Bunnie (46) duwtje in de goede richting

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bunnie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23-04-2011 08:01

Bunnie (46) duwtje in de goede richting

Bericht door bunnie » 24-04-2011 21:23

hallo allemaal,

ik ben Nicole,46 jaar,bijna een jaar getrouwd,en in dat jaar alleen al,10 kilo bijgekomen (dankzij het gezellige leven)niet dat ik voor die tijd geen overgewicht had maar toch.....zo kan ik niet doorgaan
omdat ik al zowat alle dieten heb geprobeerd is dit nu mijn nieuwe poging....
ik heb allebei de boeken aangeschafd en ik moet zeggen het spreekt me erg aan
maar mijn "probleem "is altijd het beginnen...
niet dat ik niet wil beginnen maar mijn vraag is altijd hoe ga ik het doen?
ik ben geen persoon die zelf de fantasie heeft om zelf mijn eten samen te stellen,dus de recepten komen mij heel goed van pas
maar nu mijn vraag!
ik wil een boodschappenlijstje maken maar weet niet goed hoe te beginnen,is het zo dat alles wat er in staat in de supermarkt te krijgen is of moet ik toch naar een speciaalzaak? Moet ik in een keer alles gaan aanschaffen?
dan wil ik graag weten waar ik psyllium en inuline kan krijgen....
zoals jullie zien,ik ben eigenlijk een beetje te laks om alles zelf uit te zoeken,dat had ik ook toen ik eens bij een dietiste was,zij vroeg me toen om eens alles op papier te zetten wat ik de hele dag at,dat heb ik gedaan en toen zei ze nu weet ik waar het probleem zit,dat moet echt minder,ja daar heb ik dus geen dietiste voor,ze had me best wat op weg kunnen helpen,als ik het dan toch zelf moet uitzoeken hoef ik daar ook niet meer naar toe,met het gevolg dat ik het dus weer niet volhou....
dus wie oh wie biedt zich voor even aan om mij op de goede weg te helpen? een soort buddy dus hahahaha

gr Nicole

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 24-04-2011 21:33

welkom Nicole

ik denk dat je er toch (zeker in het begin) wel wat tijd in moet steken. Wij weten niet wat je lekker vind en waarvoor je de tijd hebt om het te maken.....

heb je naast het basisboek ook het kookboek?

Ik maak zelf op zaterdag of zondag altijd een weekmenu met wat ik lekker vind ( en met de groente uit de aanbieding :wink: ) en doe aan de hand daarvan boodschappen. Zo kan ik ook een goede verdeling maken tussen vlees, vis en kip en de Kh die in de verschillende groentes zitten. dus bijv maandag de pittige sperziebonen schotel, dinsdag iets met zalm, woensdag kip, donderdag sla, vrijdag spinazie etc etc etc.

Als je je weekmenu hebt is het alleen nog een kwestie van koken na verloop van tijd wordt het automatisme

maak bij dagboeken 5 eens een dagboek aan en plaats daar bijvoorbeeld je weekmenu dan kunnen wij op en aanmerkingen geven mocht dat nodig zijn.

De dreamfields pasta, GG bran, fiberik crackers en stevia zijn niet in de gewone winkels te verkrijgen. atkins crackers en de meeste ingredienten om zelf crackers te maken en om de andere maaltijden te maken kun je in de supermarkt, op de markt of in de reformzaak (bijv de tuinen) krijgen.

Ik zou zeggen investeer een half uur per week in je weekmenu en daarmee in jezelf :wink: wij helpen je wel verder op weg :lol:

veel succes
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Gebruikersavatar
bunnie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23-04-2011 08:01

Bericht door bunnie » 24-04-2011 23:28

Hoi Petra,

bedankt voor het reageren,hier heb ik zeker al wat aan,en voor niks gaat de zon op he,zeker zal ik er ff wat tijd in moeten steken,maar bij mij is het begin altijd ff moeilijk,
dat van dat dagboek is zeker een optie......
fijn dat je even doorgeeft waar ik verschillende dingen kan gaan halen.
de inuline en psyllium ook bij de tuinen?
om in het weekend ervoor te gaan zitten is een goed idee,ik moet gewoon een begin hebben en dan gaat het goed komen.
en zoals bij iedereen de omslag van slecht eten naar het goede he,wat we toch jaren gewend waren om te doen....
nogmaals bedankt en we "zien "ons zeker nog

Nicole

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Bericht door Thea Bremer » 25-04-2011 08:51

Veel succes met de GoK!
Thea Bremer

Grytz
Berichten: 5425
Lid geworden op: 07-05-2010 17:34

Bericht door Grytz » 25-04-2011 09:29

Welkom en heel veel succes gewenst.

Als je het zelf moeilijk vind om een menu samen te stellen, kun je ook veel gaan lezen in dagboeken van anderen. Voorbeelden genoeg :D

Gebruikersavatar
bunnie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23-04-2011 08:01

Bericht door bunnie » 25-04-2011 09:59

hallo Grytz,

ja ik lees hier steeds meer,maar in elk geval bedankt.....
ik ga het steeds leuker vinden en ik ben nog niet eens echt begonnen,vandaag in elk geval mijn zoetjes de deur uit gedaan en de cola light geschrapt,alleen dat gevoel al......hahaha

Nicole

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 25-04-2011 12:52

Welkom Nicole en veel succes. Als je nog nooit een dieet gevolgd hebt is het best moeilijk om een heleboel te laten staan of alleen maar in ee KH-uurtje te eten. Ik ben zelf op 6 april begonnen en omdat ik toen niet meteen alle basis ingredienten in huis kon halen heb ik eerst afgebouwd, crackers ipv brood, maar 1 beker melk per dag drinken ipv 2 enz. Nu ik alles in huis heb en weet waar te kopen is het makkelijker om een menu samen te stellen.

Als je er eenmaal aan gewend bent wat je in je KH-uur mag en wat daarbuiten lukt het heel goed om een weekmenu te maken. Ik doe dat ook. In het begin schreef ik ook op wat ik 's ochtends en 's middags ging eten, nu alleen nog maar 's avonds. Als er dan roerbak als avond eten staat laat ik de rijst staan en kan ik 1 van de andere maaltijden een KH-uurtje van maken.

Je moet iig van alles uitproberen, als er in een recept iets staat wat je niet lust, gewoon vervangen voor iets anders. Bijv ik lust geen witlof, dan roerbak ik geen witlof maar chinese kool oid.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Miranda68
Berichten: 19
Lid geworden op: 09-04-2011 19:58

Bericht door Miranda68 » 26-04-2011 22:48

Hoi Nicole, welkom en succes met GoKken. ikzelf heb de psyllium/innuline gekocht bij het kruidvat, eigen merk. (onder de naam darmreiniger)
groetjes,

Gebruikersavatar
bunnie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23-04-2011 08:01

Bericht door bunnie » 27-04-2011 08:00

thnx Miranda,

de psyllium had ik al gevonden bij de tuinen maar van inuline hadden ze nog nooit gehoord.....
ik heb bijna alles gevonden,nog tarwemeel en roggemeel.....misschien bij de boerenbond?
morgen ben ik een hele dag in Leiden,en vrijdag begin ik eens met crackertjes maken..
ik ben wel al helemaal gestopt met de cola light en de zoetjes en ik kan je vertellen ik mis het niet,hopelijk gaat het met de rest ook zo makkelijk...

Nicole

Gebruikersavatar
llanda
Berichten: 80
Lid geworden op: 21-04-2011 08:33

Bericht door llanda » 27-04-2011 08:16

Hier een antwoord van een andere verse GOK-ker...

Inuline en psyllium zijn de twee ingrediënten van Colon Clean en van de darmreiniger van het Kruitvat(bij het kruitvat te vinden bij het schap vitamines enzo).
Colon clean is bij bijna elke drogist te koop. Ik koop het bij de DA.

Vitamine D en C zou ik ook aanschaffen. De hoge dosis vitamine D is te bestellen bij www.vitaminesperpost.nl en zijn voor mij echt een opkikker.
Persoonlijk doel:Eens per week een nieuw recept uitproberen en drie keer per week een uur wandelen.

Gebruikersavatar
bunnie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23-04-2011 08:01

Bericht door bunnie » 27-04-2011 08:26

dank je wel Ilanda,

ik werk naast het kruidvat,dus ik ga straks meteen naar binnen,en dat van die vitamines neem ik mee....
fijn is dat om hier alles in de groep te gooien....ik ken mezelf,als ik het alleen moet doen.......(ook al doe je het uiteindelijk toch zelf maar toch.....)
ik ga nu werken en kijk vanavond weer hier...

Nicole

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 27-04-2011 09:53

ik las je berichtje bij mijn foto's.... jaloers hoef je echt niet te zijn hoor want je kunt het zelf ook :!:

Bekijk over een maand eens wat je hebt bereikt, en over 3 maand en over een half jaar en dan komt het jaar vanzelf :wink: gaat sneller dan je denkt en Gokken is geen straf toch? :wink:

ik heb ook de capsules van de tuinen gehad (inuline) darmreiniger van het kruidvat krijg ik niet weg... is nl een poeder dat je op moet lossen in water... net behangplaksel jakkie... de capsules van de tuinen doen het prima voor de stoelgang en ik gebruik ze eigenlijk als maanden niet meer... alleen de eerste 2/3 maand :wink: en dubbel op hoeft ook niet je kunt er nl ook verstopt van raken.

die vitamine site heb ik ook van de week ontdekt.. nog niet besteld maar ideaal dat het gewoon brievenbuspost is dus nix geen 6 euro verzendkosten.. daar is over nagedacht... :lol:
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Plaats reactie