Mary Anne () binnenkomertje

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mary Anne
Berichten: 2
Lid geworden op: 01-04-2014 11:54

Mary Anne () binnenkomertje

Bericht door Mary Anne » 24-04-2014 20:12

Sinds ik weet dat ik lipoedeem heb, ik was toen 56, wil ik niet meer strak in een dieet zitten, dat heb ik lang genoeg gedaan. Ik heb de bevestiging van lipoedeem gekregen eind 2008 en 2 jaar ervoor via een mesologe en een fysiotherapeute al met een eetpatroon begonnen. Eerst bijna zonder geraffineerde suiker en toen ook tarwe- en koolhydraatarm. Dat is op zich niet moeilijk, maar zit ook vanwege wat klachtjes en een medicijnvergiftiging vorig jaar een beetje te hannesen met mijn gewicht. Dat is niet vreemd, dus ik maak me er op zich niet druk over. Ik wil toch wel rustig aan weer een aanzet geven tot gewichtsverlies. Daarom heb ik de boeken van Yvonne gekocht met de recepten, wellicht geven die inspiratie. Tot ziens.

Gebruikersavatar
lilavonneke
Berichten: 483
Lid geworden op: 29-04-2014 14:42

Al begonnen?

Bericht door lilavonneke » 01-05-2014 23:01

Hoi mary-Anne,
Hoe is t inmiddels met je, ben je ook begonnen met GOK?
Ik heb het boek ook al enige tijd en ook al een beetje geprobeerd, maar ga nu met frisse moed me toch ook overgeven aan menuplanning en het strenger volgen van de richtlijnen. het is al een genot om de onrust kwijt te zijn die me sommige dagen enorm parten speelt
Elk moment is een nieuw begin!
Mijn dagboek

Afbeelding [/url]

Gebruikersavatar
Mary Anne
Berichten: 2
Lid geworden op: 01-04-2014 11:54

rustig aan

Bericht door Mary Anne » 02-05-2014 10:04

Dank je wel voor je berichtje, lilavonneke. Vooralsnog zal het nog steeds rustig aan gaan. Ik ben er even een paar weken niet en ben dan afhankelijk van wat ik in de supermarkten onderweg vind. In Italie moest ik al moeite doen om ongezoete yoghurt te vinden. Een soort is er dan terwijl de schappen vol staan met vieze aspartaamyoghurt. Het doel is het oosten van Duitsland. Ik ben benieuwd. Groetjes.

Plaats reactie