Annette58 ()

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Annette58
Berichten: 1184
Lid geworden op: 23-07-2016 18:46

Annette58 ()

Bericht door Annette58 » 23-07-2016 21:30

Goedenavond,

Zojuist ben ik lid geworden van dit forum.

Mijn hele leven was ik rond 68 kilo bij 1.70. Als er een paar kilo bij kwam schrapte ik de tussendoortjes en was met een paar weken weer terug bij 68.

Sinds 3 jaar gebruik ik antidepressiva en tegelijkertijd was ik in de overgang. Jongste kind de deur uit. Mijn man en ik schenken iedere avond voor het eten wijn in, en dat werd een hele fles.....uiteindelijk woog ik begin dit jaar ruim 82 kilo. De fles wijn is teruggebracht naar 1 glas. Daarnaast begon ik calorieën te tellen. Dat heeft geresulteerd dat ik 77 kilo woog. Voor mijn vakantie in mei. Terug weer bijna 80.

2 jaar geleden ben ik begonnen met hardlopen en dat vind ik heerlijk om te doen. Via mijn werk heb ik inmiddels ingeschreven om op 2 oktober bij de singelloop in Utrecht 10 kilometer te rennen. Tijdens een trainingsclinic werd mij geadviseerd om op dagen dat ik train geen koolhydraten te eten. Dan zou ik makkelijker afvallen. Dat was begin juni.

En zo kwam ik bij Gok terecht.
Ik ben nu ongeveer een maand bezig om mijn eetgewoonten te wijzigen. Eerst boek 1 besteld, maar al snel het allereerste boek erachter aan gekocht.

Ik ben begonnen met mijn lunch, avondeten en tussendoortjes gokproof te maken. Dat bevalt goed. Ik was een enorme broodliefhebber, maar mis t eigenlijk niet.
Nu mijn ontbijt nog. Magere kwark met müesli vind ik heerlijk en kan dan zonder extra de ochtend doorkomen. Nu gaat de laatste muesli deze week op en dan ga ik overstappen op GY, zoals dat hier heet.

De eerste kilo's zijn er al af, momenteel weeg ik 75.2. Ik zal later mijn dagboek starten.

Groet, Annette

rita2
Berichten: 46
Lid geworden op: 10-07-2016 19:06

Bericht door rita2 » 10-08-2016 11:21

hoi Annette,
ik zie dat jij rond dezelfde periode als ik begonnen ben met dit forum en anders eten. Hoe gaat het bij jou? Er zijn zoveel lijntjes te lezen....dat kost veel tijd dus ik dacht zal jou eens berichten. Heb je een dagboek? Ik lees dat je ook niet zo heel veel kilo's kwijt hoeft te raken. En je gaat de singelloop doen in Utrecht...leuk...wij wonen in Woerden en mijn partner heeft die loop heel wat keren gedaan. Ook de kinderen allemaal de deur uit...wij 6 stuks....dat geeft ook meer ruimte voor mijn eigen leven...ben ik wel aan toe merk ik. Weer een beetje voor mijzelf zorgen en daar hoort dit gezonde eten ook bij....hoor wel hoe het gaat. hier gaat het steeds beter. Snap alles steeds beter, hoe het werkt en wat wel en niet handig , slim en goed is. Groetjes en succes met trainen. Rita

Annette58
Berichten: 1184
Lid geworden op: 23-07-2016 18:46

Bericht door Annette58 » 10-08-2016 20:57

Hoi Rita,

6 kids? Toe maar. Wat zul je genieten van weer met zijn tweetjes zijn. Lukt het jou om een beetje gokproof te worden?

Ik merk dat ik toch nog steeds valkuilen heb. Zo at ik vanavond wortels, en die zijn oranje, dan moet er nog groenvoer bij, maar die was niet in huis.....

Heb je mijn dagboekje inmiddels gevonden? Ik ga die van jou zoeken!

gr, Annette

rita2
Berichten: 46
Lid geworden op: 10-07-2016 19:06

Bericht door rita2 » 12-08-2016 15:21

Annette58 schreef:Hoi Rita,

6 kids? Toe maar. Wat zul je genieten van weer met zijn tweetjes zijn. Lukt het jou om een beetje gokproof te worden?

Ik merk dat ik toch nog steeds valkuilen heb. Zo at ik vanavond wortels, en die zijn oranje, dan moet er nog groenvoer bij, maar die was niet in huis.....

Heb je mijn dagboekje inmiddels gevonden? Ik ga die van jou zoeken!

gr, Annette
Hoi Annette..ik heb jou dagboek ook gevonden. Ik vind dat je goed bezig bent hoor...het kost tijd en foutjes...nou ja vergissinkjes horen erbij...maakt niet uit...komt vanzelf. Met z'n tweetjes is inderdaad heerlijk moet ik zeggen. 32 jaar gezorgd met veel liefde, altijd gewerkt en sinds dit jaar ook hiermee gestopt. Mijn partner is wat ouder en al met pensioen ....dus....nu zijn wij aan de beurt. We gaan veel op stap...nu na de operatie aan mijn rug moet ik nog wat rustig aan doen maar dat komt goed. Volgende week gaan we er op uit met de caravan. Ook weer spannend met deze leefstijl want ik heb geen oven in de caravan en ik bak heel veel..... We zullen het zien. Veel info opdoen en een schrift aanleggen met alle bruikbare tips.....groetjes. Rita.

Plaats reactie