Olga (33) voorstellen

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
OlgaVW
Berichten: 32
Lid geworden op: 23-06-2014 12:30

Olga (33) voorstellen

Bericht door OlgaVW » 24-06-2014 19:11

ik ben Olga, 33 jaar.
Al zo lang ik me kan herinneren ben ik te zwaar,
ik kom uit een familie van mensen met 'zware botten en een diepe navel' ,
waar lekker eten er altijd bij hoort. Als kind werd bij mij m'n bord vol geschept door mijn ouders én ik moest dat bord natuurlijk leeg eten, waarna ook nog een toetje volgde.
Op doordeweekse dagen was beginnen met soep en eindigen met een flinke schaal vla de standaard.
Bij sperzieboontjes hoorde mayonaise, kaassaus over de bloemkool en ook boterhammen werden het liefst dubbel belegd.
Op mijn 12e woog ik ruim over de 90 kilo, toen ik 15 werd ben ik ook de 100 voorbij gegaan.

Ongeveer 10 jaar geleden heb ik een eerste grote afval poging gedaan. Ik woog toen 117 kilo en door modifast te gebruiken en 3x per week te sporten ben ik in 3 maanden tijd 20 kilo afgevallen. Dat heb ik helaas niet vast weten te houden. Na een jaar zat ik al weer boven de 100 en 5 jaar geleden op mijn trouwdag woog ik 120 kilo.
Na het krijgen van mijn twee kinderen zat ik op het 'hoogtepunt' of dieptepunt, net hoe je het noemen wilt,
mijn laatste zwangere dag ging gepaard met een gewicht van 132 kilo....
En die zwangerschappen waren niet makkelijk.... Zwangerschapsdiabetes, te hoge bloeddruk, rug en bekkenproblemen, laat staan de spataderen die ik nu heb in mijn bovenbenen, die nooit meer weggaan...
De tijd was voor mij rijp om voor altijd en eeuwig af rekenen met dat belachelijk hoge overgewicht.
Het ging ten koste van mijn gezondheid én ik heb twee geweldige jongetjes en fantastische man, die ook een moeder en vrouw verdienen die meer energie heeft en het klimrek in kan om haar zoontjes te redden!

Vorig jaar in september heb ik daarom, samen met mijn man, de boeken van Sonja Bakker weer uit de kast gehaald en 2x 8 weken gevolgd. Het ging er rap vanaf! In een jaar tijd, van bevalling in januari, tot oud en nieuw, ben ik ongeveer 25 kilo afgevallen.

Nadat we in februari weer 'normaal' zijn gaan eten, ben ik redelijk op gewicht gebleven, (er is weer 3 kilo bij,) maar ik had wel een hoop kwaaltjes die maar niet over wilden.
Haaruitval, oververmoeid, last van gewrichten..... Na een paar bloedonderzoeken ben ik op aanraden van de huisarts begonnen met medicijnen voor een iets te traag werkende schildklier en het slikken van een vitamine D suplement, maar echt oplossen van de problemen die ervaar, doet het niet.

Mijn schoonmoeder gaf mij 2 weken geleden het boek van Yvonne. Mijn schoonzus heeft haar eetpatroon vorig jaar ook drastisch omgegooid en is ruim 45 kilo afgevallen, met GOK! Tijdens het lezen van het boek, had ik een heleboel OH JA! DAT HEB IK OOK! momenten en na de tweede keer lezen ben ik begonnen. Ik ben nu precies een week bezig en ik ben 2,5 kilo afgevallen, een vliegende start dus!

Gebruikersavatar
lachebekje
Berichten: 310
Lid geworden op: 05-06-2014 14:03

Bericht door lachebekje » 24-06-2014 19:21

Welkom Olga,

Wat een verhaal zeg. Ja er wordt wel eens gezegd, dikkerds worden niet geboren, maar gemaakt en zo is het met jou ook gegaan.
Wel top dat je al zoveel wilt afvallen en een nieuwe levensgewoonte wilt gaan aannemen. De motivatie heb je in ieder geval al (y)

Ik wens je dan ook heel veel succes en mooie lekkere eetmomenten.

groetjes
Tinie

Gebruikersavatar
OlgaVW
Berichten: 32
Lid geworden op: 23-06-2014 12:30

Bericht door OlgaVW » 25-06-2014 09:50

Dankjewel Tinie!

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Welkom Olga!

Bericht door Yvonne Lemmers » 25-06-2014 15:19

Welkom op ons forum Olga.

Zo te lezen ben je goed gemotiveerd en overtuigd dat GOK je nieuwe eetwijze is waarbij je jezelf een energieke moeder zult voelen. Én een goed voorbeeld voor je eigen kinderen.
Want lerende van je eigen eetverleden, weet jij nu direct hoe je je kinderen energiek en slank op kunt voeden. Daar hebben jullie allen lichamelijk én geestelijk profijt van.

Houd je in je vakantie ook aan de GOK-richtlijnen van fase 1.
Je zult je er wel bij voelen, en het zal je vooral ook sterken om daarna door te gaan. Want als je het op vakantie vol kunt houden, dan is het thuis ook prima te doen. Toch ;-)

Ben je nog niet handig met een forum dan vind je hier veel aanwijzingen
http://opgewicht.forum2go.nl/forumregel ... m-f36.html
Zie ook: http://opgewicht.forum2go.nl/veel-geste ... n-f37.html
Lees van het basisboek - Grip op koolhydraten Opgewicht - vooral de richtlijnen van fase 1 en de pagina's 53 en 54 meerdere keren goed door.

Denk ook aan de aanvullende supplementen. Die zul je vast kunnen gebruiken na die intensieve vetarme koolhydraatrijke afvalperiode.
Het gebruik van colon clean kan ik je zeker aanraden om te ontgiften en je darmen mooi schoon te krijgen. Dat bevordert zeker je stofwisseling en je afvalvermogen.


Succes met GOK, geniet van je energie en alle andere lichamelijke positieve veranderingen, veel kookplezier en eet smakelijk!

pinknewlife
Berichten: 50
Lid geworden op: 15-04-2013 14:04

Bericht door pinknewlife » 25-06-2014 21:49

Hallo Olga,
Zo jij hebt wel wat meegemaakt.
Heel veel succes en ik lees nog regelmatig Yvonne's eerste boek.
Geeft mij altijd weer een goed gevoel en weet ik weer dat ik dit nodig heb. Misschien helpt het jouw ook zoals het mij helpt.
Je bent in in ieder geval gemotiveerd. :-)
Groetjes Cora

Gebruikersavatar
OlgaVW
Berichten: 32
Lid geworden op: 23-06-2014 12:30

Bericht door OlgaVW » 26-06-2014 14:54

Wat fijn om zo vriendelijke ontvangen te worden en Yvonne,
wat leuk dat jij zelf zo actief bent op het forum!

Gebruikersavatar
lachebekje
Berichten: 310
Lid geworden op: 05-06-2014 14:03

Bericht door lachebekje » 05-07-2014 23:04

HOi Olga,

Heb je inmiddels ook al een dagboek gemaakt?
Ben benieuwd hoe het nu gaat.

groetjes
Tinie

Plaats reactie