Groene trend? Zet juist de joker in!

Populair bericht met uitleg waarom je beter niet alleen maar GOK-groen gaat eten.

Moderator: Y. Lemmers

Gebruikersavatar
marianne63
Berichten: 20
Lid geworden op: 16-04-2012 00:54

de joker inzetten

Bericht door marianne63 » 20-05-2012 23:55

Hoi Yvonne,
Bedankt voor je reactie, goede raad, ik ga er rekening mee houden

Gebruikersavatar
Mariekje
Berichten: 477
Lid geworden op: 12-04-2011 09:33

Bericht door Mariekje » 27-06-2012 09:58

Vorig jaar heb ik een hele periode GOK gedaan. Ben er ruim 8 kilo mee afgevallen. Werkte prima, maar at wel enkel produkten van de groene lijst. Na drie maanden werd ik niet lekker...Duizelig, beroerd, slap, futloos, etc. Het was voor mij niet op te brengen om (in mijn grote gezin) nog goed te functioneren. Bij de huisarts beland, bloed laten prikken, etc. Uiteindelijk gestopt met GOK, omdat ik bedacht had, dat het ontzeggen van een voedingsbron niet goed kon zijn...Immers heb je koolhydraten nodig?

Gek, dat hoewel je wéét dat iets waarheid is (kh zijn nodig) je je er tóch evengoed niet aan houdt ( alleen eten van de 'groene' lijst en géén kh-uurtje houden)...

De kilo's vlógen eraan nadat ik met GOK stopte, want het leek wel alsof mijn lichaam door het toevoegen van de koolhydraten enkel riep om MEER, MEER en nóg MEER! (hoezo kh-verslaafd!!!?)

Ik at alleen nog maar brood, patat, aardappelen, pasta, rijst, etc. Alles wat je eigenlijk liever zou moeten láten kwam in grote hoeveelheden mijn lijf in.

Het liep de spuigaten uit en ik ondernam een nieuwe poging. Alle verloren kilo's had ik namelijk inmiddels moeiteloos terug gevonden..Na twee dagen was de duizeligheid terug...
"Zie je wel" dacht ik..."Dit werkt voor mij niet"...

Na overleg met Yvonne kwamen we tot de conclusie dat ik echt véél te weinig at en daardoor ook véél te weinig voedingsstoffen binnen kreeg.

Ik ben visoliecapsules gaan gebruiken, neem vitaminepillen, eet meer vezels, volg de richtlijnen nauwkeurig, heb hulp gevraagd aan een GOK-ker welke al vele kilo's af is gevallen met deze leefwijze en 'het trucje' dus door heeft en ik ga momenteel heel lekker (TNX HENNY!!).

Ben pas weer 9 dagen bezig, maar er is 2 kilo vanaf en ik voel me fantastisch. Ik krijg zelfs weer zin om de keuken in te duiken. De energie is er in elk geval weer.

Enkel "Groen"?? Voor mij NOOIT meer! Je put je lichaam uit, 'vreet' alle reserves op en uiteindelijk gaat dit ten koste van je gezondheid.

Echt, volg de tips en adviezen van trouwe GOK-kers en vraag hulp als je het zelf even niet meer weet. Is geen schande toch?

Maak het jezelf niet te gemakkelijk, maar investeer in jezelf, doe moeite voor jezelf en zie in dat je het waard bent. Je hebt maar één lijf en daar moet je het mee doen. Wees er zuinig op.

Ik heb mijn lesje in elk geval wel geleerd!!!

Heb een hele omschakeling gemaakt, in lijf én hoofd...Maar ben nu op het goede spoor!
Nu zien dat ik er bljif ;-)

groetjes, Marieke

Artemis
Berichten: 57
Lid geworden op: 15-04-2012 16:41

Bericht door Artemis » 27-06-2012 19:30

Mariekje schreef:Ben pas weer 9 dagen bezig, maar er is 2 kilo vanaf en ik voel me fantastisch. Ik krijg zelfs weer zin om de keuken in te duiken. De energie is er in elk geval weer.

Enkel "Groen"?? Voor mij NOOIT meer! Je put je lichaam uit, 'vreet' alle reserves op en uiteindelijk gaat dit ten koste van je gezondheid.

Echt, volg de tips en adviezen van trouwe GOK-kers en vraag hulp als je het zelf even niet meer weet. Is geen schande toch?

Maak het jezelf niet te gemakkelijk, maar investeer in jezelf, doe moeite voor jezelf en zie in dat je het waard bent. Je hebt maar één lijf en daar moet je het mee doen. Wees er zuinig op.

Ik heb mijn lesje in elk geval wel geleerd!!!

Heb een hele omschakeling gemaakt, in lijf én hoofd...Maar ben nu op het goede spoor!
Nu zien dat ik er bljif ;-)

groetjes, Marieke
Geweldig, Mariekje! Hier word ik helemaal blij van. Je helpt enorm!
groeten van Diane

Dagboek

bimjes
Berichten: 14
Lid geworden op: 22-08-2012 22:11

Bericht door bimjes » 01-10-2012 08:49

Even getwijfeld, maar ik ga er toch even op reageren. Ik was ook echt een groene eter........... :oops: stond al 3 weken muurvast. Sinds ik het koolhydraatuurtje heb in gevoerd, ben ik zo maar onder de 100 kg!!! :lol:
Dus ik ga me verplichten om een koolhydraat uurtje te doen, terwijl het dus echt tegen mijn gevoel in gaat.
Toch lekker dit forum.

Groetjes,
Janet

Gebruikersavatar
merel1976
Berichten: 205
Lid geworden op: 15-08-2012 07:42

Bericht door merel1976 » 26-11-2012 21:49

nu snap ik het heb al twee dagen zonder koolhydraten gegeten morgen of woensdag dus met in mijn uur

trudo79
Berichten: 24
Lid geworden op: 07-01-2013 19:58

Bericht door trudo79 » 11-01-2013 20:46

Kijk dat maakt bij mij heel veel duidelijk als beginnende gokker.
Carpe Diem

Gebruikersavatar
Margo036
Berichten: 19
Lid geworden op: 27-01-2013 15:32

Bericht door Margo036 » 31-01-2013 09:42

Ook ik ben blij dit te lezen, ik val bijna niet af, maar ga nu weer meer genieten van de koolhydraten!
Wat me wel in verwarring brengt is dat hier weer over calorieën tellen gesproken wordt, ik was juist zo blij om niet te hoeven tellen!
Toen ik net begon met GOK telde ik niks, ik at wat ik wilde binnen de richtlijnen en viel lekker af. Hoe meer ik er nu over denk te weten hoe minder ik afval!!
Maar goed, ik ga met frisse moed verder en kan niet wachten op de tijd dat het 's avonds weer licht is en ik lekker kan wandelen na het eten!

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 31-01-2013 11:22

Als je niet overdrijft met vetten zoals slagroom, kaas, vette worstsoorten, noten, boter en olie dan hoef je ook niks te tellen. Als je veel kaas en noten per dag gaateten, ja dan kan het handig zijn eens te kijken hoeveel kcal je binnenkrijgt want noten en kaas zitten vol vet. Zo ook voor slagroom enzo, je kan best een schepje geklopte slagroom op je fruit in je uurtje nemen, maar neem geen volledig pakje en ook niet elke dag.

ook bij GOK telt: geniet met mate.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Gebruikersavatar
Josefina
Berichten: 4237
Lid geworden op: 20-04-2012 19:22

Bericht door Josefina » 10-03-2013 14:32

ik up dit draadje even omdat ik bij diverse mensen lees dat ze stil staan (zelf ook). Dit is weer een goede eye opener. Ongemerkt kom ik tot de conclusie dat ik nauwelijks meer aardappelen/ rijst / macaroni etc eet. Ik koop wel aardappelen maar die belanden tot mijn schande in de vuilnisbak omdat ze niet meer te eten zijn, erg hè.
Ik ga aardappelen schillen om te bakken :wink: Daarnaast ga ik me weer verdiepen in het 1/4 principe en ga ik de boeken weer eens goed doornemen.
Dank je wel Yvonne!!!!!!
1-4-2012 startgewicht 94 kg
mijn dagboek

Muurbloempje
Berichten: 187
Lid geworden op: 13-03-2013 11:57

Door kookboek 2 groen gaan eten

Bericht door Muurbloempje » 10-04-2013 08:53

De uitleg van Yvonne kwam voor mij wel op tijd
Ik eet nu een week bijna groen omdat ik tijdens de Pasen in mijn koolhydraatuur te veel en te rood heb gegeten en dus ben aangekomen.
In dat boek zegt Yvonne dat als je snel wil afvallen je ervoor kunt kiezen om eens wat meer volgens groep A of B te eten. Dat heb ik gedaan, zonder enig resultaat. Koolhydraatarm eten is niets voor mij! Ik zag het hele principe eigenlijk niet meer zo zitten om af te vallen. Wel om vol te houden, want ik vind het heel lekker en ik voel me er goed bij.
Nu ik het stukje gelezen heb over het nut van koolhydratenuur geeft me dat toch weer hoop om verder te kunnen afvallen. Ik heb vandaag weer een heerlijk koolhydraatuurtje. Ik eet de cajunkip met broccoli (groen) met mijn favoriete toetje Griekse yoghurt met banaan. Wordt wakker lichaam! :( :(
Groetjes Muurbloempje

Mijn dagboek

Afbeelding

Gebruikersavatar
BMI
Berichten: 1282
Lid geworden op: 05-06-2012 21:38

Bericht door BMI » 07-05-2013 11:08

Ik eet nu al weer zo'n 6mnd volledig 'groen' (Atkins) en als ik dit zo lees borrelt de behoefte weer naar oranje-producten.
Steeds gezonder...
Op naar de 70!
Mijn dagboek

Gebruikersavatar
Dany
Berichten: 12
Lid geworden op: 05-06-2012 22:00

Bericht door Dany » 03-09-2013 21:51

Maar de vraag die nog toch bij mij blijft hangen; heb je in een gezond voedingspatoon koolhydraten nodig? Of kan je ook best zonder? Dus niet om af te vallen maar puur vanuit gezond eten gezien? Sorry als het een stomme vraag is :oops:

Appeltje
Berichten: 5177
Lid geworden op: 11-06-2012 19:42

Bericht door Appeltje » 04-09-2013 08:42

Dany schreef:Maar de vraag die nog toch bij mij blijft hangen; heb je in een gezond voedingspatoon koolhydraten nodig? Of kan je ook best zonder? Dus niet om af te vallen maar puur vanuit gezond eten gezien? Sorry als het een stomme vraag is :oops:
Dit antwoord is een persoonlijke mening en komt niet overeen met GOK-regels.
De basis van die vraag is wat is gezond eten voor ons lichaam. Dan moeten we een hele stap terug doen, naar de periode waarin er nog geen fabrieksvoedsel was. In die periode aten we wat onze directe omgeving ons gaf. Voor de mens in Afrika knollen en vlees, voor de mens op Groenland voornamelijk vis met een beetje groente, voor de mens in Zuid Amerika andere knollen (aardappel), pompoen en bonen. We kunnen niet meer om de hoek kijken hoe gezond ze waren, maar volgens mij waren ze allemaal gezonder dan het huidige NL waar 60% last heeft van overgewicht en je een grote kans hebt om te sterven aan kanker (32%), ziekten van hartvaatstelsel (28%), ziekten van de ademhalingswegen (9), psychische stoornissen (5%). Pas op plek vijf van deze lijst uit 2011 staat ongevallen en vergiftigingen (4%). Voor het gemak noem ik de hele top 4 welvaartsziekten, veroorzaakt door het NL voedingspatroon dat high carb is.

Als we er van uit gaan dat alle natuurvolken in hun eigen omgeving gezond zijn, dan maakt het niet uit wat je eet. Dan zou je ook op een dieet van 90% vis en 10% groente kunnen leven, zoals op Groenland. Dat is een dieet zonder KH, maar met veel variatie aan vis, aan gezonde vis, die zelf vrij heeft gezwommen en een keuze heeft kunnen maken voor gezonde voeding, die veel vitamines bevat die andere volken uit andere bronnen halen.
Die variatie is belangrijk. Die missen we als we elke dag braaf Low Carb onze vezelcrackers eten. Wij gaan dan niet meer mee in de seizoenen van onze natuurlijke omgeving. In Nederland zou je bijvoorbeeld veel meer walnoten moeten eten in de winter en witlof, maar geen sla of komkommer. Je zou in de lente juist meer sla van paardebloem en madeliefjes eten en in de zomer knollen en in de herfst meer fruit dat op dat moment rijp is. Niet alleen een dagelijkse variatie, maar ook een seizoensvariatie is in mijn ogen gezond. Dus niet elke week de gerookte zalm van dezelfde winkel, want dan krijg je tevaak dezelfde vis. Koop hem eens bij een andere winkel, koop hem eens rauw, koop hem eens in blik. Dan heb je veel meer variatie in bron.
Een andere vorm van variatie is je dan niet strikt houden aan de 5 gram KH per maaltijd. Dat is very low carb en in mijn ogen een tegennatuurlijke regel, als je het niet af en toe combineerd met meer KH. Gezonder is als je eet wat in de natuur voorhanden is. En is het seizoen van courgettes aangebroken, zullen je maaltijden wat KH rijker zijn dan in de periode dat er alleen nog maar wat groene blaadjes zijn om te eten.
Als je low carb wilt gaan voor de rest van je leven en je gezondheid, dan is af en toe een KHrijke maaltijd van natuurlijke producten heel gewoon. Dat gebeurt ook in de natuur als ze een voorraad honing vonden of een boom vol rijp fruit.

Wat zeggen de medici ervan:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21586415 (low carb is een levensvatbare optie)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23035144 (low carb beïnvloed metabole indicatoren in een positieve manier)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16436102 (low carb heeft een negatief effect bijvoorbeeld uitscheiding van calcium via urine, lange termijn onderzoek is nodig)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12106620 (een low carb onderzoek van 6 maanden gaf goede resultaten, langere termijn onderzoek is nodig)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14672862 (Complications such as heart arrhythmias, cardiac contractile function impairment, sudden death, osteoporosis, kidney damage, increased cancer risk, impairment of physical activity and lipid abnormalities can all be linked to long-term restriction of carbohydrates in the diet. Dit is een opsomming van wat er allemaal fout zou kunnen gaan bij low carb als je het long term doet).
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23372809 (Low carb heeft een over het algemeen hogere sterftecijfer en niet zozeer een verhoogde sterfte op hart-vaatziekten. Verder onderzoek is nodig)

Zij weten het dus ook nog niet, Zelfs het laatste onderzoek in deze lijst, uit 2013, zegt dat vervolgonderzoek nodig is. Maar dat er een hoger algemeen sterftecijfer is verbonden aan low carb gedurende een langere tijd, zet mij wel aan om lekker het fruit van het seizoen te eten, in combinatie met mijn 4x 1/4 oranje maaltijd.

Gebruikersavatar
macsis
Berichten: 2395
Lid geworden op: 10-09-2011 08:00

Bericht door macsis » 04-09-2013 08:44

Dany schreef:Maar de vraag die nog toch bij mij blijft hangen; heb je in een gezond voedingspatoon koolhydraten nodig? Of kan je ook best zonder? Dus niet om af te vallen maar puur vanuit gezond eten gezien? Sorry als het een stomme vraag is :oops:
Koolhydraten zijn niet alleen brood en pasta. De mens is geschikt voor het eten van groenten, noten, zaden, wat vlees, vis, ei....en in vooral de groenten zitten koolhydraten. Alleen niet de enorme hoeveelheden die mensen tegenwoordig binnen krijgen in de vorm van pasta, brood en suiker....Dat heb je zeer zeker niet nodig!

Bloemkool, broccoli, champignons, courgette......nou je een lange lijst van groenten bevatten (sommigen een beetje, sommige wat meer) koolhydraten Ja, die heb je wel nodig en die krijg je meer dan voldoende binnen als je groenten (en in je uurtje fruit) eet.

wie kan dit nog aanvullen of verbeteren?
Groetjes, Naomi
Afbeelding
mijn dagboekje

Gebruikersavatar
macsis
Berichten: 2395
Lid geworden op: 10-09-2011 08:00

Bericht door macsis » 04-09-2013 08:47

Zo hee Appeltje, dat is een heel wat uitgebreider antwoord dan de mijne :shock:

Bedankt, ik ga dit zeker lezen. Ik zelf hang heel erg het oranje aan (eens per dag) en eet dus best koolhydraten op een dag.......helemaal groen gaat me sowieso tegentaan. Maar ik mijd wel suiker en meel (behalve als het spelt is)
Groetjes, Naomi
Afbeelding
mijn dagboekje

Appeltje
Berichten: 5177
Lid geworden op: 11-06-2012 19:42

Bericht door Appeltje » 04-09-2013 12:34

Hoi Macsis,
Jouw antwoord is veel praktischer. :) Scheelt een hoop leeswerk.

Als afvallen niet meer je doel is, is extra oranje niet erg als je daarmee op gewicht blijft. Als je wilt afvallen en je valt met extra oranje af, dan is het ook prima. Als je echter een tijdlang blijft hangen, dan is het wellicht handig om te zien wat er anders kan in je menu. Tot die tijd: lekker blijven genieten van GOK!

Gebruikersavatar
pepper68
Berichten: 2399
Lid geworden op: 24-10-2011 21:37

Bericht door pepper68 » 15-09-2013 14:32

Ik heb het ook weer eens doorgelezen. Ik blijf het lastig vinden om mijn koolhydratenuur goed te plannen.

Appeltje
Berichten: 5177
Lid geworden op: 11-06-2012 19:42

Bericht door Appeltje » 06-12-2013 17:05

Ik was hier al een tijdje niet geweest, vandaar mijn late antwoord op jouw vraag Pepper. ;)

4x 1/4 is het eenvoudige regeltje. Op het oog schatten hoeveel er op je bord ligt aan:
1/4 eiwitten en vetten
1/4 groente van de groene lijst
1/4 fruit
1/4 overige koolhydraten

Heel ouderwets: aardappels, groente en vlees, met fruit na.
Of peulvruchten, prei, vlees en fruit na. Dat maakt het mogelijk om bruine bonen met prei en spek te eten.
Of een wrap met veel groene groenten en vlees, fruit na. De wrap uit de winkel levert de KH.
Of een maaltijdsoep, denk erwtensoep van groene groenten, erwten, vlees en fruit na.

Waar ik roep fruit na, kan het ook zijn: fruit vooraf. Of doe gek, fruit door de salade.

Hier komen de wat creatievere indelingen:
Witlofsalade met fruit (groente en fruit), met vlees en overige KH (aardappel met jus, linzensalade of extra fruit of toch dat gebakje van overdag dat je bewaard hebt)

Rode bietjes is groente van de oranje lijst dus, vlees, bietjes, broccoli, fruit na.
Voor broccoli lees ook: bloemkoolpuree, geroerbakte spitskool, groene sla, andijvie, etc.

Sperziebonen is alleen de eerste 100 gram groen, daarna oranje.
Optie 1: veel sperziebonen. Vlees, sperziebonen (groen), sperziebonen (oranje), fruit na.
Optie 2: sperziebonen en ander gemengde groenten van de groene en oranje lijst, zoals mexicaanse groentemix. Vlees, alle groenten, fruit na.
Optie 3: met een aardappeltje. Vlees, 100 gram sperzieboon, aardappeltje, fruit na. Volgens mij kom je dan groente te kort, dus nog iets erbij of erdoor. Maak er een curry van of gewoon snippers rode paprika erdoor.

Aanvullend een tip: kijk eens naar de gerechten op de oranje pagina's van kookboek 1, en dan bedoel ik niet de taarten (!). Door die te koken, kreeg ik er ook grip op.
:D

Jo en zo
Berichten: 186
Lid geworden op: 12-11-2013 11:15

Bericht door Jo en zo » 08-01-2014 13:35

Grappig...pas als de ander benoemt hoe en wat je doet,valt het kwartje en is het binnen een paar tellen helder!

Dol op mijn yoghurt/fruit/notencruesli/honing toetje en daarvoor heb ik aardappels/rijst/pasta/brood compleet verbannen.

Buik blijft gevoelig, ik dus ook.

Ik ben druk bezig de lekkere koolhydraten te verbannen achter een glazen deur: ik kijk wel,zie ze wel,ruik ze wel en raak
ze niet aan:rem op de centimeters en kilogrammen. Jezelf met lekker eten verwennen of toegeven aan loslaten en
vertrouwen hebben op de goede afloop....prioriteit! En varieren...en loslaten....en....ja,ja.krijg het nog druk *proest*

Vanaf nu....doen! Onderdompelen in nieuwe ervaringen en weten dat je niet alles weet of onder de knie hebt accepteren.

Mag ik u hartelijk danken mevrouw Lemmers ;)We gaan weer vrolijk verder!

Jo

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 25-03-2015 17:12

Kwam dit artikel tegen:

http://www.gezondheidsnet.nl/overgewich ... s-gezonder
Weliswaar niet heel recent, maar nog steeds actueel. :lol:
Wie niet waagt, die niet wint!

Gebruikersavatar
Ditheba
Berichten: 17
Lid geworden op: 17-03-2012 17:20

Bericht door Ditheba » 08-04-2015 11:20

Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat je stimuleert om het ontbijt soms over te slaan. Ik lees altijd overal dat dat de belangrijkste maaltijd van de dag is! Als je 's morgens je 'motor' niet opstart, ga je toch juist slecht verbranden die dag?

Gebruikersavatar
carjans
Berichten: 13921
Lid geworden op: 03-01-2012 14:08

Bericht door carjans » 08-04-2015 11:31

Ditheba schreef:Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat je stimuleert om het ontbijt soms over te slaan. Ik lees altijd overal dat dat de belangrijkste maaltijd van de dag is! Als je 's morgens je 'motor' niet opstart, ga je toch juist slecht verbranden die dag?
ik ook ;)
Groetjes Carla J

Mijn dagboek

Ieder verantwoord dieet werkt, als je de juist manier van denken hebt. Gew. 56/57 kg, v.a. 09-'12

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 08-04-2015 12:15

Volgens mij adviseert Yvonne helemaal niet om je ontbijt over te slaan, ze schrijft in het basisboek wel dat het helemaal niet erg is om dat af en toe te doen. Dat is iets heel anders toch?
Het schijnt ook vanuit 'vroeguh' al zo te zijn dat de mens eerst moest gaan jagen voordat-ie kon gaan eten, dus zo gek is het niet eens. En dat motortje op gang brengen is volgens mij een fabel, je verbranding gaat gewoon door hoor. :lol:
Wie niet waagt, die niet wint!

Gebruikersavatar
carjans
Berichten: 13921
Lid geworden op: 03-01-2012 14:08

Re: Helaas....

Bericht door carjans » 08-04-2015 12:27

De vraag is dan; wat is af en toe?
Groetjes Carla J

Mijn dagboek

Ieder verantwoord dieet werkt, als je de juist manier van denken hebt. Gew. 56/57 kg, v.a. 09-'12

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 08-04-2015 16:27

Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Ik hou helemaal niet van ontbijten en ben juist blij dat het niet meer hoeft! ;) Ik loop ook 3x per week 5 km. op mijn nuchtere maag, nooit ergens last van.
Wie niet waagt, die niet wint!

Lia63
Berichten: 144
Lid geworden op: 17-10-2014 10:04

Bericht door Lia63 » 20-05-2016 17:51

Ik vond dit wel een boeiend "draadje" dus maar even weer omhoog gegooid.

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 01-05-2017 12:15

ff de link weer gedeeld :-)
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

Pietronella
Berichten: 327
Lid geworden op: 24-05-2018 20:32

Bericht door Pietronella » 21-06-2018 20:15

Goed om dit te lezen.
Ik zie nu dat ik echt beter van alles een vierde bord kan eten dan meer alleen groen.

Ik zit best snel vol dus ging meer Gokgroener eten. Nu zie ik waarom die kh toch beter zijn om erbij te eten. Dan moet ik de porties van alles dus kleiner maken om niet te volte raken.
mvrgr.Pietronella

Mijn dagboek

Startgewicht 27 mei: 104.5 kg..
14 juli: 96.4 kg.
21 juli: 95.5 kg.

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Nog steeds actueel!

Bericht door Yvonne Lemmers » 29-10-2020 16:43

Nog steeds actueel

Plaats reactie