Marieke (48) stelt zich voor

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marieke2510
Berichten: 14
Lid geworden op: 13-07-2016 13:14

Marieke (48) stelt zich voor

Bericht door Marieke2510 » 18-07-2016 17:28

Beste gok-vrouwen en -mannen!
Ik ben een 48 jarige vrouw en ben zo lang als ik weet altijd veel te zwaar geweest. Na een flinke psychische crisis adviseerde de psychiater mij om een afspraak bij de diëtiste te maken. Zo gezegd zo gedaan, afgelopen januari was mijn eerste consult. Ze adviseerde mij om op vaste momenten meer te eten en minder te snoepen. Mijn gewicht was na plm. 4 maand nog precies even hoog. Half mei begon ik met energie-beperkte shakes. Op 18 juni startte ik met GOK-methode. Het was echt een beetje een gok want ik was wel met de diëtiste afgesproken dat ik een koolhydraatarm dieet zou gaan volgen maar door ziekte kon zij mij niet verder adviseren en ik was zat van de shakes. Ik kocht boek 1 van GOK en startte. Bij terugkomst was de diëtiste accoord alhoewel ze zelf bekend was met een andere methode. Ze heeft inmiddels beloofd zich ook in GOK te zullen verdiepen. Ik ben inmiddels 2,8 kg afgevallen en voel mij gecombineerd met fysiofit al wat beter in mijn vel. Ik hoop veel te leren van jullie!
Newby bij GOK!

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 29-07-2016 01:08

Hallo Marieke

Welkom op het forum.

Je hebt een nare tijd meegemaakt begrijp ik. En dan nu proberen om een gezonder lichaam te krijgen. Goed dat je nu bij gok terecht bent gekomen, dat zal je veel beter bevallen dan de shakes. Fijn dat je diëtiste zich gaat verdiepen in gok en dat je zo goede begeleiding hebt.

Ik raad je aan om een dagboekje aan te maken en hier dagelijks je menuutjes in te vullen. Zo kunnen we meekijken en je helpen. Kijk vooral ook in andere dagboekjes voor ideeën en laat een berichtje achter. Zo krijg je zeker bezoek in je eigen dagboek en ben je verzekerd van hulp! (y)

Groetjes en succes

Chantal

Gebruikersavatar
Marieke2510
Berichten: 14
Lid geworden op: 13-07-2016 13:14

Bericht door Marieke2510 » 29-07-2016 17:37

Ha Chantal,
Dank je wel voor je vriendelijke reactie en dagboektip. Ik weet nog niet of ik dat ga doen omdat het lijnen anders een veel te groot onderwerp wordt en ik zou mij nu vooral met therapieën en ontspanning bezig zou moeten zijn. Ik denk er nog even over.
Ik heb jouw verhaal gelezen en door dagboek gescrollt. Hoe is het nu met jouw lijf. Heb je veel baat bij al die kilo's die je inmiddels kwijt bent?
Werk ze vannacht!
Groetjes,
Marieke
Newby bij GOK!

Annette58
Berichten: 1184
Lid geworden op: 23-07-2016 18:46

Bericht door Annette58 » 29-07-2016 18:49

Hoi Marieke,

welkom op fdt forum. Ik ben zelf nog geen week oud, en pas kort geleden begonnen met gokken.

wat fijn dat je een diëtist hebt die met je meedenkt. Ikzelf heb ook een verleden, maar met angsten en depressies. Ik hoop van harte dat je je nu beter voelt en wens je veel succes.

gr, Annette

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 29-07-2016 21:45

Begrijpelijk dat je psychische gesteldheid nu voor gaat. Doe het rustig aan, kijk maar wat je fijn vindt. Je kunt het altijd starten als je wilt en als je vragen hebt of mocht het niet lukken, dan wil ik je graag op weg helpen. Je weet mijn dagboekje te vinden.

Met mij gaat het nu heel goed. Ik ben 33 kg kwijt in 1 jaar, maar sta nu al een aantal weken stil. Niet gek na een jaar aan een stuk door afvallen. Ik accepteer he't maar zoals het komt, ik heb al super veel gezondheidswinst en veel minder pijn in mijn onderlijf. Ik zou er nog wel wat af willen hebben, maar dat mag best nog een jaar gaan duren of nog langer. Het is er ook niet in een jaar aangekomen en ik heb er vertrouwen in dat het nog verder omlaag gaat :D

Verder:
-geen honger/dipjes meer
- geen gesnaai meer van koek, snoep en chips
- voldaan gevoel
- voel me veel fitter, weer kracht in de benen
- sinds het begin van gok nog niet verkouden of ziek geweest(normaal 2x per jaar verkouden)
- nog geen bronchitis gehad en daardoor ook geen antibiotica nodig gehad ( normaal altijd zeker 1x per jaar)
- nauwelijks last meer van artrose in mijn knie
- nauwelijks last meer van mijn enkel en hielspoor, maar dat is nog niet helemaal weg. Kan zelfs op kleine wandelingen mijn gewone schoenen aan
- gebruik momenteel geen puffers meer voor de astma, niet benauwd meer
- van maat 52/54 naar maat 42/44
- minder winderigheid
- geen last meer van brandend maagzuur
- bloeddruk en hartslag is omlaag naar betere waarden
-geen puistjes meer op billen en buik
-psychisch voel ik mij weer sterker, ik zat er vorig jaar aardig door heen voor gok (had ook een vit D3 tekort)

Je ziet het....het is een hele waslijst van voordelen.
ik hoop dat jij ook veel gok succes krijgt (y)

Succes!

Gebruikersavatar
Marieke2510
Berichten: 14
Lid geworden op: 13-07-2016 13:14

Bericht door Marieke2510 » 30-07-2016 13:07

Hoi Chantal,
Je zult nog wel lekker slapen. Wat een indrukwekkende lijst van voordelen die je hebt van dit dieet! Ik vind het echt geweldig voor je en het werkt ook wel motiverend. Ik heb nog eens nagedacht over het dagboekje en vind dat ik mij niet zo aan moet stellen en het gewoon maar eens moet proberen
Ik spreek je later,
Groeten, Marieke
Newby bij GOK!

Gebruikersavatar
Marieke2510
Berichten: 14
Lid geworden op: 13-07-2016 13:14

Bericht door Marieke2510 » 30-07-2016 13:15

Annette58 schreef:Hoi Marieke,

welkom op fdt forum. Ik ben zelf nog geen week oud, en pas kort geleden begonnen met gokken.

wat fijn dat je een diëtist hebt die met je meedenkt. Ikzelf heb ook een verleden, maar met angsten en depressies. Ik hoop van harte dat je je nu beter voelt en wens je veel succes.

gr, Annette
Hoi Annette,
Dan je wel voor je lieve woorden! Ik heb nog een lange weg te gaan maar als je mij vergelijkt met een jaar geleden gaat het al een stuk beter. Ik heb gelukkig genoeg hulptroepen in de vorm van therapeuten en familie/vrienden.
Ik ben 18 juni begonnen en voel me al aardig eigen met de methode. Vandaag ga ik met een heus dagboekje beginnen op aanraden van Chantal. Lukt het jou een beetje om thuis te raken in de methode?
Groetjes,
Marieke
Newby bij GOK!

Plaats reactie