Bluemerlet (64) Van maagballon af!!

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bluemerlet
Berichten: 10
Lid geworden op: 10-04-2014 11:32

Bluemerlet (64) Van maagballon af!!

Bericht door Bluemerlet » 11-04-2014 11:06

Hallo allemaal,
Eigenlijk kan ik mij (64 jaar) voorstellen in alle groepen, behalve de beginnende lijner! Mijn hele leven bestond uit een gevecht tegen de kilo's en heb dus ook alles al gehad: Weight watchers (punten tellen), Prodimed, Atkins etc etc. Mijn beetje laatste strohalm was het plaatsen van een maagballon 2 maanden geleden. Wat een pure ellende!! Ziek en beroerd was ik er van, mijn maag werd steeds dikker tot ik wel 9 mnd zwanger leek. Uiteindelijk heb ik hem eruit laten halen, wat niet lukte. Drie keer ben ik er voor terug geweest, drie keer een roesje, vreselijk.
Maar nu in overleg met een diëtiste overgegaan op Grip op koolhydraten. Ik ben een beetje lijn-moe, maar ook moe van mijn gewicht en alle pijn die ik heb in gewrichten etc. De afgelopen weken heb ik weinig tot niets kunnen eten en ben in totaal 9 kilo afgevallen, waar er langzaam weer wat van bij komt natuurlijk nu ik weer eet. Ik wil er nog een aantal af hebben, zodat ik minder last krijg van pijn in mijn gewrichten door het gewicht.
Ik hoop dat het werkt voor mij en dat ik het goed doe.
Mijn vraag is alleen: waarom moeten alle koolhydraten in één uur worden gegeten en niet verspreid over de dag?
Hopelijk kan ik mijn kennis uitbreiden hier op het forum! :)

Gebruikersavatar
carjans
Berichten: 13921
Lid geworden op: 03-01-2012 14:08

Re: Van maagballon af!!

Bericht door carjans » 11-04-2014 12:35

Hoi en welkom op het GOK forum.

Je kunt een dagboekje aanmaken, zodat niet de hele wereld mee kan lezen en alleen forumleden je kunnen schrijven en je vragen beantwoorden.

Maak hier een eigen boekje aan;

http://opgewicht.forum2go.nl/dagboeken- ... n-f87.html

en veel suc6 met GOK en alles ;)
Groetjes Carla J

Mijn dagboek

Ieder verantwoord dieet werkt, als je de juist manier van denken hebt. Gew. 56/57 kg, v.a. 09-'12

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Re: Van maagballon af!!

Bericht door peetje1983 » 11-04-2014 17:20

Bluemerlet schreef: Mijn vraag is alleen: waarom moeten alle koolhydraten in één uur worden gegeten en niet verspreid over de dag?
heb je het boek of heb je het boek gelezen. daar staat namelijk precies uitgelegd waarom ;) (groene basisboek is een must)
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Gebruikersavatar
Bluemerlet
Berichten: 10
Lid geworden op: 10-04-2014 11:32

Bericht door Bluemerlet » 11-04-2014 17:41

Ik ben nog aan het uitzoeken hoe alles werkt, wat ik wanneer mag eten, hoe ik antwoord geef op het forum op de goede plek (hopelijk is dit goed gedaan?), kortom: ik ben er nog niet helemaal uit! :-(
Ja, ik heb alle boeken en ik heb zitten zoeken naar het waarom van alle KH in 1 uur, maar kon het zo snel niet vinden!
Ik zal een dagboek aanmaken! Schrijven jullie iedere dag alles op in je dagboek?

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 11-04-2014 17:48

in een notedop: omdat als je de koolhydraten over de hele dag eet je bleodsuikerspiegel iedere keer piekt. (bloedsuikerspiegel piekt gemiddeld bij 5 gram koolhydraten of meer). Door het te concentreren tot 1 uur waarin je uurtje in balans is volgens de 4x1/4 piekt je bloedsuikerspiegel niet of nauwelijks. Hierdoor heb je geen honger, geen rillingen, leeft je niet op tussendoortjes etc. De overige maaltijden eet je max 5 gram koolhydraten en blijft je bloedsuiker stabiel.

Alle suikerglucose die je teveel in je bloed hebt wordt als vet opgeslagen in je lichaam. Beperk je de koolhydraten dan wordt je lichaam aan het werk gezet om het eigen lichaamsvet te verbranden.

ik ben nu bijna 4 jaar bezig en schrijf met vlagen mijn menuutjes op, maar ik zou zeker in het begin trouw schrijven zodat je feedback op je menuutjes ontvangt.
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Gebruikersavatar
Bluemerlet
Berichten: 10
Lid geworden op: 10-04-2014 11:32

Bericht door Bluemerlet » 11-04-2014 17:52

Dank je wel Petra, dat is duidelijk! Het wordt even moeilijk om uit te kienen wat te eten en wanneer, maar ik verwacht dat het op een gegeven moment een automatisme wordt!
Ik zal snel een dagboekje aanmaken!

Plaats reactie