Geertje (45) gaat het dit maal redden!

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
geertje68
Berichten: 26
Lid geworden op: 05-02-2014 14:55

Geertje (45) gaat het dit maal redden!

Bericht door geertje68 » 14-02-2014 13:13

Hallo allemaal,

Ik ben nu een paar dagen aan het meelezen op dit forum en vind het tijd om me voor te stellen!

Ik ben Geertje, getrouwd, moeder van 2 kinderen, een dochter van 12 en een zoon van 8 en ik werk 3 dagen in de week.

Altijd al bezig geweest met 'de lijn' hoewel ik pas echt overgewicht kreeg toen ik ging samenwonen. Vanaf toen heb ik al heel wat diëten geprobeerd. De laatste keer dat me dat echt lukte was bij de WW, inmiddels 10 jaar geleden. Ik wilde afvallen omdat we gingen trouwen en dat is me goed gelukt. Na een maand of wat woog ik 73 kg bij een lengte van 1.74m.

Na de bruiloft ben ik teruggevallen in oude eetgewoontes en werd ook nog een keer zwanger dus de kilo's kwamen er weer langzaam bij.

Maar de grootste gewichtstoename kwam na een depressie, een aantal jaren geleden. Ik ging aan de antidepressiva (citalopram) en at ook nog mijn emoties weg. Inmiddels ben ik niet meer depressief gelukkig, de citalopram is afgebouwd maar helemaal stoppen vind ik doodeng.

Het GOK basisboek had ik al een tijdje in huis maar ik twjfelde erg. Met al die dieetervaring kon (en kan!) ik maar niet begrijpen dat je gewoon vet mag eten! Wat gebeurt er met dat vet in je lichaam?!

Sinds een paar weken ben ik met een vriendin aan het sporten, op de vacu-step. Je sport op afspraa k, 3 x in de week. Eens per 2 weken word je gewogen en gemeten. Dit werkt voor mij heel goed ‘en je sport op afspraak, en met een vriendin en je wordt gewogen en gemeten. Allemaal stokken achter de deur. Ik ben inmiddels de eerste keer gewogen gemeten en ik was in 2 weken tijd bijna 4 kg kwijt en 19 cm (verdeeld over 6 meetplekken).

En ik ben dus toch gaan Gokken. Omdat ik heerlijk eet en het goed voelt, vooral mijn darmen zijn echt rustig nu. Ik snap nog steeds het vetverhaal niet maar ik merk dat het werkt. Ik lees hier allemaal enthousiaste verhalen, heerlijke recepten en goeie tips. Dus ik heb mezelf levenslang beloofd en dat is geen straf! Mijn meesportende vriendin heb ik het basisboek cadeau gedaan.

Misschien ga ik nog een dagboekje aanmaken. Ik twijfel nog omdat ik mezelf ke then als niet zo'n heel trouw schrijvend forumlid. Maar ik blijf zeker meelezen!

Heel veel groetjes, Geertje

Gebruikersavatar
jackiew
Berichten: 4
Lid geworden op: 21-01-2014 12:49

succes

Bericht door jackiew » 16-02-2014 22:09

Hallo Geertje,
ook welkom op dit forum!
ik ben ook net aangemeld na enkele weken gokken en ook ik ben normaal gezegd niet zo'n forumbezoeker.
maar ben nu al erg enthousiast over dit dieet,of moet ik zeggen, a way of life?
ik wens je veel succes en samen met ons medegokkers,gaat het je vast lukken!

groetjes,Jackie
ik Ga ervoor!!

geertje68
Berichten: 26
Lid geworden op: 05-02-2014 14:55

Bericht door geertje68 » 18-02-2014 00:05

Hoi Jackie !
Deze manier van eten bevalt me prima. Ik ben echt gek op brood maar eigenlijk mis ik hethelemaal niet. Ik vind de recepten voor koolhydraatarme crackers erg lekker. En in mijn vorige dieten mocht ik nooit lekkere kaas en nu wel. Heerlijk!
Jij ook veel succes, het gaat ons lukken!

Gebruikersavatar
DGV
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-11-2013 11:39

Bericht door DGV » 20-02-2014 19:02

Dat is grappig; ik ben ook een Geertje uit 68 :-) Welkom en succes!

geertje68
Berichten: 26
Lid geworden op: 05-02-2014 14:55

Bericht door geertje68 » 21-02-2014 20:01

Ha collega Geertje, dat is toevallig! Geertje is mijn officiële naam, maar ik word eigenlijk al vanaf mijn geboorte Gerda genoemd. Maar Geertje vind ik ook leuk.
Jou ook succes! Hoe gaat het?

Gebruikersavatar
DGV
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-11-2013 11:39

Bericht door DGV » 16-04-2014 09:14

sorry voor de late reactei maar kom eigenlijk nooit op t forum, alleen op facebook :-) Maar gaat lekker met gok, 15,5 kilo kwijt inmiddels! Mijn geboortenaam is Geertruida en roepnaam juist Geertje. Vond het zo grappig Geertje68; dacht hé dat ben ik :-)
Succes met de Gok!

Plaats reactie