum.
Kom maar op!

Gebruikersavatar
Choral
Berichten: 26
Lid geworden op: 08-06-2016 11:19

Adam's bread

Bericht door Choral » 23-10-2016 12:56

Ik heb laatst Adamsbrood besteld bij een dieetshop. Heeft iemand hier ervaring mee? Het boord moet jezelf bakken, weegt 250 gram en het hele brood heeft maar 2,75 gram aan koolhydraten. Als je er normale boterhammen van snijd krijg je per boterham 0,13 gr KH.

ingrediëntenlijst is in het engels, zal mijn best even doen.
abrikozenpit meel
lijnzaad
zonnebloempitten
zout
kruiden ( staat niet bij welke kruiden)
gist

per 100 gr product
vet - 9.2 gr
KH - 1.1 gr
eiwit 33 gr.
Kom maar op!

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 29-10-2016 12:06

Volgens mij kloppen die waarden niet helemaal hoor, maar het bevat inderdaad weinig koolhydraten. Waar heb je deze waarden vandaan?

Ik heb het ooit gebakken in de broodbakmachine, maar was geen fan. Ik vond het erg zompig. Maar wellicht wordt het met andere instellingen wel beter. (y) Ben benieuwd wat jij ervan vindt...

Gebruikersavatar
Choral
Berichten: 26
Lid geworden op: 08-06-2016 11:19

Bericht door Choral » 31-10-2016 08:36

Waarden staan achter op de zak.


per 100 gram
energie 231 KCal
vet 9,2 gr
koolhydraten 1,1 gr
eiwit 33 gr
zout 0,3 gr

klopt idd dat het brood wat zompig is na een dag.
Ik heb het gewoon in de oven gedaan en niet in de broodbakmachine.
Ik vind het lekker brood, ik hoef er niet bij te spuiten en het brood is niet heel groot. In een paar dagen eet je het wel op en anders doe je het in de vriezer.
Ik vind het wel duur! € 2,25 per brood van 250 gram.

Maar het hapt wel lekker weg.
Kom maar op!

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 31-10-2016 17:18

Misschien per 100 gram bereid product?
Ach het maakt ook niet uit! Het is groen dus je mag het gebruiken hoor ;-)

Gebruikersavatar
yolan
Berichten: 561
Lid geworden op: 28-07-2014 08:38

Dagboekje

Bericht door yolan » 14-11-2016 10:40

Ha Choral,

Ik heb even meegekeken in je dagboekje en vraag me af hoe het nu met je gaat?

Lukt het Gokken inmiddels al weer een beetje?
En het niet roken?

Ikzelf ben 5 jaar geleden gestopt met roken en ben daardoor 10 kg aangekomen, vandaar mijn stap naar Gok. De kilo's zijn er inmiddels al lang weer af, maar ik merk dat ik enorm rustig word van het Gokken.

Yolanda

Plaats reactie