Tamarra (41) Voorstellen

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tamarra
Berichten: 1
Lid geworden op: 26-06-2014 21:13

Tamarra (41) Voorstellen

Bericht door Tamarra » 02-07-2014 08:08

Ik ben Tamarra ben Salah, 41 jaar. Ik lijn feitelijk al mijn hele leven, met wisselend resultaat. Ik heb een (mild) eetprobleem gehad tussen mijn 15e en 25ste, waardoor ik vrees dat ik niet meer in evenwicht ben gekomen. Ik heb nog steeds veel moeite met voelen of ik vol zit etc, eet vaak op basis van verstand.

Ik ben ooit 30 kg afgevallen in zo'n 3 jaar, met verschillende diëten. Helaas zit daar nu alweer zo'n 15 kg bij, wel gedaan in bijna 6 jaar, dus ik ben geen snelle jojo-er.

Ik eet al maanden weinig koolhydraten etc, maar val al langere tijd niets af. Een kennis van mij is behoorlijk afgevallen door snoep en cola te laten staan, maar dat doe ik al erg lang, dus dan zou ik daar eerst mee moeten beginnen, haha.

Ik ben nu in 2e week, en heb mij vorige week voor het eerst sinds lage tijd gewogen. Ik schrok nogal van mijn gewicht, helaas. Daar is nu erg weinig van af, 300gr. Maar ik kan mij voorstellen dat het enige tijd duurt voordat mijn lichaam gewend is. Mijn buik is juist gezwollen sinds de start van het dieet, maar ik denk dat dat komt doordat ik weer meer koolhydraten eet dan voorheen.

Wat ik meestal eet:
O: lijnzaadcracker met boter en/of ei met mayo
T: (14 pecan, amandelen of walnoten) noten of 100gr yoghurt met noten
L: salade van witte kool met gerookte kip en mayo
D: zeker 300gr vlees, veel groente en sla en beetje aardappelen, pasta of zoiets. Fruit en cappuccino met slagroom.

Het diner is voor mij het moeilijkste om maat te houden, ik weet dat ik dan teveel eet. Dat komt vaak ook doordat ik te snel eet, wat mede veroorzaakt wordt door een druk gezin. Ik probeer daarop te letten, wat deze week niet gaat lukken ivm avondvierdaagse.

Mochten jullie tips voor mij hebben, heel graag. Ik zal regelmatig het forum bekijken, vraag me voor nu af of ik de juiste hoeveelheden eet. Ook hou ik vooral van vet vlees (speklappen, kip met bot en vel etc). We eten 3 x per week vis.

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 02-07-2014 09:48

Hoi Tamarra,

Heb je al een dagboekje gemaakt? Dat is een hele goede manier om feedback op je menuutjes te krijgen!
Je kunt dit doen bij dagboeken 21: http://opgewicht.forum2go.nl/dagboeken- ... n-f87.html

Door op 'new topic' te klikken maak je je eigen dagboekje. Als je trouw alle dagen opschrijft wat je hebt gegeten (of nog beter: wat je van plan bent om te eten!) dan kunnen we je zeker helpen.
300 gram vlees in een maaltijd is inderdaad heel erg veel, en niet nodig om verzadigd te raken. Ook bij koolhydraatbeperkt eten kun je gewoon teveel eten voor wat je verbruikt aan energie. De balans is vermoedelijk niet goed, maar daar kunnen we aan werken toch?
Heel veel succes! (y)

Plaats reactie