Manuela () Vegetarisch

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Emanuella
Berichten: 14
Lid geworden op: 30-07-2016 09:57

Manuela () Vegetarisch

Bericht door Emanuella » 30-07-2016 18:27

Ik ga gebruik maken van de GOK app. Ik ben echter vegetarisch en wil vragen wat ik kan eten in plaats van vis, vlees en vleeswaren. Bijv. staat er twee crackers, een met ei en een met vleeswaren. Wat is dan mager en eiwitrijk wat de vleeswaren kan vervangen?
Groet, Emanuella

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 30-07-2016 22:07

Hallo Emanuella

Welkom op het forum.
Goed dat je ook starten met grip op koolhydraten.
Je zult je snel energieker gaan voelen.

Bij gok eten we niet mager. Omdat je geen koolhydraten eet moet je je energie halen uit vetten en de maaltijd moet goed verzadigen, zodat je geen trek krijgt tussendoor.
Je kunt bijvoorbeeld kaas nemen, alle soorten kaas mag je eten, ook roomkaas. Liever geen 30+ kaas, maar gewoon 48+.
Ook kun je van dat ei een lekkere eiersalade maken met volle zaanse mayonaise.
Ook bestaat er noten pasta. Let wel op de hoeveelheid koolhydraten hierin, dat verschilt per merk.
Wat dacht je van een zelfgemaakte tzaziki. Gemaakt van Griekse volle yoghurt.

Op het forum kun je onderwerpen over vegetarisch eten vinden, bijvoorbeeld hier
http://opgewicht.forum2go.nl/vleesch-noch-visch

Kijk verder eens in het basisboek op de groene pagina's. Je kunt hier vast nog meer ideeën vinden. Ook zijn er zeker medegokkers die vegetarisch zijn. Als je bij hen in het dagboekje mee leest, kom je vast ook op goede ideeën.
Maak vooral ook zelf een dagboekje waar je dagmenuutjes opschrijft. Zo kunnen we je op weg helpen.

Ik wens je heel veel succes!
(y)

Annette58
Berichten: 1184
Lid geworden op: 23-07-2016 18:46

Bericht door Annette58 » 30-07-2016 23:07

Beste Emanuela,

Welkom,

Ook ik ben hier vrij nieuw, pas een week. De laatste jaren eet ik steeds minder vlees, en ik merk nu ik met gok ben begonnen dat vlees en vis wel een veel gebruikt gerecht is. Ik vind het wel lekker, maar er kleven veel nadelen aan. Gelukkig ben ik gek op kaas. Hopelijk jij ook.

Ik ben blij dat je deze vraag hebt gesteld, want Ik vind dat er veel minder vlees zou moeten worden gegeten.

Succes met het dieet en ik hou me aanbevolen voor tips!

gr, Annette

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 31-07-2016 19:02

Hoi Manuela,

Heel veel succes met GOK!
Ook als vegetariër kun je prima gokken hoor! Je moet soms alleen even wat meer nadenken en creatiever zijn.
Wanneer ik een vegetarische maaltijd maak gebruik ik heel vaak noten, die leveren heel veel energie en goede vetten.

Heb je al een dagboekje, dan lees ik met je mee (y)

Gebruikersavatar
Emanuella
Berichten: 14
Lid geworden op: 30-07-2016 09:57

Vet en overgang

Bericht door Emanuella » 04-08-2016 11:04

Ik probeer een antwoord te krijgen op de vraag of je met deze methode ook buikvet kunt kwijtraken wat een resultaat is van de overgang. Maar er kwam geen antwoord en heb de vragen weer verwijderd.
Ook weer ik niet hoe ik bij mijn vragen en antwoorden kan komen. Ik heb nu geselecteerd het onderwerp van mijn vorige vraag.
Ben hier niet goed in. Moet je steeds zelf onthouden wat je laatste onderwerp was?
En hoe kan ik een dagboek maken?
Als iemand mij hier antwoord op kan geven dan zou dat geweldig zijn en op mijn eerste vraag het liefste antwoord van een diëtiste.
Gr. Emanuella

Annette58
Berichten: 1184
Lid geworden op: 23-07-2016 18:46

Bericht door Annette58 » 04-08-2016 15:02

Hoi Emanuella,

Zelf ben ik 58 en had ook best een buik met rolletjes ontwikkeld. Ik merk dat juist mijn buik en rolletjes een stuk minder zijn. Ikzelf heb een paar weken geleden de cm langs mijn taille gelegd, dat was 89. Inmiddels is dat 83 cm.
Soms merk je een tijdje geen gewichtafname, maar juist wel cm-afname. Dat betekent dat je lijf wel degelijk verandert en gezonder wordt!

Je kunt jezelf "abonneren" op een item. Als er dan een antwoord komt ontvang je hiervan een mailtje.

Succes verder,

Groet, Annette

Gebruikersavatar
Emanuella
Berichten: 14
Lid geworden op: 30-07-2016 09:57

Bericht door Emanuella » 04-08-2016 17:38

Super thanks!

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 05-08-2016 00:24

Hallo Manuella

Hier kun je een dagboek aanmaken. Je kunt jezelf even voorstellen en dan dagelijks je menuutje plaatsen. Als je bij anderen in dagboekjes kijkt, doe je veel ideeën en tips op. Plaats bij hen een berichtje, dan komen ze ook bij jou mee kijken. Je leert er veel van.
Als er een berichtje geplaatst is, dan krijg je daarvan bericht in je mailbox en dat gebeurd ook bij anderen als je bij hen wat plaatst. Zo ben je van reactie verzekerd (y)
http://opgewicht.forum2go.nl/viewforum. ... b96673c1aa

Ik ben geen diëtiste, maar als ervaren gokker kan ik je vertellen dat je zeker buikvet kwijt raakt. Je verliest met gok overal heel geleidelijk vet, zonder spierverlies Dit komt doordat je veel eiwitten eet.
We zijn in deze maatschappij gewend om veel koolhydraten te eten. Het teveel aan koolhydraten, wat we niet gebruiken voor de verbranding, wordt opgeslagen als vet in je lijf.
Nu je weinig koolhydraten meer eet, moet je lijf een andere brandstof gaan zoeken. Dat is dus het opgeslagen vet.
Ik ben 33 kg kwijt in een jaar. Een kennis zag mij laatst en riep....Chantal! Je buik is weg!!! Meestal is die buik juist het laatste wat verdwijnt als je afvalt. Bij jou is hij al weg!

Tip! Eet pas wanneer je trek hebt. Stel je bent om 7 uur wakker, maar door de vetverbranding waar je met gok inzit en de voeding die goed verzadigd heb je pas om 10 uur trek. Ga dan niet om 8 uur eten omdat het tijd is om te ontbijten. Leer luisteren naar waar je lichaam om vraagt. Als je pas eet wanneer je lichaam om voeding vraagt dan ben je tot die tijd buikvet aan het verbranden (y)

Afbeelding

Gisteren bijvoorbeeld kreeg ik pas om 12 uur trek. Ik heb toen een goede maaltijd op waarmee ik door kon tot 18 uur. Toen mijn kh uurtje gehouden die ook goed voldeed.
ik heb verder die dag niks nodig gehad

Misschien heb je hier iets aan?

Gebruikersavatar
Emanuella
Berichten: 14
Lid geworden op: 30-07-2016 09:57

Bericht door Emanuella » 05-08-2016 08:49

O wat gaaf, thanks.
En die foto's, buik weg :-))
Nou, ik ga aan de slag maar vind het heel eng om nu al dagboek te maken want dat geeft mij een gevoel van ik doe het voor anderen. Terwijl dit soort berichtjes geweldig stimulerend zijn. Ik ga iid geval beginnen. En het zegt wat, als er zoveel mensen zijn waar deze leefwijze baat bij heeft. En als ik mijn gang ga dan is mijn favoriete eten koolhydraten. Dus dat gaan we drastisch veranderen haha.
Echt supergaaf om die foto's van jou te zien. Jeetje.
Gr. Emanuella

Gebruikersavatar
Emanuella
Berichten: 14
Lid geworden op: 30-07-2016 09:57

Bericht door Emanuella » 05-08-2016 09:01

En je houd je dan aan de gestelde maaltijd, of eet je meer?

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 05-08-2016 12:45

Je houdt een dagboekje vooral voor jezelf bij.
In het begin is het nog erg zoeken. Soms vallen mensen niet goed af en blijkt dat ze sommige dingen niet helemaal goed doen.
Als anderen meekijken kunnen ze tips geven en het bijsturen, zodat je op het goede pad komt en resultaat hebt.
Door bij anderen mee te lezen doe je veel tips op en je leert ook daar weer veel van
Het werkt ook gewoon erg stimulerend, het is een soort stok achter de deur. Je leeft met anderen mee en zij met jou.
ik heb er heel veel van geleerd! (y)

Ik vul meestal aan het eind van de dag in wat ik op heb die dag. Wat er op staat heb ik dus ook op en meer niet (y)

Ja gaaf hé die foto''s. Ik vind het ook zo onvoorstelbaar dat het nu eindelijk lukt, ik ben zo blij.

Kijk maar wat je wil, je bent niets verplicht. Mocht je een dagboek bij gaan houden dan zal ik met je mee lezen (y)

Gebruikersavatar
Emanuella
Berichten: 14
Lid geworden op: 30-07-2016 09:57

Bericht door Emanuella » 05-08-2016 22:24

Ok, ik ga kijken, thanks :D

Gebruikersavatar
Emanuella
Berichten: 14
Lid geworden op: 30-07-2016 09:57

Bericht door Emanuella » 14-08-2016 23:11

Kan iemand mij,helpen en zeggen wat ik kan eten in plaats van ardennerham?
Gr. Emanuella

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 15-08-2016 19:03

Is het voor in een recept? Welk recept? Het moet dus een vegetarische vervanging zijn?

Annette58
Berichten: 1184
Lid geworden op: 23-07-2016 18:46

Bericht door Annette58 » 15-08-2016 19:36

Je kunt bij de eko plaza heel veel soorten vegetarische alternatieven vinden. Mijn kleinkinderen eten zo allerlei soorten "worst, salami, fillet americain, etc." Wellucht zit daar iets tussen. En heb je sl eens gekeken op de site van de vegetarische slager?
AH schijnt ook een groot assortiment te hebben.

Gebruikersavatar
Emanuella
Berichten: 14
Lid geworden op: 30-07-2016 09:57

Bericht door Emanuella » 15-08-2016 22:05

nee het was mijn lunch, met 5 augurken hihi. Ja maar dat is het probleem juist, er mogen niet te veel koolhydraten inzitten. En dat zit wel in die burgers en andere vleesvervangers. Want die laten ze naar vlees smaken met smaakversterkers en meelproducten en allerlei toevoegingen. Ik vraag mij gewoon af of het enige alternatief is: kaas, eieren, tofu, champignons. Ik ga mij eens verdiepen in lupine. Daar werkt die vegaslager mee. Ik ben echt 3,9 kilo afgevallen de afgelopen week. Niet normaal. Echt geweldig.

Annette58
Berichten: 1184
Lid geworden op: 23-07-2016 18:46

Bericht door Annette58 » 15-08-2016 22:18

Oei, daar heb ik niet aan gedacht. Dom van mij, maar ja, ik ben ook een beginner!
Ik vind nootjes ook altijd fijn ipv vlees. En in je uurtje mag je natuurlijk wel wat koolhydraten he!?

Wat een enorme vliegende start heb je gemaakt zeg! Nu ook doorpakken!

Gebruikersavatar
Emanuella
Berichten: 14
Lid geworden op: 30-07-2016 09:57

Bericht door Emanuella » 15-08-2016 23:47

Wat maakt het uit of je beginnend bent. We komen er wel haha. Discipline is het belangrijkste. En deze eetmethode help hier wel heel erg bij. Ja noten ben ik ook dol op. Dus ik vervang wel wat meer daarmee. Maar ik denk dat het best makkelijker is als je vlees eet. Je hebt ook mager vlees. En daar zit nou de uitdaging. Als er mager vlees vol eiwitten op het menu staat, wat is daar dan de eiwitvervanging voor. In ieder geval denk ik wel tofu. Ik kom niet veel verder op het forumonderwerp voor vegetariërs. Ik ga het uitzoeken. In ieder geval is afvallen voor mij weggelegd merk ik.

Gebruikersavatar
Emanuella
Berichten: 14
Lid geworden op: 30-07-2016 09:57

Bericht door Emanuella » 15-08-2016 23:49

Trouwens, ben je hier vanaf 23 juli en al ruim 7 kilo afgevallen? (y)

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 16-08-2016 00:20

Wat een top resultaat zeg!!!! :blij: :dansend: applaus
Je doet het echt heel goed.
Ik denk inderdaad dat je op ei, kaas, tofu en noten uit komt.

Zit je ook op de gok Facebook site? Misschien kun je het daar ook eens vragen, er zijn meer vegetarische gokkers en misschien hebben zij het wiel al uitgevonden, dan hoef jij het niet meer te doen :lol: ;)

Gebruikersavatar
Emanuella
Berichten: 14
Lid geworden op: 30-07-2016 09:57

Bericht door Emanuella » 16-08-2016 09:15

Ja thanks hihi :D :D :D wat supergeweldig. Kreeg gelijk weer complimentjes dat ik straalde :lol:
Ik heb een dagboekje.

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 16-08-2016 23:34

Je hebt ook reden om te stralen en dat wordt alleen maar weer. Vergeet niet af en toe een (spiegel) foto te maken van de resultaten, dan zie je straks het verschil goed.
Straks ook jouw buik weg (y) :blij:

Plaats reactie