Noa () Ik zie door de bomen het bos niet meer

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Noa1
Berichten: 76
Lid geworden op: 10-03-2014 13:22

Noa () Ik zie door de bomen het bos niet meer

Bericht door Noa1 » 12-04-2014 00:19

Ik ben aangekomen van oa medicatie en stress eten ivm sterfgeval. Er moet 6 kilo af. Ik heb alle 3 de boekjes nu en de app en zie zo veel staan weet niet waar te beginnen. Ik vind het moeilijk om van te voren te plannen wat ik eet. Dan zie ik iets staan en denk oh ja ziet er goed uit maar dat heb ik niet in huis. Met als gevolg dat ik veel sla vleeswaren/kaas en eieren eet. De FB groep vind ik super daar zie ik lekker dingen en foto's voorbij komen van dit forum begrijp ik nog niet veel..Vooral dat vooruit plannen vind ik lastig en hoe weet je nu waar je zin in hebt op dat moment qua eten. Yvonne was zo lief mij de app 3 x uit te leggen en dan doe ik er niets mee. Ik voel mij echt een vreselijke doos maar dit gaat niet lukken in mijn eentje. Gelukkig kreeg is 3 berichtjes op mijn eerdere reactie van gisteren en op hun advies ben ik met een dagboekje begonnen. Erg verhelderend blijkt, met nam ook wat je fout doet en zo kun je ook kijken wat anderen eten. Een goed initiatief dus. Groetjes Noa

kim81
Berichten: 291
Lid geworden op: 11-09-2013 20:07

Bericht door kim81 » 12-04-2014 13:45

Misschien kun je een weekmenu maken en daar je boodschappen voor doen. Dan heb je iig alles in huis voor een lekkere gokmaaltijd.
Dan kun je altijd op de dag zelf nog beslissen in welk van de maaltijden je het meest zin hebt. Flexibiliteit in wat je welke dag eet kan natuurlijk altijd!

Gebruikersavatar
Noa1
Berichten: 76
Lid geworden op: 10-03-2014 13:22

Bericht door Noa1 » 12-04-2014 14:15

kim81 schreef:Misschien kun je een weekmenu maken en daar je boodschappen voor doen. Dan heb je iig alles in huis voor een lekkere gokmaaltijd.
Dan kun je altijd op de dag zelf nog beslissen in welk van de maaltijden je het meest zin hebt. Flexibiliteit in wat je welke dag eet kan natuurlijk altijd!
Ja snap ik alleen heb ik het daar altijd moeilijk mee gehad dat vooruit plannen, ik stap de Appie binnen en kijk dan pas dit zit nog niet in mijn systeem. Maar ik zal eens dagboekjes lezen hier dat helpt vast, bedankt!

Gebruikersavatar
Geke69
Berichten: 384
Lid geworden op: 05-02-2013 11:28

Bericht door Geke69 » 13-04-2014 14:29

Hoi Noa,

Welkom op het forum! Leuk dat je ook wilt gaan "GOK-ken"!
Ik kan me goed voorstellen dat het enorm veel is en je door de bomen het bos niet meer ziet :oops:
Alle begin is moeilijk en gaat met vallen en opstaan.
Je kunt er ook voor kiezen eerst alleen met het basisboek Opgewicht te starten en de basisbeginselen van het dieet ( 2 maaltijden onder de 5 gr koolhydraten en koolhydraat-uurtje met wat meer in de goede verdeling) goed onder de knie te krijgen en hier op het forum een dagboekje maken voor feedback.

Succes (y)
groeten Geke
mijn (eet)dagboek

Gebruikersavatar
Noa1
Berichten: 76
Lid geworden op: 10-03-2014 13:22

Bericht door Noa1 » 13-04-2014 16:46

Geke69 schreef:Hoi Noa,

Welkom op het forum! Leuk dat je ook wilt gaan "GOK-ken"!
Ik kan me goed voorstellen dat het enorm veel is en je door de bomen het bos niet meer ziet :oops:
Alle begin is moeilijk en gaat met vallen en opstaan.
Je kunt er ook voor kiezen eerst alleen met het basisboek Opgewicht te starten en de basisbeginselen van het dieet ( 2 maaltijden onder de 5 gr koolhydraten en koolhydraat-uurtje met wat meer in de goede verdeling) goed onder de knie te krijgen en hier op het forum een dagboekje maken voor feedback.

Succes (y)
Bedankt Geke,
Ik heb een dagboekje hier sinds een paar dagen :D
Maar bedankt een goede tip misschien niet alles tegelijk en te veel willen,
tnkx!

Plaats reactie