Manon Antoinette (37) Zorgen voor mezelf

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
manonantoinette
Berichten: 2
Lid geworden op: 08-07-2014 11:25

Manon Antoinette (37) Zorgen voor mezelf

Bericht door manonantoinette » 09-07-2014 23:07

Hallo iedereen,
Ik ben door allerlei factoren flink aangekomen de afgelopen 8 jaar. Na onderzoeken en revalidatie, blijkt dat ik last heb van PTSS, angststoornissen, fibromyalgie (eigenlijk voornamelijk myofasciale klachten), migraine van het hoofd en oog, bekken instabiliteit, patello femoraal (niet sporende wegens afwijkende heupstand) aan beide knieën, frozen shoulder, slaap apneu, depressie, chronische vermoeidheid, psoriasis, beknelde zenuw in elleboog en pols.... daarnaast ben ik hypermobiel en hoog functionerend autist.
Ik heb mij laten testen op voedsel allergie en ik ben niet allergisch, maar wel gevoelig voor gluten.

Mijn onzekerheid over mijn veranderende lichaam en ook de verandering in hoe men je behandelt, heeft zeker niet positief bij gedragen aan emotie eten op de kwetsbare momenten en ik kreeg op een gegeven moment ook hypo's. Daarnaast was ik heel erg moe en had nergens puf voor. Dat bleek een combinatie van slaap apneu, stress en een te laag bloed ijzer verzadiging. Van de hypo's ben ik inmiddels een jaar af.

Mijn bloedwaarden zijn nu bijna allemaal goed op de vitamine D na - maar die is wel al veel hoger dan vorig jaar. Ik heb altijd een lage bloeddruk gehad, cholesterol is nooit te hoog geweest. Nu die BMI omlaag en de spierkracht en flexibiliteit omhoog!

Ik hoop hier veel te leren en verder te gaan met afvallen tot ik uiteindelijk mijn streef gewicht of mijn streef taille heb gehaald. Een gezonde taille.

Ik doe dagelijks aan 20 minuten vinyasa flow yoga, probeer minimaal 6.000 maar liever 10.000 stappen te halen en minimaal 30 actieve minuten.

Ben meestal niet zo heel actief aanwezig op fora, mede doordat computer gebruik (muis en typen) pijn triggered, maar ik ben er wel ;)

Mijn eerste doel is 11,5 kilo eraf dan mag ik een nieuwe tattoo van mezelf.
"A restless mind makes a ruffled pillow"
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Blijf vastberaden op het GOK-pad!

Bericht door Yvonne Lemmers » 11-07-2014 14:29

Een hele waslijst aan klachten. Wellicht mede veroorzaakt door een levenlang niet de juiste voeding en vele E-nummers (kunstmatige zoetstoffen en smaakversterkers).
Ga helemaal voor GOK, het zal je lichamelijk én geestelijk vele voordelen opleveren.
Goed dat je hier vooral ook meeleest.
Het 'opzuigen' van de vele informatie hier op het forum zal je sterken in het besef dat je via de koolhydraatbeperkte manier heel wat kunt bereiken.

Als je een facebook account heb, meld je dan aan bij de besloten fb-groep.
Zie http://opgewicht.forum2go.nl/poging-1000-t13036.html

Blijf vastberaden op het GOK-pad!

Lees van het basisboek - Grip op koolhydraten Opgewicht - vooral de richtlijnen van fase 1 en de pagina's 53 en 54 meerdere keren goed door.

Succes met GOK, geniet van je energie en alle andere lichamelijke positieve veranderingen, veel kookplezier en eet smakelijk!

manonantoinette
Berichten: 2
Lid geworden op: 08-07-2014 11:25

Bericht door manonantoinette » 14-07-2014 00:46

Hoi Yvonne, dank je wel voor de verwelkoming. De meeste klachten zijn pas klachten geworden tijdens/na mijn zwangerschap(pen) en nadat ik mijn paard heb moeten verkopen door scheiding en niet meer dagelijks op stal was en 5x in de week mijn paard reed. Het aangeraden zwangerschaps dieet was ook heel anders dan mijn daarvoor raw en vegan eetgewoontes, maar ik wilde natuurlijk het beste voor mijn ongeboren kind. Met als gevolg zwangerschapssuiker en bijna zwangerschapsvergiftiging (gelukkig bleef mijn bloeddruk normaal 100/60). Pas op mijn 27ste waren er de eerste verschijnselen van psoriasis. Ik lust geen melk, maar moest verplicht tijdens de zwangerschap een glas per dag drinken van de zwangerschaps voedingskundige. Ben opgegroeid op Hongaars en Indonesisch eten van huis uit en alles wordt/werd altijd vers gemaakt, behalve de sambal haha. Ben ook geen zoetekauw, ik moet er op letten genoeg en vaak genoeg te eten.
Ik heb het boek, dus zal zeker die bladzijdes goed doornemen, de knoflooksaus vinden ze hier allemaal geweldig uit het boek :)
"A restless mind makes a ruffled pillow"
Afbeelding

Plaats reactie