Anneliesz (47) het lukt 's avonds maar niet

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
anneliesz
Berichten: 60
Lid geworden op: 10-09-2012 18:47

Anneliesz (47) het lukt 's avonds maar niet

Bericht door anneliesz » 10-04-2014 21:11

Hallo, ik ben 47 jaar en sinds mijn laatste zwangerschap te zwaar geworden. Op mijn 41 kreeg ik nog een prachtige zoon en sindsdien ben ik 15 kg te zwaar. Ik ben doodongelukkig met mijn lijf. Ik heb prodimed geprobeerd en atkins. Ik hou het 2 weken vol en dan komt de klat erin. Te drastisch voor mij. Ook het boek"het geheim van slanke mensen"gelezen. Spreekt mij erg aan maar ik kan de juiste mind-set niet vinden.Ik eet nu al een half jaar glutenvrij ivm met mijn bronchitis waar ik de laatste maanden veel last van heb. Het doet mijn longen goed maar mijn gewicht blijft hetzelfde. Ik heb toch besloten om te gaan gokken, ondanks de atkins crackers met een paar gluten. Ik heb het idee dat deze manier het beste bij mij past. Ik heb vooral moeite met de avonden, altijd weer. Overdag geen probleem maar dan 's avonds!!! Ik eet dan te veel, voel dan ook onrust. Het is mij nog niet gelukt eetrust te vinden in de avond. Wie heeft er tips? Morgen ga ik starten met GOKKEN. Ik wil weer blij zijn met mijn lijf en mij gezond voelen.

Miranda30
Berichten: 363
Lid geworden op: 21-03-2014 07:15

Bericht door Miranda30 » 10-04-2014 21:52

Hey Annelies.. welkom meis. Ik kan je over GOK nog niet echt heeeeel veel tips geven, ben het zelf net aan het bestuderen en zelf net lid geworden van het forum... dus ben de kenner hier zeker niet! Ik herken alleen de 'moeilijke' avonden wel. Welk dieet ik ook heb gedaan, overdag gaat het goed, maar de avonden.... ik krijg trek en in slechte dingen. Dit was bij mij helemaal over toen ik met GOK begon.... ik was zelf zoooo verbaasd. Het is niet zo dat ik in de avond niets meer eet. Doordat ik anders ben gaan eten heb ik aan een handje noten of wat blokjes kaas in de avond meer dan genoeg, ik zit gewoon vol en denk niet eens aan eten. Het heeft mij heel erg verbaasd. Maar ik begrijp uit je verhaal wel dat je dit eerder hebt gedaan? Dus je bent er dan ook wel wat bekend mee?

Heel veel succes!!! Ik merk na een dag al dat dit forum mij erg stimuleert!! Ik kan mijn vragen stellen en krijg tips... fijn!!!

Gebruikersavatar
anneliesz
Berichten: 60
Lid geworden op: 10-09-2012 18:47

Bericht door anneliesz » 10-04-2014 22:13

Hoi Miranda, ik hoop dat ik het goed doe met antwoorden. Ik heb geen ervaring met forums. Ik heb eerder gegokt, niet zo lang omdat het steeds mis gaat. Ik merk dat ik het diner ook lastig vind. Eet snel te veel en dan laat ik het weer helemaal los om een paar dagen weer overnieuw te beginnen. Ik ga morgen Yvonne haar boek bestuderen en zelf een dagboekje aanmaken. Want ik denk dat wanneer ik grip krijg op het diner dat dan de avond ook goed gaat. Mijn ervaring is dat koolhydraten de onrust geven. Ergens heb ik ook het gevoel dat ik mij verzet tegen het afvallen waardoor ik weer terugval. Of is het geen verzet maar meer ongeloof dat ik ooit weer een mooi gewicht zal hebben? Iki denk dit laatste. Ben het vertrouwen een beetje kwijt om ooit weer blij met mijn lichaan te zijn en weer in de spijkerbroek pas. Fijn om te horen dat GOKKEN jou goed doet! Stimuleert mij ook. Fijne avond!

Miranda30
Berichten: 363
Lid geworden op: 21-03-2014 07:15

Bericht door Miranda30 » 10-04-2014 22:56

Ik denk dat je zegt waar is... het eten van koolhydraten kon mij gek maken. Ik kreeg alleen maar meet trek en at gewoon door.
Je zit vervolgens helemaal niet lekker in je vel en dan ga je je rot voelen, zo ging het bij mij. Toen ik het basisboek ben gaan lezen ging er een compleet andere wereld voor me open, was meteen enthousiast en natuurlijk meteen begonnen. Nog geen dag spijt van gehad.... ben alleen behoorlijk wat meer geld aan boodschappen kwijt ;-)

Plaats reactie