Tine (56) Even voorstellen

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
goldenluck
Berichten: 2
Lid geworden op: 19-01-2016 15:59

Tine (56) Even voorstellen

Bericht door goldenluck » 20-01-2016 12:09

Mijn naam is Tine, ben 56 jaar, en woog begin dit jaar 117 kilo. En voelde me al een tijdje niet lekker meer met dit gewicht, kreeg allerlei kwaaltjes, weinig energie en pijn in mijn benen 's nacht dat is echt vervelend. Houd me echt vaak wakker die zeurende pijn. Dat helpt niet echt om de dag uitgerust te beginnen. Vandaar mijn voornemen om nu echt een goed dieet te vinden en het echt vol te houden. Na wat zoeken kwam ik uit bij het boek van Grip op Koolhydraten en dacht dit is iets voor mij. Heb gelijk de app geïnstalleerd en ben 2 dagen geleden begonnen. Was inmiddels al 2 kilo kwijt met gewoon lijnen en bewegen. Doe vaak mee met Nederland in beweging en probeer een half uur op mijn hometrainer te fietsen. Merk dat mijn stoelgang wat moeilijker gaat de laatste dagen, maar probeer wat meer thee en water te drinken, kijken of dat helpt. Hoop op dit forum veel tips en steun te vinden in mijn poging om dit jaar nog onder de 100 kilo te komen en dan natuurlijk doorgaan tot nog wat minder :D

Silvia
Berichten: 768
Lid geworden op: 27-05-2012 09:03

Bericht door Silvia » 20-01-2016 20:00

Hoi Tine, veel succes met GOKen! Vwb de stoelgang raad ik je aan om af en toe een eetlepel lijnzaad door bijvoorbeeld Griekse yoghurt te doen, dat kan goed helpen. Ook een kiwi in je uurtje eten zou kunnen helpen (dat is bij mij zo)

Gebruikersavatar
goldenluck
Berichten: 2
Lid geworden op: 19-01-2016 15:59

Bericht door goldenluck » 21-01-2016 11:21

Bedankt voor het advies, de kiwi deed ik al maar dan in de soya yoghurt, mag geen zuivel hebben, kan er niet goed tegen. Heb gisteren in het GOK boek gelezen dan psyllium in een glas water ook kan helpen. Had het in huis dus gelijk geprobeerd, volgens mij gaat de stoelgang al wat beter. Moet nog even wennen aan het uurtje, maar gaat steeds beter. Had 's avond bij de koffie altijd zin in een blokje pure chocola, maar neem het nu maar bij het uurtje.

Gebruikersavatar
jos
Berichten: 1681
Lid geworden op: 10-04-2011 10:29

Re: Tine (56) Even voorstellen

Bericht door jos » 23-01-2016 17:50

goldenluck schreef:Mijn naam is Tine, ben 56 jaar, en woog begin dit jaar 117 kilo. En voelde me al een tijdje niet lekker meer met dit gewicht, kreeg allerlei kwaaltjes, weinig energie en pijn in mijn benen 's nacht dat is echt vervelend. Houd me echt vaak wakker die zeurende pijn. Dat helpt niet echt om de dag uitgerust te beginnen. Vandaar mijn voornemen om nu echt een goed dieet te vinden en het echt vol te houden. Na wat zoeken kwam ik uit bij het boek van Grip op Koolhydraten en dacht dit is iets voor mij. Heb gelijk de app geïnstalleerd en ben 2 dagen geleden begonnen. Was inmiddels al 2 kilo kwijt met gewoon lijnen en bewegen. Doe vaak mee met Nederland in beweging en probeer een half uur op mijn hometrainer te fietsen. Merk dat mijn stoelgang wat moeilijker gaat de laatste dagen, maar probeer wat meer thee en water te drinken, kijken of dat helpt. Hoop op dit forum veel tips en steun te vinden in mijn poging om dit jaar nog onder de 100 kilo te komen en dan natuurlijk doorgaan tot nog wat minder :D

hallo tine

ik ben jannie
wat gewicht zitten we bij elkaar in de buurt, heb je ook een dagboekje? kunnen we elkaar wat steunen. lijkt je het wat?
succes en een fijn weekend . groetjes jannie
Niet de kilo's zijn belangrijk maar wél hoe ik me voel!
Afbeelding

Plaats reactie