Marieke (41) Even voorstellen

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marieke1974
Berichten: 745
Lid geworden op: 06-02-2016 13:31

Marieke (41) Even voorstellen

Bericht door Marieke1974 » 07-02-2016 17:03

Hallo GOKkers,
Ik ben Marieke, 41 jr, getrouwd en moeder van 2 kinderen. Sinds de bevalling van onze jongste 11 jaar geleden ben ik langzaam steeds wat aangekomen. Tot de weegschaal 3 weken geleden stond op 74,6. 10kg meer dan 11 jaar geleden en angstig dicht bij de 75 kg. Die wil ik echt niet in het scherm zien. Tijd voor actie dus.
Al lange tijd eet ik speltbrood omdat ik mn na de lunch een enorme dip heb. Met speltbrood werd dit duidelijk minder zeker toen ik bij de 2 boterhammen ook rauwkost ging eten. Omdat dit best wel overeen komt met de ideeen van Gokken besloot ik dit te doen. Ik heb eerst 2 weken zelf aangemodderd en 1,5 week geleden het boek aangeschaft. Nu deze 3 weken ben ik 3 kg kwijt en merk ik dat dat vooral van mijn buik af is. Super! Ik heb nauwelijks honger overdag maar dan komt het avond eten, mijn koolhydratenuurtje.
Ik eet een gewone warme maaltijd (wel kleinere portie), zij het met meer groente en minder aardappels, pasta of rijst dan eerst. Dan neem ik als toetje ongeveer 100 gr yoghurt met een appel of sinaasappel er door. Maar soms zit ik al vol en neem ik geen yoghurt en of fruit. Dan houdt je je alleen niet aan het 1/4 principe. Hoe belangrijk is dit?
Ik mis overdag mijn stukje fruit wel echt, dus ik kijk er naar uit om dit 's avonds te eten. Vorige week heb ik 1 maal toch fruit gegeten terwijl ik vol zat en heb er de hele avond last van gehad :-(

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 15-02-2016 16:12

Hoi Marieke!

Wanneer je in het begin nog wat moeite hebt met het inschatten van de hoeveelheden, begin je uurtje dan met fruit. Zet het eventueel op het aanrecht en eet het tijdens het koken op. Houd het wel binnen je uur en met niet te lange tussenpozes. Op die manier voorkom je dat je teveel van de andere kwarten eet tijdens de maaltijd.
Yoghurt in je uurtje is helemaal niet nodig en alleen maar een extraatje. Geen bezwaar dus om dat weg te laten, beter zelfs!!

Je hebt al een dagboekje zag ik. Helemaal top. Wij kunnen dan met je meelezen en je adviseren (y)

Plaats reactie