EmPee (51) probeert wat nieuws

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
EmPee
Berichten: 22
Lid geworden op: 27-05-2014 09:50

EmPee (51) probeert wat nieuws

Bericht door EmPee » 16-06-2014 09:16

Hallo, ik ben Maria, mijn forumnaam is EmPee. Ik zocht naar de juiste plek om me voor te stellen maar die kon ik niet vinden. Ik heb al van alles gedaan, weight watchers (niet gemotiveerd genoeg), geshaked (vorig jaar 20 kilo kwijt, nu weer 10 er bij).. koolhydraten verminderen heb ik nog niet eerder gedaan. Althans niet zo bewust. Ik vind mezelf wel een ervaren zij het niet zo'n geslaagde lijner.

Ik kon me ook voorstellen bij de medische hoek, heb artrose en sinds valentijnsdag weet ik dat ik angina pectoris heb. Ik werk fulltime en dat gaat goed maar heb weinig energie om na afloop nog in de sportschool te gaan zwoegen. Ik loop wel tot 1,5 uur per dag met mijn hond, en fiets naar kantoor en terug om nog maar te zwijgen van twee keer per dag bij mijn dochter de trap naar driehoog te bedwingen, ik heb dus wel dagelijks voldoende beweging. Mede door mijn hart kan ik nu dagelijks goed functioneren maar ook nog eens sporten, daar ontbreekt me de energie voor.

De afgelopen drie weken had ik zo'n beetje vakantie en aan het begin van mijn vakantie ben ik gestopt met koolhydraten. Na twee dagen ben ik gaan Gokken om het avondeten iets te vergemakkelijken. Ik verloor binnen een paar dagen 1,5e kilo en die zijn er nu weer bij. Niet zo vreemd, zoals ik al zei, ik heb vakantie dus mijn avondeten was op de vakantiegericht.. gemakkelijk, paar keer etentjes en bij de vakantie hoort ijs.

Ik heb me wel heel keurig aan het GOK-uurtje gehouden al miste ik daar wel de 1/4e regels denk ik.

Vandaag ga ik weer werken en dus komt de regelmaat terug. Ik wil heel graag minstens tussen een pond en een kilo afvallen per week want heb begin september een bruiloft waar ik getuige en ceremoniemeester ben en wil dan wat mooier in mijn vel zitten.

Wat ik nu al wel merk is dat mijn darmen zich erg goed voelen zonder koolhydraten. Mijn PDS speelt nu gewoon niet op.

Ik ga nu maar eens een dagboekje maken. Ook zo'n goed voornemen.

Gebruikersavatar
EmPee
Berichten: 22
Lid geworden op: 27-05-2014 09:50

Bericht door EmPee » 01-07-2014 08:40

Ik schreef het ook al in mijn dagboek...

Ik weet het niet hoor. Ik hou me keurig aan de eetmomenten, kijk zodra het uurtje begint op mijn klokje. Vorige week echt netjes geGOKt en ik kwam een pond aan. Dat werkt niet motiverend. Afgelopen weekend twee dagen wat minder geGOKt, omdat er sociale evenementen waren, alleen zaterdag het uur verlengd. Zondag keurig me aan het uur gehouden maar een door mijn dochter zelfgebakken lemonbar als dessert.

Ik weeg net zoveel als toen ik 5 weken geleden begon met GOKken.

Er komt gewoon geen beweging in mijn gewicht. Schijnbaar doe ik iets fout; het is om moedeloos van te worden. Ik overweeg nu om drie weken te gaan shaken om in elk geval wat kilo's kwijt te raken, om daarna weer te gaan GOKken want ik voel me er wel goed bij. Wat is wijsheid he?

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 01-07-2014 08:59

In je dagboekje heb ik gereageerd!

Plaats reactie