Brigitta (bijna 49) Hier of toch bij 4?? (medische redenen)

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
craftsgirl65
Berichten: 137
Lid geworden op: 17-07-2014 12:06

Brigitta (bijna 49) Hier of toch bij 4?? (medische redenen)

Bericht door craftsgirl65 » 17-07-2014 17:03

Hallo,
Ik ben Brigitta. Bijna 49 jaar moeder van een dochter van 24 en 5 september ga ik trouwen met mijn lief Wim en heb ik er zomaar 3 kinderen bij, wat een rijkdom!!!

De eerste keer dat ik lijnde was toen ik 20 was, dat ging prima en het bleef er op. Na de zwangerschap (op mijn 24 was) 7 kilo te zwaar en die zijn er nooit weer afgegaan. Sterker nog, ik werd alleen maar zwaarder, viel weer een paar kilo af, groeide weer een paar kilo. Tot ik uiteindelijk 2 jaar geleden 120 kilo woog (ik ben 1,79m) Doodongelukkig was ik, ik wist ook dat er meer aan de hand was dan alleen het eten en ben toe in therapie gegaan. Na dat ik dat had afgesloten naar de WW waar ik uiteindelijk 11 kilo afviel en daarna stagneerde.
Frustratie alom. Het is voor mijn gezondheid zoveel beter om op 95 kilo te zitten, beter voor mijn hart (ik heb een aangeboren hartafwijking) beter voor mijn rug en beter voor mijn knieën.
Ik denk dat ik ergens rond 2005/2006 voor het eerst iets las over het kh-probleem, schafte zelfs een boek aan, maar kon er niets mee, heb ook een tijdje South Beach gevolgd maar ook weer gestopt simpelweg omdat er toen nog heel veel andere dingen speelden.
En toen zag en las ik de beelden en verhalen van Martine die ik via de patiëntenvereniging ken. En opeens ging er een knopje om, misschien was dit ook voor mij DE manier.
Vorige week het boek uit de bieb gehaald en begonnen.
Het frustreert dat ik nog geen kilo's kwijt ben, maar inmiddels wel een flink aantal cm en dat is natuurlijk net zo mooi.
Ik hoop hier actief mee te doen en veel te leren en later ook te kunnen bijdragen.

Groetjes
Brigitta
Afbeelding

Plaats reactie