To (44) Wie steunt mij?

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
To
Berichten: 134
Lid geworden op: 13-07-2016 10:22

To (44) Wie steunt mij?

Bericht door To » 18-07-2016 12:36

Ik ben 44 jaar en 1.65 lang. Ik weeg 66 kg en wil graag 6 kg afvallen.
Ik ben in mijn hele leven nog nooit op een dieet geweest. Ik vond mezelf nooit echt te zwaar. Maar ja, als je niet lang bent telt elke kilo. De kilo's gaan er niet vanzelf meer af (zoals vroeger). De laatste jaren is er elk jaar wel een kilo bij gekomen :oops: Een tijdje terug zag ik een foto van mezelf in de schoolkrant. Ik stond er niet voordelig op en dacht bij mezelf: Hier moet ik wat aan doen.
Gewoon niet snaaien hielp niet, geen grammetje eraf :evil:
Ooit hoorde ik van GOK via mijn zus die haar hele leven aan het lijnen is. Maar haar verhalen gingen het ene oor in en het andere oor uit. Want ik vond mezelf nooit echt te zwaar. Maar nu wel. Ik vind mezelf mooier als ik 60 kg weeg. In de bibliotheek kwam ik de boeken van Yvonne Lemmers tegen. Allemaal meegenomen. Ze lagen 3 weken op mijn nachtkastje. Geen letter in gelezen. Boeken terug brengen naar de bieb of toch verlengen? Toch maar verlengen. Na het lezen van het basisboek werd ik enthousiast. En de zin om er wat kilo's af te krijgen werden groter. Het boek heb ik van voor tot achter gelezen. Toen een boodschappenlijstje gemaakt. Ook gelijk alle voedingssupplementen gehaald. Veel mensen om mij heen heb ik inmiddels verteld dat ik dit nu doe. Ik heb 6 weken vakantie dus alle tijd om mij te concentreren op dit nieuwe levenspatroon. Dus beginnen maar....
Ik heb nu twee dagen achter de rug. Ik heb me strikt aan de voorschriften gehouden. Ik heb het er best zwaar mee. Ten eerste heb ik mijn gezinsleden moeten overtuigen dat ik ga GOKken. Ze vinden mij niet echt 'te zwaar' dus vinden het belachelijk dat ik lijn. Als ik dan roomboter op een cracker doe vinden ze dat maar 'raar' (daar val je echt niet van af hoor) Dus moet ik me steeds weer verantwoorden bij alles wat ik eet. Ten tweede voel ik me soms best slapjes en af en toe een beetje dizzy en niet zo goed gehumeurd. Ten derde ben ik erg veel 'bezig' met 'eten', ik kijk heel vaak in het boek, wanneer mag ik weer eten? wat mag ik straks eten, wat eet ik vanavond? en wat zal ik dan maken voor mijn gezin?
Ten vierde: Ik droom over eten. Dat heb ik nog nooit gedaan.
Ten slotte: Na twee dagen op de weegschaal: 3 ons aangekomen!
Ik geloof heilig in het feit dat ik me wel beter ga voelen. Maar of ik ook vet ga verbranden? Ik kan het nu nog niet geloven. Ik zet maar door al valt het nog niet mee hoor. Maar als het werkt en de boeken moeten terug naar de bieb.....dan koop ik ze.

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 20-07-2016 18:25

Hoi To,

Hartelijk welkom op het forum!

Laat je niet teveel leiden door de weegschaal, maar ga ook ervaren wat GOK verder doet met je lichaam. Meet ook je omvang. Sommige mensen vallen niet direct af, maar verliezen wel centimeters!

Wanneer je een dagboekje aanmaakt en je daarin je menuutjes noteert, kunnen wij met je meelezen, meedenken en meejuichen (y)

Succes!

To
Berichten: 134
Lid geworden op: 13-07-2016 10:22

Bericht door To » 20-07-2016 20:48

Dank je wel Martine voor je bemoedigende woorden.
Ik voel me idd al wel lekkerder in mijn vel.
Het is alleen nog niet zo dat ik 'niet zo meer aan eten denk' want dat doe ik nog wel. Dan lig ik in mijn bed en dan denk ik aan allerlei zoet eten.
Het is dus echt afkicken van die koolhydraten.
Ik heb nu 5 dagen achter de rug.
Ik ben nog aan het zoeken hoe het moet als ik buitenshuis eet en ik niets mee heb.
Vandaag had ik bijv. een begrafenis. Naderhand werd er soep met brood geserveerd.
Ik heb een champignonsoep genomen en een broodje kroket. Dat broodje was een wit bolletje, dus erg veel koolhydraten. En een kroket zal ook erg fout zijn?
Dat was dus mijn koolhydratenuurtje (zonder groenten)
Vanavond dus een groen recept gegeten met veel sla.

Annette58
Berichten: 1184
Lid geworden op: 23-07-2016 18:46

Bericht door Annette58 » 26-07-2016 11:00

Dag To,

Hoe is de afgelopen week geweest? En hoe zijn de reacties van de mensen om je heen? Bij mij steunt mijn man me enorm, maar de meeste mensen vinden het een beetje raar is mijn indruk.

Mijn ervaring met ergens niet aan mogen denken is dat je er dan juist aan denkt. Geef jezelf 2x per dag verplicht denken aan zoet, en je zult zien dat je dat heel lang vindt.

Ik ga zo even kijken of je een dagboekje hebt.
Vanochtend was iķ 75.9, gisten 75.2 😦 ik weet dat je nuet iedere dag moet wegen, maar ik ben zo nieuwsgierig of mijn harde werken wordt beloond 😃

To
Berichten: 134
Lid geworden op: 13-07-2016 10:22

Bericht door To » 26-07-2016 16:48

Hallo Annette,

Wat leuk dat je een reactie geeft. Dat geeft de burger moed.
Ik ben nu anderhalve week bezig. Mijn gezin is er inmiddels nu wel meer aan gewend en leg ze steeds uit waarom ik dingen wel en niet eet. Het gaat nu beter.
Ik heb wel een dagboekje opgezet, maar er eigenlijk nog niet aan begonnen om er elke dag mijn menu's op te zetten :?
Het is mooi weer buiten, dus zit ik niet zo vaak achter de computer. Ook mijn kinderen houden de computer vaak bezet. :-(
Er is nu een halve kilo af. Het voelt goed. Vorige week had ik de hele week bijna geen ontlasting (ondanks de psyllium/innuline) Toen begonnen met aardappelzetmeel. Gister heerlijk naar de wc geweest. Eindelijk.
Ik blijf moeilijke momenten houden hoor. Vandaag een rondje door de stad gelopen met mijn kinderen. Het is vakantie dus heb ze een ijsje belooft. Zo'n lekker italiaans schepijsje is favoriet. Het is toch vakantie en wil ze ook niet alles onthouden. Maar het is gelukt. Zij een ijsje ikke niet.
En ik vind mezelf heel stoer.
Verder probeer ik het GOKken niet te ingewikkeld te maken voor mezelf.
's morgens 1 of 2 eieren (gebakken of gekookt)
's middags twee zelfgemaakte omega3 crackers (uit kookboek 2) met roomboter en gevarieerd beleg + komkommer, tomaatje etc.
's avonds eet ik met de pot mee (meestal aardappelen/groente/vlees) + toetje = Griekse yoghurt met klein beetje muesli met noten, soms een glaasje rode wijn, soms een stukje pure chocolade.

tussendoor heel soms een laurierdropje of een hartig worstje of een klein handje walnoten.

Hiermee hou ik het wel aardig vol.

Annette58
Berichten: 1184
Lid geworden op: 23-07-2016 18:46

Bericht door Annette58 » 26-07-2016 22:39

Hoi To,

Wat fijn dat er inmiddels iets af is. Volgens mij begin jij je draai aardig te vinden. Ik begrijp dat jij kinderen thuis hebt en dan kan ik me voorstellen dat je soms in de verleiding komt. Knap dat je vandaag nee gezegd hebt.

Zelf had ik de kleinkinderen een paar uur vandaag. Ik heb vanmiddag een salade gegeten en een gekookt ei. Ze kijken er niet vreemd van op dat oma anders eet, zij eten geen vlees en oma eet wel dode dieren ....... maar zonder waardeoordeel,dat is zo mooi van die kleintjes. Ze zijn 2 en bijna 4.

Ik had vanavond een etentje. Dat was ook een uitdaging.

Overigens is mijn stoelgang heel wisselend. Had/heb vaak diarree dind is een ziekenhuis bacterie heb opgelopen 5jaar geleden. Nu soms normale, dan weer dunne. Ik durf de colon ..... niet te nemen.

.

Plaats reactie