Nicole (41) Eccoci Qua! of te wel Hier ben ik dan!

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Collleke
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-04-2014 21:53

Nicole (41) Eccoci Qua! of te wel Hier ben ik dan!

Bericht door Collleke » 09-04-2014 20:14

Mijn naam is Nicole, ben, bijna, 42 jaar, getrouwd, geen kinderen maar wel 2 hele lieve honden.
Ben mijn hele leven wel bezig geweest met mijn gewicht. Achteraf vraag ik me af:"Waarom??"
Nooit overgewicht, maar toch niet tevreden. Altijd wel weer nieuwe pillen die uitkwamen uitproberen en niks afvallen.
Tot voor 4 jaar ik ineens echt bij begon te komen. Drama van de bovenste plank natuurlijk!!! Want dat was ik ook weer niet gewend.
Het is begonnen met een baan waar ik doodongelukkig was.
Ben toen ook weggegaan daar maar dat heeft nog heel lang zijn uitwerking gehad in de vorm van stress en aankomen.
Uiteindelijk bij elkaar geraapt en begonnen met Weight Watchers. Afgevallen, maar , uiteraard, niet genoeg.
Toen maar aan de shakes. Cambridge!! veel afgevallen, weer bij gekomen, weer aan de shakes, weer afgevallen, uiteraard weer bijgekomen, en nu meer dan voorheen!! Daarbij ook nog darmproplemen, dus kan mijn lol op.

Ik ben ruim een jaar geleden aan mijn rug geopereerd en heb tot voor kort morfinepleister en tabletten geslikt. Ook niet echt bevorderlijk natuurlijk. Heb mezelf een trap onder mijn kont gegeven en wil t nu helemaal zelfstandig op de rit krijgen.
Ik had de boeken al ruim een jaar in de kast liggen , heb ze inmiddels al helemaal doorgespit. Mijn geluk is dat ik iemand van de hartige dingen ben dus...... Ben nog steeds volop met therapie bezig voor mijn rug, maar heb nu de loopband ontdekt.

Ik was al al geminderd met de koolhydraten, dus ik moet zeggen dat ik er geen bijwerkingen van heb.
Krijg het alleen Spaans benauwd als ik de roomboter etc voor me heb.
Gaat zo tegen mijn "natuur" in!!
Durf niet op de weegschaal te gaan staan ;-). Ik hoop maar dat ik goed bezig ben en dan zien we wel.
Ik heb er zeker vertrouwen in, maar dit gaat zo anders als alle andere diëten die ik gedaan heb dat ik af en toe moet slikken als ik eens geen honger heb!! Normaal was het lijden....!!
Ik ga ervoor. Ik heb nog 3,5 maand om 7 kg af te vallen maar gaat me zeker lukken.
Wat ik wel nog wil vermelden is dat ik zo lang als ik mij herinneren kan, ik problemen heb met de stoelgang (en altijd pillen hiervoor geslikt) en nu...... nergens meer last van, en dat op nog geen week tijd. Dat is al veel waard.
Ik herken me in heel veel van jullie verhalen en het doet me toch goed dat ik niet de enige ben....!!
Ook al hoef ik misschien niet zo heel veel, ik wil het nu eraf HOUDEN!!!!!!

Succes voor iedereen!
Iedere gek heeft zijn gebrek!!

Gebruikersavatar
Nix
Berichten: 12
Lid geworden op: 07-04-2014 19:19

Bericht door Nix » 09-04-2014 20:44

Hallo Nicole, (naamgenoot)
Ook ik ben hier nieuw. Heel veel succes!
Groetjes, Nicole
Afbeelding


Everything seems impossible untill it's done (Nelson Mandela)

Gebruikersavatar
Collleke
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-04-2014 21:53

Bericht door Collleke » 09-04-2014 21:29

Hi naamgenoot.
Ben benieuwd wat het me gaat brengen.
Al het andere totaal niks.
van stackers tot noem maar op.
Daar nou je alleen maar de economie draaiende mee hahahaha
Maar ik moet zeggen, tot nu toe goed.
heb geen trek ik n zoet meer.
Heb een veel voller gevoel.

Jij ook heel veel succes.
we houden contact.

Grt. Nicole
Iedere gek heeft zijn gebrek!!

Gebruikersavatar
Nix
Berichten: 12
Lid geworden op: 07-04-2014 19:19

Bericht door Nix » 09-04-2014 21:52

Ik heb ondertussen ook een dagboek aangemaakt. Daar kun je ook meer over mij lezen.
Groetjes, Nicole
Afbeelding


Everything seems impossible untill it's done (Nelson Mandela)

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Kwestie van biologie

Bericht door Yvonne Lemmers » 10-04-2014 14:43

Welkom Nicole en Nicole.
Succes beiden!

Geen honger is bij GOK heel gewoon hoor.
Of draai het om:
Honger is bij vetarm en veel koolhydraten heel normaal hoor.
Allebei een kwestie van biologie.

Geniet van je eetrust en kom langzaam en gestaag op je ideale lichaam uit :-)
Gaat vast lukken!

Gebruikersavatar
Collleke
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-04-2014 21:53

Bericht door Collleke » 10-04-2014 21:24

Hi Yvonne.
ik voel me heel goed en vol.
Moet wel zeggen dat als ik de roomboter gebruik, ik zo iets heb van "klopt dit wel?"
Ik ben heel bamg dat ik iets fout doe en daardoor meer aankom.
Honger? NEE
Stoelgang? Na jaaaaaaaaren aan de wapiti etc. HEEL GOED.
Afvallen? Weet ik nog niet, durf er niet op te gaan staan. Laatste keer was 2 weken geleden en een behoorlijke domper, maar toen was ik nog niet bezig hiermee.
Ik zie zeker de logica achter dit principe, maar juist omdat het zo logisch is.......!!!!
Zou het dan allemaal zo simpel zijn??
Ik hoop het echt.

Grt. Nicole
Iedere gek heeft zijn gebrek!!

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Het is allemaal (bio)logisch ;-)

Bericht door Yvonne Lemmers » 11-04-2014 11:49

@Nicole,
Het is zo simpel.
Van koolhydraten krijg je honger.
Het is allemaal (bio)logisch ;-)

Blijf daarom vastberaden op het koolhydraatbeperkte pad.
Dan houd je eetrust en schommel je langzaamaan richting je ideale maat.

Kijk vooruit, laat je negatieve vermageringservaringen achter je en heb vertrouwen.
Dan gaat het jou ook vast lukken ;-)

Succes!

Gebruikersavatar
Collleke
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-04-2014 21:53

Bericht door Collleke » 11-04-2014 20:05

Hoi Yvonne.

Ik denk idd dat ik het nu in een keer allemaal te snel wil.
Waar ik gewoon een beetje moeite mee heb, is dat het allemaal zo makkelijk gaat. Ik heb dus ECHT geen honger!!!
Daardoor heb ik zoiets van dit kan niet.
Juist omdat al dat andere wat ik al geprobeerd en gedaan heb meestal gepaard ging met enorm hongerlijden.
Zeker hou ik vol en ga ik door!!!
Wil mijn streefgewicht op 1 augustus bereikt hebben en dat gaat me lukken.
Aangezien ik pds heb, ben ik al blij dat ik daar een enorme verandering in merk. Zowel mijn darmen als mn stoelgang en dat is het al meer dan waard.

Grt. Nicole
Iedere gek heeft zijn gebrek!!

Gebruikersavatar
Oma Mirjam
Berichten: 219
Lid geworden op: 05-03-2014 10:25

Re: Eccoci Qua! of te wel Hier ben ik dan!

Bericht door Oma Mirjam » 12-04-2014 23:33

Collleke schreef:Mijn naam is Nicole, ben, bijna, 42 jaar, getrouwd, geen kinderen maar wel 2 hele lieve honden.
Ben mijn hele leven wel bezig geweest met mijn gewicht. Achteraf vraag ik me af:"Waarom??"
Nooit overgewicht, maar toch niet tevreden. Altijd wel weer nieuwe pillen die uitkwamen uitproberen en niks afvallen.
Tot voor 4 jaar ik ineens echt bij begon te komen. Drama van de bovenste plank natuurlijk!!! Want dat was ik ook weer niet gewend.
Het is begonnen met een baan waar ik doodongelukkig was.
Ben toen ook weggegaan daar maar dat heeft nog heel lang zijn uitwerking gehad in de vorm van stress en aankomen.
Uiteindelijk bij elkaar geraapt en begonnen met Weight Watchers. Afgevallen, maar , uiteraard, niet genoeg.
Toen maar aan de shakes. Cambridge!! veel afgevallen, weer bij gekomen, weer aan de shakes, weer afgevallen, uiteraard weer bijgekomen, en nu meer dan voorheen!! Daarbij ook nog darmproplemen, dus kan mijn lol op.

Ik ben ruim een jaar geleden aan mijn rug geopereerd en heb tot voor kort morfinepleister en tabletten geslikt. Ook niet echt bevorderlijk natuurlijk. Heb mezelf een trap onder mijn kont gegeven en wil t nu helemaal zelfstandig op de rit krijgen.
Ik had de boeken al ruim een jaar in de kast liggen , heb ze inmiddels al helemaal doorgespit. Mijn geluk is dat ik iemand van de hartige dingen ben dus...... Ben nog steeds volop met therapie bezig voor mijn rug, maar heb nu de loopband ontdekt.

Ik was al al geminderd met de koolhydraten, dus ik moet zeggen dat ik er geen bijwerkingen van heb.
Krijg het alleen Spaans benauwd als ik de roomboter etc voor me heb.
Gaat zo tegen mijn "natuur" in!!
Durf niet op de weegschaal te gaan staan ;-). Ik hoop maar dat ik goed bezig ben en dan zien we wel.
Ik heb er zeker vertrouwen in, maar dit gaat zo anders als alle andere diëten die ik gedaan heb dat ik af en toe moet slikken als ik eens geen honger heb!! Normaal was het lijden....!!
Ik ga ervoor. Ik heb nog 3,5 maand om 7 kg af te vallen maar gaat me zeker lukken.
Wat ik wel nog wil vermelden is dat ik zo lang als ik mij herinneren kan, ik problemen heb met de stoelgang (en altijd pillen hiervoor geslikt) en nu...... nergens meer last van, en dat op nog geen week tijd. Dat is al veel waard.
Ik herken me in heel veel van jullie verhalen en het doet me toch goed dat ik niet de enige ben....!!
Ook al hoef ik misschien niet zo heel veel, ik wil het nu eraf HOUDEN!!!!!!

Succes voor iedereen!

heel veel succes, het gaat je zeker lukken!!!
Het beste komt nog!

Afbeelding

Plaats reactie