Nathalie (44) vindt dat het NU moet gaan gebeuren!

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
NathalieB
Berichten: 126
Lid geworden op: 18-07-2014 16:10

Nathalie (44) vindt dat het NU moet gaan gebeuren!

Bericht door NathalieB » 23-07-2014 16:43

Ik ben Nathalie, 44 jaar en te dik. Een jaar of 6 geleden 20 kilo afgevallen, helaas alles er weer aan gegeten. Ben nu een weekje bezig en voel me zeer gemotiveerd! Ik woon met mijn gezin in Noorwegen, waar de keuze in verse spullen erg beperkt is. Een slager is hier bijvoorbeeld niet, moet alles bij de supermarkt halen. Ook verse groentes zijn hier vaak lastig te krijgen. Maar goed, we doen het met wat we hebben en ik ga er voor!

Norge
Berichten: 4091
Lid geworden op: 18-01-2011 16:36

Bericht door Norge » 06-08-2014 18:14

Hei mede Nedernoor,
Ik heb je dagboekje gevonden.
Het gokken i norge is heel goed te doen hoor, vooral het laatste jaar zijn ook hier veel produkten te koop omdat de Noren ook van de lav karbo zijn.

Zowiezo koop ik altijd de zalige fiberrik crackers bij ons in de Spar, en bijna alle supermarkten hebben ze wel geloof ik, ik koop de gele pakken met solsikke frø.
Yvonne verkocht deze ook in haar shop maar nu niet meer, dus wij boffen want ze zijn erg lekker en vullen prima, je mag er twee van eten in een koolhydraat arme maaltijd, lekker roomboter of kokos olie en veel beleg en rauwkost erop en smullen maar.
Je komt net iets boven de 5 koolhydtraten uit dan met deze crackers maar dat geeft niks, want de vezels zijn laag in de glycemische index, dus je krijgt er geen honger op.

Verder koop ik veel producten bij de Sunkost butikk, zoals de kokos olie van Cocosa, vitamines, spelt pasta, stevia etc.
Fiberhusk, dat is psylliumfrøskal, koop ik bij de Spar, staat bij de gluten vrije producten, dit gebruik je vaak om mee te bakken, extra fiber. Dit ipv de colon clean van het kruidvat, daar zit psyllium en inuline in.
Verder kan je lijnzaad, sesamzaad, solsikkefrø, gresskar/pompoen pitten etc etc in de butikk kopen van het merk: Go Green ook geraspte kokos is er te koop.

Het is al met al prima te doen vind ik, en met een beetje fantasie en je eigen twist aan de recepten kan je gewoon alles wel koken en bakken.

Ik kan je de Noorse boeken mbt lav carbo aanraden:
Frisk med lav carbo 100 oppskrifter
en frisk med lav carbo selskap og helg
van dr. Sofie Hexeberg og Hanne Riise,
Hierin staan ook veel zalige recepten met de Noorse spullen. Vast wel te lenen bij je plaatselijke bieb deze boeken.

Waar wonen jullie i Norge?

Ik ben 50 jaar en Frank is bijna 53 jaar en ons honde beest is 10.
Wij mijn man en ik, wonen i Eivindvik, Gulen kommune aan de vestkyst aan de monding van de Sogne fjord, heel mooi is het hier.
Inmiddels alweer 7 jaar i Norge met veel plezier wonen en werken we hier.
Ik werk als førskulelærer in de barnehage en mijn man als plankonsulent bij de gemeente, allebei een hele fijne en leuke baan.

Ha det bra vi snakkes, hilsen fra nicolette :lol:
mijn dagboek
GOK-GELUK/GEZOND IN BALANS. 1.80 lang
Afbeelding

Plaats reactie