Ik ben Tatjana () en ben benieuwd wat gaat er mis met mij?

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bereza
Berichten: 5
Lid geworden op: 19-07-2012 13:27

Ik ben Tatjana () en ben benieuwd wat gaat er mis met mij?

Bericht door bereza » 26-02-2016 11:24

Hallo, ik ben Tatjana. Ik kom uit Wit-Rusland, sinds 2000 woon ik in Nederland.

In mijn vaderland ben ik altijd stevig geweest, russen eten heel koolhydraat rijk, vooral veel brood en aardappelen (soms ook brood en aardappelen samen, wat een combinatie!!) Tot heden als je bij ons in restaurant komt wordt brood altijd standaard aangeboden.

Al mijn leven was ik stevig, maar ik had daar weinig last van...tot ik naar Nederland kwam en ging van alles "lekkers" eten. Onder "lekkers" noemde ik toen snack en dat zo dingen die in mijn land toen die tijd nog niet te koop waren.
Ik herinner me dat in mijn eigen land was ik dagelijks 3-4 uur per dag bezig om gezonde maaltijden te maken en in NL was ik zo klaar mee, ik hoefde slechts friteuse aan te zetten en het was klaar! In 2000 vond ik dit alleen maar prima aangezien dat ik naar school moest om Nederlandse taal te leren, ik wou zo snel mogelijk alles onder de knie krijgen. Maar al na enkele jaren kwam ik mezelf tegen, ik vernam dat ik snel geïrriteerd werd, chagrijnig, grauwe uitkijk, uiteraard kilo's die vlogen ook aan. Ik had na 2-3 jaar van zo'n levensstijl aan mijn toenmalige partner aangegeven dat ik wil toch weer normaal gaan eten, hij was met mij niet eens. Ik mocht niet koken zoals ik dat wou,anders ging hij liever naar de snackbar. Zijn verhaal was in 2012 afgelopen, hij overleed aan de maagkanker. Ik ben verder met mijn nieuwe partner en mijn (zijn) kinderen verder gegaan. ( in 2005 was ik al gescheiden).

Om verhaal kort te maken, ik ging steeds verder langzaam mijn gezonde patroon opbouwen, niet in één keer op de dag van dag.

ik eet al 2 jaar geen brood en ook geen aardappelen, alleen omdat nadat ik deze 2 producten gegeten heb krijg ik nog geen uur later weer honger, dus dat is al bekend bij mij.

Sinds jaar eet ik geen producten met toegevoegde E nummers, dit na 3 jaar durende depressie. Ik moest van mijn huisarts 3 jaar lang anti depressiva slikken, hierdoor was ik bijna 30 kilo aangekomen.

Wat dit programma betreft, hiermee ben ik vanaf dit jaar januari van start gegaan, voor die tijd maakte ik af en toe een willekeurige gerecht uit het boek en dat was het.

Ik voel me op dit moment stuk beter, heb praktisch geen suikerschommelingen, maar ik val niet af. Eerste 3 weken was ik 5 kilo kwijt, maar dat waren ook kilo's die ik tijdens de feestdagen "als bonus" gekregen had, dus in principe dit telt niet mee.

Ik zou heel graag willen weten of ik überhaupt alles goed doe.
Alvast bedankt, Tatjana

sandra1976
Berichten: 1513
Lid geworden op: 04-10-2013 08:53

Bericht door sandra1976 » 26-02-2016 19:32

Welkom!
Het is misschien handig om op je dagmenu op te schrijven zodat we met je mee kunnen kijken wat je wel of niet goed doet.

Groetjes Sandra

Gebruikersavatar
bereza
Berichten: 5
Lid geworden op: 19-07-2012 13:27

Bericht door bereza » 26-02-2016 20:54

sandra1976 schreef:Welkom!
Het is misschien handig om op je dagmenu op te schrijven zodat we met je mee kunnen kijken wat je wel of niet goed doet.

Groetjes Sandra
Ik moet nog uitzoeken hoe ik dat moet doen :)

sandra1976
Berichten: 1513
Lid geworden op: 04-10-2013 08:53

Bericht door sandra1976 » 01-03-2016 21:28

dat is niet zo moeilijk hoor..gewoon in je dagboekje opschrijven per dag wat je eet..net zoals je nu naar mij een berichtje typt..dus via post reply :lol:

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Welkom en succes Tatjana

Bericht door Yvonne Lemmers » 03-03-2016 17:59

Dag Tatjana,

Welkom op het forum en veel leesplezier.

Maak dankbaar gebruik van de steun van de GOK-goeroes, de vele recepten en handige weetjes.
Als je reacties en feedback wilt, dan raad ik je aan om jezelf kenbaar te maken op het forum. Een voorstelbericht plaatsen en daarna actief zijn met berichten plaatsen bij andere voorstelverhalen en in een aantal dagboeken is dan een 'goede binnenkomer'.

Ben je nog niet handig met een forum dan vind je HIER veel aanwijzingen Zie ook deze veelgestelde vragen en de handleiding onderaan de volgende pagina: http://gripopkoolhydraten.nl/gok-forum/

Maak een dagboekje aan via 'new topic' in: http://opgewicht.forum2go.nl/dagboeken- ... -f108.html en schrijf er je dagmenu in. Anderen lezen dan mee en kunnen reageren. Lees ook bij anderen in de dagboeken en reageer daar met 'post reply'. Ook in je eigen dagboekje plaats je vervolgens via 'post reply' je dagmenu's en resultaten etc.

Succes verder met Grip op Koolhydraten, geniet van de lichamelijke en geestelijke voordelen en eet smakelijk.

Gebruikersavatar
bereza
Berichten: 5
Lid geworden op: 19-07-2012 13:27

Bericht door bereza » 24-03-2016 23:09

als goed is heb ik mijn dagboek aangemaakt, heb geen idee of ik dat goed gedaan heb.

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 27-03-2016 16:03

Ja hoor, je dagboekje is op de goede plek gekomen. Ik heb er net in gereageerd :D

Gebruikersavatar
bereza
Berichten: 5
Lid geworden op: 19-07-2012 13:27

Bericht door bereza » 27-03-2016 16:14

Dank je wel Martine voor je reactie! :lol:

Gebruikersavatar
daphne89
Berichten: 425
Lid geworden op: 23-03-2016 20:41

Bericht door daphne89 » 10-04-2016 20:45

Hoe is het hier?

Gebruikersavatar
bereza
Berichten: 5
Lid geworden op: 19-07-2012 13:27

Bericht door bereza » 23-06-2017 16:47

Martine1971 schreef:Ja hoor, je dagboekje is op de goede plek gekomen. Ik heb er net in gereageerd :D
En waar is die dan? ik snap nog steeds niks van

Plaats reactie