Corieke (52) Leefwijze veranderen

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Corieke
Berichten: 15
Lid geworden op: 13-03-2014 17:58

Corieke (52) Leefwijze veranderen

Bericht door Corieke » 15-03-2014 13:15

Hallo lieve mede gokkers,
Ter kennismaking: ik ben 52 jaar oud en al “eeuwen” aan het strijden tegen mijn overgewicht. In het verleden ben ik meerdere keren ongeveer 20 kg afgevallen en ook helaas weer langzaam aangekomen. Tot ongeveer 10 jaar terug lukte het afvallen nog enigszins bij de Weight Watchers methode. Helaas had ik vaak honger (suikermonster begrijp ik nu) en zelfs regelmatig het zwart voor mijn ogen. Hoe ik ook mijn best deed, op een gegeven moment viel ik niets meer af. Sta je in de rij om gewogen te worden, valt je voorganger 1 kilo af ondanks het eten van gebak en chips etc. Hoe frustrerend. Je zou er van moeten huilen. Een homeopatisch arts ontdekte via een bloedonderzoek, dat mijn insuline-gehalte 7x te hoog was. Zou dit een reden kunnen zijn? Insuline is namelijk het enige vet-producerende hormoon heb ik geleerd.
Drie jaar terug ben ik bij een natuurdiëtist geweest, die zich richtte op “minder koolhydraten”. Ik mocht er 100 per dag over de dag verdeeld. In eerste instantie viel ik hier gelukkig ongeveer 10 kg mee af. Toen stopte het…… Er werden zogenaamde eiwitdagen ingevoerd, waarin ik overdreven veel eiwitten moest eten. Helaas hielp dit weinig.
Wel merkte ik in deze periode het effect van minder koolhydraten voor mijn gezondheid en hongergevoel. Toen kwam ik ook in aanraking met “grip op koolhydraten” . Sinds half januari ben ik hier nu mee bezig en het bevalt me goed.
Ik was zo gefrustreerd vanwege het feit dat ik niet meer kon afvallen, dat ik me zelfs twee jaar niet meer gewogen heb. Mijn broek (hoe strak hij zat) was mijn graadmeter.
Nu heb ik toch maar weer de stoute schoenen aangetrokken en de waarheid onder ogen gezien. Ik ben nu ongeveer anderhalve maand bezig en HOERA iets meer dan 5 kg afgevallen, zonder honger.
Ik voel me goed. Ik hoop, dat dit ook goed werkt voor astma en allergieën. Mijn huid is in ieder geval helemaal gaaf nu (eerst had ik altijd een klein beetje eczeem). Het heerlijkste vind ik, dat ik geen honger meer heb.
Via dit forum hoop ik inspiratie op te doen. Dus als jullie nog goede tips en trucs voor mij hebben, dan hou ik me van harte aanbevolen.
Nieuwe leefwijze!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Hyperinsulinemie

Bericht door Yvonne Lemmers » 15-03-2014 20:41

Welkom op ons forum Corieke en bedankt voor je indrukwekkende voorstelverhaal.
Wat zal het goed voor je voelen om verlost te zijn van je hyperinsulinemie met de hele dag door sterke bloedsuikerschommelingen.
De eetrust die je nu ervaart, wordt door de meesten aangemerkt als hét grote voordeel van deze koolhydraatbeperkte manier van eten.

Ik kan je aanraden om een forumdagboek aan te maken in dagboeken 21.
Kijk rustig in wat andere dagboeken rond en laat her en der wat berichten achter bij mensen die je aanspreken. Dat schept een band. Grote kans dat je bezoek terug krijgt met waarschijnlijk nuttige opstekers.

Ik wens je veel succes met GOK, en veel leesplezier hier op het forum.

Serendip
Berichten: 624
Lid geworden op: 18-01-2014 12:03

Bericht door Serendip » 15-03-2014 20:55

Welkom Corieke!

Veel plezier met GOK!!!
Groet Cindy

Afbeelding
Mijn dagboek Van GEK naar GRIP op Koolhydraten sinds 02-09-2013 plus -5 kg voor GOK

Gebruikersavatar
margos
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-01-2010 22:35

Bericht door margos » 15-03-2014 21:53

Welkom Corieke. Deze manier van eten zal je goed doen. En je bent hier niet alleen. Laat van je horen, dan ontvang je vanzelf reactie terug 😄.

Succes.

Gebruikersavatar
Marjon64
Berichten: 421
Lid geworden op: 15-02-2013 21:21

Bericht door Marjon64 » 16-03-2014 08:21

Welkom Corieke, fijn dat je je goed voelt en je inmiddels al 5 kilo kwijt bent. Ik wens je veel succes toe!

Reikijoke
Berichten: 48
Lid geworden op: 13-07-2011 19:58

Bericht door Reikijoke » 16-03-2014 11:06

Welkom en heel veel succes.
Het niet meer hebben van het hongergevoel is heerlijk.
Groeten Joke

Gebruikersavatar
Corieke
Berichten: 15
Lid geworden op: 13-03-2014 17:58

Dank

Bericht door Corieke » 16-03-2014 16:48

Ik geloof, dat ik het forumgebeuren nog niet helemaal snap. In ieder geval dank voor jullie reacties. En als jullie nog tips hebben, dan hoor ik dat graag.
;)
Nieuwe leefwijze!

Afbeelding

mike22
Berichten: 584
Lid geworden op: 30-06-2012 18:30

Bericht door mike22 » 16-03-2014 19:39

welkom Jorieke, ik wens je heel veel succes met GOK. Het allerfijnste is inderdaad dat je geen hongergevoel meer hebt.
En het forumgebeuren: laat het ook een beetje over je heen komen. Een advies van mijn kans is: lees vooral veel in de dagboekjes van anderen, daar leer je het meeste van ;)

groetjes,
Marja
Tot een volgende keer maar weer,
Marja

Afbeelding

genieten van eten is een kunst

Mijn Dagboek

Gebruikersavatar
margos
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-01-2010 22:35

Re: Dank

Bericht door margos » 16-03-2014 19:43

Corieke schreef:Ik geloof, dat ik het forumgebeuren nog niet helemaal snap. In ieder geval dank voor jullie reacties. En als jullie nog tips hebben, dan hoor ik dat graag.
;)
Corieke, ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd op het bericht wat jij mij stuurde.

sjimmie
Berichten: 219
Lid geworden op: 26-09-2010 16:54

Bericht door sjimmie » 16-03-2014 21:20

welkom, Corieke

Gebruikersavatar
Corieke
Berichten: 15
Lid geworden op: 13-03-2014 17:58

Eindelijk

Bericht door Corieke » 05-04-2014 10:12

Hallo lieve medegokkers,
Eindelijk ben ik weer wat afgevallen. Het was vreselijk. Sinds ik op het forum kwam, bleef ik drie weken het zelfde gewicht houden.
Maar gelukkig de aanhouder wint. Toch weer een kilo eraf. Gelukkig is honger en suikerpieken en dalen verleden tijd. Dus het is allemaal goed vol te houden.
Nieuwe leefwijze!

Afbeelding

Gebruikersavatar
margos
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-01-2010 22:35

Bericht door margos » 05-04-2014 12:22

Ik sta nu ook drie weken op hetzelfde gewicht. Zo'n bericht motiveert me wel om toch vol te houden. Vooral in de weekenden.
Fijn voor je, dat die kilo er nu af is. Op naar de rest.😄.

Gebruikersavatar
Corieke
Berichten: 15
Lid geworden op: 13-03-2014 17:58

Bericht door Corieke » 06-04-2014 12:07

margos schreef:Ik sta nu ook drie weken op hetzelfde gewicht. Zo'n bericht motiveert me wel om toch vol te houden. Vooral in de weekenden.
Fijn voor je, dat die kilo er nu af is. Op naar de rest.😄.
Hoi Margos,
Jij kan het hoor! Je bent al zo ver! Lekker volhouden hoor. Als het bij mij na drie weken weer gaat, dan moet het bij jou zeker lukken. Bij mij gaat afvallen namelijk heel erg moeilijk.
Jij bent er bijna. Ik vind het echt top!
Groetjes,
(y)
Nieuwe leefwijze!

Afbeelding

Gebruikersavatar
waterman1957
Berichten: 174
Lid geworden op: 13-11-2010 21:20

Bericht door waterman1957 » 06-04-2014 12:24

Welkom Corieke.
Steeds meer mensen zien in wat deze manier van eten met je doet. Het beste is om dit zelf te ervaren. Veel mensen horen er van en vinden het maar raar. Je mag o.a. vet eten en veel eieren, maar dat wordt door velen veroordeeld. Maar bijna iedereen die er mee begint verbaast zich over de goede resultaten.
Ik ben blij voor je dat je de stap hebt durven nemen en het goede er van ervaart. Heel veel succes er mee. Het geeft je zo veel energie!!!

Gebruikersavatar
Corieke
Berichten: 15
Lid geworden op: 13-03-2014 17:58

Bericht door Corieke » 06-04-2014 12:37

waterman1957 schreef:Welkom Corieke.
Steeds meer mensen zien in wat deze manier van eten met je doet. Het beste is om dit zelf te ervaren. Veel mensen horen er van en vinden het maar raar. Je mag o.a. vet eten en veel eieren, maar dat wordt door velen veroordeeld. Maar bijna iedereen die er mee begint verbaast zich over de goede resultaten.
Ik ben blij voor je dat je de stap hebt durven nemen en het goede er van ervaart. Heel veel succes er mee. Het geeft je zo veel energie!!!
Ja, dat merk ik ook. Mensen vinden het ook raar, dat ik geen brood eet. Ik durf er eigenlijk niet altijd goed voor uit te komen. Omdat ik natuurlijk al een eeuwigheid bezig ben en nog steeds "dik" ben, denken de mensen om mij heen: "we zullen haar voorbeeld maar niet volgen!" Het light gebeuren zit er heel erg ingestampt.
Ik hoop, daarom, dat het nu echt gaat lukken. Ik heb nog een lange weg te gaan. Maar het meest geweldige vind ik, dat ik geen honger heb. Niet steeds met eten bezig ben (in mijn hoofd) en niet het zwart voor mijn ogen krijg. Dus ik heb wel hoop. Met bemoedigende mede forum-leden moet het lukken, denk ik.
Groetjes,
Nieuwe leefwijze!

Afbeelding

Gebruikersavatar
margos
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-01-2010 22:35

Bericht door margos » 06-04-2014 15:55

Corieke, je moet het voor jezelf doen hoor! Niet wat anderen er van zullen denken, zeggen. Als ze zien dat jij je er goed bij voelt, komen ze er vanzelf mee.
Ik ben al jaren bezig, soms wat minder. Maar ik pak de draad toch steeds weer op omdat ik me het beste bij voel. Geen opgeblazen gevoel, meer energie en minder gewrichtsklachten en hoofdpijn.
En als ik daarbij mijn gewicht ook een beetje op peil hou, ben ik helemaal blij. Eigenlijk moet er nog vijf kilo af, maar die willen maar niet. Misschien komt het ooit nog wel ha ha.
Maar voor mij is het goede gevoel erbij het aller belangrijkste.
Ga ervoor, zou ik zeggen 👍😄.

Gebruikersavatar
Corieke
Berichten: 15
Lid geworden op: 13-03-2014 17:58

Stimulans

Bericht door Corieke » 06-04-2014 16:46

Al jullie vriendelijke woorden zijn een stimulans voor mij! Dank daarvoor!
Nieuwe leefwijze!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Kwestie van biologie en niet van wilskracht.

Bericht door Yvonne Lemmers » 07-04-2014 13:33

Corieke schreef: Maar het meest geweldige vind ik, dat ik geen honger heb.
Niet steeds met eten bezig ben (in mijn hoofd) en niet het zwart voor mijn ogen krijg.
Dus ik heb wel hoop.
Wat een heerlijk bevrijdend gevoel is dat hè (y) (y) (y)
Hét grote voordeel van Koolhydraatbeperking.

Of draai het om:
  • Honger, de hele dag met eten bezig en sterk schommelende bloedsuikers horen bij een vetarm light eetpatroon. [/list:u]
    Kwestie van biologie en niet van wilskracht.

    Blijf dus vastberaden op het koolhydraatbeperkte pad! Dan blijf je bevrijd van honger en beland je niet meer in de vicieuze cirkel van honger en overeten.

    Gaat vast lukken!

pinknewlife
Berichten: 50
Lid geworden op: 15-04-2013 14:04

Bericht door pinknewlife » 07-04-2014 21:46

Welkom Corieke
Succes met GOK. :)

Gebruikersavatar
Corieke
Berichten: 15
Lid geworden op: 13-03-2014 17:58

dank

Bericht door Corieke » 08-04-2014 21:53

Dank voor jullie reacties Yvonne en "pinknewlife". Ik ben vastberaden op de ingeslagen weg door te gaan. Weet je wat ik ook zo geweldig vind, dat ik geen anti-allergie pilletjes meer nodig heb. Ik las hier ook over in jouw derde boek Yvonne. Ik had het al eerder gemerkt. Dit zou jaren lang ondenkbaar zijn, ik kon geen dag overslaan of ik had ernstige allergie. En nu neem ik soms één keer per week een pilletje.
Ik weet niet of het ook goed tegen astma en zo werkt. M'n algehele welbevinden is in ieder geval enorm verbeterd.
Dat is al een enorme plus. En als dat gewicht eindelijk eens op een normaal level zou zitten zou ik echt vreselijk blij zijn.

Bij weight watchers had ik altijd meer last van allergie en benauwdheid en voelde ik me vaak niet fit (plus de hele dag aan eten denken).
Bij een leven lang fit, was de allergie ook voor een periode van drie maanden verdwenen.

Hebben jullie ook dit soort ervaringen of moet ik dan op een ander forum gaan zitten?

Groetjes,
Nieuwe leefwijze!

Afbeelding

pinknewlife
Berichten: 50
Lid geworden op: 15-04-2013 14:04

Bericht door pinknewlife » 09-04-2014 13:39

Hoi Corieke,
Ik moet eerlijk zeggen ik heb geen ervaring met Weight Watchers.
Je ziet hoeveel voordelen er aan GOK zit.
En ik heb Yvonne haar boeken maar als ik het even kwijt ben dan lees ik het eerste boek want dat geeft mij altijd zoiets van daar doe ik het voor.
Ik wil gelukkig zijn in mijn lichaam.
Succes, het gaat goed komen. (y)

Plaats reactie