Miranda (30) Mijn levensverandering????

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Miranda30
Berichten: 363
Lid geworden op: 21-03-2014 07:15

Miranda (30) Mijn levensverandering????

Bericht door Miranda30 » 10-04-2014 09:26

Ik wil me graag aan jullie voorstellen voor ik mee ga lezen met jullie verhalen. Ik ben Miranda, getrouwd, 30 jaar en ben moeder van twee prachtige meiden Esmee en Maureen. Esmee wordt in juni alweer 5 jaar en Maureen in november 4 jaar. Ik ben persoonlijk begeleidster op een woongroep voor mensen met een verstandelijke beperking. Daarnaast studeer ik SPH in Leeuwarden, maar ben er even een jaar tussen uit gestapt omdat de combinatie werken, school en gezin best heel erg zwaar is. Het was even tijd voor mezelf. De afgelopen jaren is er veel gebeurd in mijn leven. Laat ik zo zeggen, als je eenmaal gaat studeren aan een social studie keer je jezelf helemaal van binnen naar buiten, en daarin kwam naar voren dat de gebeurtenissen in mijn leven geen plek hebben gekregen en ik nog een verwerkingsproces moest doorstaan om ook achterom te kijken. Dat is pittig en daarom was ik een jaar voor mezelf nodig. Een jaar waarin ik ben gaan nadenken over wie ik echt ben en wie ik wil zijn.

Mijn gewicht is altijd een gevecht voor mij geweest. Ik ben op 18 jarige leeftijd het huis uit gegaan op een iet wat vervelende manier en heb toen een halfjaar bij mijn schoonmoeder en man gewoond. Door alle stress begon ik te eten..... te eten en nog eens te eten. Als ik maar even at vergat ik de andere sores om me heen even..! Tot ik 100 kilo woog en ik wilde gaan winkelen en de maat broek die ik had niet meer paste.... toen ben ik in mezelf echt gaan bekijken. Daar sta je dan... ongelukkig de schade te bekijken die jezelf aangericht hebt. Toen kwamen de tranen ook... in de kleedkamer. Her roer moest om. Dat is nu denk ik wel 7a8 jaar geleden.
Begonnen met een ziekenhuisdieet......daar viel ik wat mee af, was zwaar dus al snel dor gegaan met Sonja Bakker. Daar viel ik mooi wel 20 kilo mee af... ik bleef bij 80 hangen, zat zelfs nog even op 78... maar mijn streef is altijd 72 geweest. Toen raakte ik twee keer zwanger en bleef op 90 kilo hangen. Je probeert er zelf wat af te krijgen, maar eten..... dat bleef mijn probleem. Een bakje chips kan ik niet eten, dan moet de zak leeg, 1 koekje eten kan ik niet, minimaal 2,blokje chocolade kan ik niet, reep moet op!! Heb wel eens gedacht een eetstoornis te hebben ofzow.... Uiteindelijk 2 jaar geleden begonnen te sporten bij een nieuwe sportschool hier in het dorp waar ze ook voeding aanpakten. Ik sporte altijd al wel hoor! Ik ging de nieuwe uitdaging aan... viel 12 kilo af en bleef hangen op 78 kilo..... maar dat dwangmatige eten...... een jaar geleden mijn verjaardag, 4 dagen erna Esmee haar verjaardag en daar ging het weer mis. Weer teveel eten en hup... de weegschaal gaf weer 80 aan.... november en december zijn mijn moeilijkste maanden in het jaar, gezellige feestmaanden zijn het wel, maar het donker... de duisternis maakt mij dan somber...en ja, dan ga ik dus ook weer eten, het maakt me dan allemaal niet meer uit. En zo woog ik al snel weer 86 kilo. Zucht........ ik wist het ook niet meer..... altijd het vechten, altijd de strijd, misschien moest k 86 kilo maar accepteren, maar accepteren kon ik het niet, want het moest lukken, het moest toch anders kunnen. In januari 2014 weer serieus begonnen.... het gaat twee maanden echt goed en ineens zwakt het weer af..... de 82 kilo die ik had bereikt werd weer 84.... vreselijk!!!! Ik voelde me al weken moe, somber, geen energie, snauwerig op de kinderen, nergens zin in, chaotisch... ik voelde mezelf zo naar!

Een maand geleden sprak ik een vriendin die op een kledingbeurs stond. Zij coacht mensen met proslank. Ik heb haar laten uitleggen wat haar werk betekent. Kortom.. ze kon mij helpen maar de prijzen, daar werden mijn man en ik niet vrolijk van. Maar een koolhydraatarm dieet.... dat hoeft niet perse proslank te zijn... dus ik ging googlen naar recepten die koolhydraatarm zijn... en ik was meteen enthousiast... zondagavond voor de hele week een menu gemaakt en boodschappen gedaan. Geen brood meer, geen aardappelen meer, ik ging heel anders eten en het beviel me die week goed. Toen wees een vriendin van me op GOK..... van Yvonne Lemmers... ze had de boekjes wel en die mocht ik wel lenen!!! Dan ben ik gaan lezen. De boekjes had ik te leen, maar ze zijn prachtig... dat moest ik zelf hebben..... dus via marktplaats alle drie de boekjes op de kop getikt.

Ik eet nu alleen volgens de boekjes en de recepten en voel me zo ontzettend prettig. Ik ben gelukkig... ik eet gezond, je mag natuurlijk bepaalde dingen niet eten maar als je ziet wat je allemaal wel, onbeperkt mag eten, daar word je veel vrolijker van. Mijn man eet veel met me mee en die vind het allemaal zo lekker!!! Hij wil niet anders meer. Ik ben met de 4e week bezig....ben 4 kilo kwijt en de weegschaal grenst rond de 80... er steeds net onder en dan weer net erboven..... maar het lijkt of het allemaal zo veel makkelijker gaat. Ik hoef er geen moeite voor te doen. Ik heb meer energie, mijn huid is mooier aan het worden, mijn haar glanst veel meer, was vaker dof de laatste tijd en zo droog.... maar er lijkt meer volume in te komen en ik draag het al die weken zelfs los.... mijn leven lijkt zo te veranderen en steeds meer mensen om me heen daag ik uit met de recepten en tips..... geweldig!!!! Hiermee ga ik de 72 kilo halen, ik voel het, ik weet het zeker!!!

henri
Berichten: 238
Lid geworden op: 16-05-2011 11:38

Bericht door henri » 10-04-2014 10:11

Hallo Miranda,

:welcome: hier op het forum. Een heel herkenbaar verhaal! We hebben hetzelfde beroep :D al ben ik vanwege mijn kleinere contract geen PB-er meer. Ik wens je veel succes en veel plezier met het lezen van de diverse dagboeken. Kom gerust eens langs.

groetjes Henrianne

Miranda30
Berichten: 363
Lid geworden op: 21-03-2014 07:15

Bericht door Miranda30 » 10-04-2014 10:51

Dank je wel voor je warme welkom...... en hetzelfde beroep... wat leuk!!! Ik zie mijn werk niet als werk.... het is geweldig leuk om te mogen doen voor een doelgroep die steeds kwetsbaarder wordt in deze maatschappij.

Gebruikersavatar
threekidsandcats
Berichten: 375
Lid geworden op: 22-04-2014 11:35

Bericht door threekidsandcats » 26-04-2014 09:48

Hoi Miranda,

Wat leuk! Ook iemand uit de zorg :-)
Vervelend als gewicht steeds zo'n beladen onderwerp blijft en het zo schommelt. We gaan er gewoon voor dat dit lukt en dat het zo blijft!

Succes!

Groetjes, Marjolein
Liefs, Marjolein

Mijn dagboekje
:h: 'Big things often have small beginnings' :h:

Plaats reactie