JIP () heeft het boek!

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

JIP () heeft het boek!

Bericht door JIP » 02-07-2009 20:58

2 juli 2009

Via een lief maatje van een ander forum heb ik 2 dagen terug de link naar Yvonne's Weblog www.opgewicht.eu ontvangen.
Het lezen van de intro was voldoende: DIT is iets voor mij!

Bij: HERKEN JE DIT? kwam achter elk punt een dikke JA te staan!!
*Je meestal niet prettig voelen?
Ik voel mij tegenwoordig nooit meer prettig!
*Telkens wat willen eten of snoepen?
De hele dag door!
*Vaak vermoeid zijn of lusteloos en of humeurwisselingen?
Zodra ik opsta ben ik al moe, ik heb nergens zin in en ben vaak zomaar superchagerijnig!
*Toenemende onverklaarbare klachten?
Ik ben nog nooit zo vaan bij de dokter geweest als afgelopen tijd! Hij zegt dat het psychisch is, alleen maar omdat ik 14 jaar geleden een tijdhe erg depressief geweest ben en een burn-out had.
*Zomaar verdrietig voelen?
Ik jank tegenwoordig om alles!!
*onrust in darmen en dikwijls opgeblazen gevoel?
Hou op, mensen vragen me zelfs of ik soms zwanger ben, zó bol staat mijn buik vaak!!
*Stoelgangproblemen.
Óf ik zit de halve dag op de wc, of ik zit o verstopt als een oud omaatje! Neem af&toe een slokje vd laculose op mijn werk!
*Keer op keer afvallen, maar nooit het streefgewicht halen?
JA!! Ik heb een paar keer wél weer mijn streefgewicht behaald, maar kom ook zo weer 10 kilo in één maand aan.................. :oops:
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

Y. Lemmers
Berichten: 145
Lid geworden op: 10-12-2007 20:06

SUCCES JIP - WELKOM BIJ DE GRIP OP KOOLHYDRATEN CLUB

Bericht door Y. Lemmers » 03-07-2009 00:24

SUCCES JIP - WELKOM BIJ DE GRIP OP KOOLHYDRATEN CLUB

Beste koolhydraatgevoelige Jip,

Heb net je relaas gelezen. Daar wordt niemand vrolijk van :cry: Maar helaas zoals jij zijn er zeer velen. "Product van de tijd" zullen we maar zeggen. Het is zo herkenbaar. Je beschrijft het beeldend, we kunnen ons er allemaal iets bij voorstellen. We weten nu wie Jip is en hoe ze zich tot nu toe gevoeld heeft.

Ik ben zo benieuwd naar "je weg naar een betere gezondheid".
In spanning wacht ik je relaas van de eerste - moeilijkste dagen - af... Houd goed bij wat je gaat voelen en beschrijf dat ook. We willen het allemaal weten :wink:

Ik wens je in ieder geval heel veel succes en zoals ik het nu in kan schatten zul je een veel gelukkiger mens worden als je lichaam over een paar dagen helemaal gewend is aan minder koolhydraten en geen aspartaam. Kan het eindelijk eens vetten gaan verbranden.
Groetjes,
Yvonne Lemmers

VAN KOOLHYDRATEN KRIJG JE HONGER.
Zegt het voort, zegt het voort...

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

DAG 1

Bericht door JIP » 03-07-2009 21:45

DANKJEWEL :P
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Re: DAG 1

Bericht door Kees » 04-07-2009 07:48

2009-07-Jip schreef:Wat ik echt ENORM miste was de cola-light én mijn eeuwige kauwgom!!!!!
Allebei absoluut GESCHRAPT!!!!!!
Daar ben ik kennelijk erger aan verslaafd dan ik dacht, want ik snakte naar die cola, ik heb wel 3 liter water op geloof ik (of meer???) MAAR GEEN COLA!!!! En ondanks mijnkurkdroge mond: GEEN KAUWGOM!!!!
Ben best wel een klein beetje trots op mezelf hihi.
Nou Jip, een indrukwekkend relaas. Volgens mij heb jij een heel goede kans van slagen om je beter te gaan voelen.

Misschien heb je de tip al eens ergens gelezen maar voor de smaak in je mond kun je aan laurierdrop denken, die ouderwetse harde. Wordt verkocht bij o.a. het Kruidvat met een snoepafdeling. Kijk alleen wel uit met drop als je hoge bloeddruk hebt maar een enkel dropje per dag kan geen kwaad.

Groet, Kees

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 04-07-2009 09:54

:?:
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Bericht door Kees » 04-07-2009 13:46

2009-07-Jip schreef:Vanmorgen heb ik 1 atkins vezelcracker gegeten met 1 ei en wat kaas, toen ik die cracker zag dacht ik 'daar heb ik nooit genoeg aan', maar tot mijn grote verbazing zat ik BOMVOL!!?????????
Ik zit nog steeds raar naar mijn bordje te kijken als daar voor de lunch maar twee van die piggelmeecrackertjes op liggen. Natuurlijk gaat er rijkelijk boter en beleg op maar dan is het nog niets vergeleken bij wat ik gewend was te verstouwen. Maar toch heb ik zelden behoefte aan een tussendoortje tot aan het avondeten.

Zojuist een versgebakken stuk quiche gegeten. Lekker, hoor. Ik kon het niet nalaten om nog een stukje extra te nemen maar sinds die twee gebakken eitjes met een plak casseler rib vanmorgen vroeg had ik tot half twee niets meer gegeten. Wel 15 km gefietst. Dan mag het, vind ik. ;-)

Kees

Gebruikersavatar
Ilonka!
Berichten: 39
Lid geworden op: 22-05-2009 13:36

weegschaal

Bericht door Ilonka! » 04-07-2009 14:18

Kees schreef:
Zojuist een versgebakken stuk quiche gegeten.....
Hallo Kees,

Die quiche ga ik in de vakantie ook maar eens maken, daar moet ik even de tijd voor nemen, lijkt me inderdaad heerlijk!

Ik heb nog een vraagje, heeft niks met een quiche te maken of als je er te veel van eet, toch weer wel :wink:
Ergens op het forum heb ik gelezen dat jij een nieuwe weegschaal hebt gekocht, waarbij je ook het vetpercentage kan meten............hoe bevalt dat?? En kan die van jou ook gewicht enzo opslaan, zodat je terug kan kijken??
Ik wil nl ook een nieuwe weegschaal kopen en een ervaringsdeskundige is altijd handig :lol:

Groetjes van Ilonka
Blijf altijd positief!

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Re: weegschaal

Bericht door Kees » 04-07-2009 14:47

2009-05-Ilonka schreef:Ergens op het forum heb ik gelezen dat jij een nieuwe weegschaal hebt gekocht, waarbij je ook het vetpercentage kan meten............hoe bevalt dat?? En kan die van jou ook gewicht enzo opslaan, zodat je terug kan kijken??
Omdat alleen gewicht lang niet alles zegt bracht ik ook al mijn tailleomvang in kaart. Niet onbelangrijk omdat mijn probleem vrijwel volledig in die regio te vinden is. Omdat je met een grotere spiermassa beter vet kunt verbranden vond ik het interessant om mijn vet/vochtverhouding te weten. Taille geeft wel een indicatie maar het is toch aardig om te weten dat je spiermassa toeneemt als je vetpercentage daalt terwijl je gewicht hetzelfde blijft.

Het is een echte Soehnle maar verder een simpel ding dat als dagaanbieding op internet voorbijkwam. De eerste keer moet je zelf leeftijd en m/v instellen. Dat kan voor tien personen maar meer geheugen zit er ook niet in, tenzij ik iets over het hoofd gezien heb. Geen probleem want ik hou alle metingen in Excel bij waardoor ik met grafiekjes alle kanten op kan. Ik heb er in ieder geval voldoende aan.

Kees

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 04-07-2009 21:02

:?:
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 05-07-2009 10:08

Beetje genant onderwerp misschien, maar ik heb al 2 dagen geen last meer van 'flatulatie', oftewel winderigheid :shock:
Wat prettig!!!!! :P
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Bericht door Kees » 05-07-2009 19:48

2009-07-Jip schreef:Beetje genant onderwerp misschien, maar ik heb al 2 dagen geen last meer van 'flatulatie', oftewel winderigheid :shock:
Wat prettig!!!!! :P
Je darmwerking vaart er absoluut wel bij, is mijn ervaring!
Ik werk nu tijdelijk weer in Utrecht. Dat is 10 km per fiets langs de provinciale weg maar niet onaangenaam want vooral langs bos en landgoederen. De rest van die 15 km gaat door de stad, grotendeels dwars door het centrum van Utrecht. Een paar jaar geleden deed ik dat dagelijks en nu ervaar ik het iedere dag weer als iets heel aparts. Natuurlijk, afvallen is vooral je eetgewoontes aanpassen maar die lichaamsbeweging is in ieder geval uitstekend voor je humeur.

Kees

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 05-07-2009 20:01

:?:
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 06-07-2009 20:44

:?:
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Goed bezig!!!!!!!!!!

Bericht door Yvonne Lemmers » 07-07-2009 00:23

2009-07-Jip schreef:Eigenwijs als ik ben heb ik vandaag iets 'uitgetest', ik heb vanmiddag een blikje cola-light genomen.
Had er onwijs zin in en wilde weten hoe ik er op reageerde: ik had direct buikpijn (opgeblazen), hartkloppingen(!!!), en ik kreeg erge trek in zoetigheid (wat ik niet genomen heb!), dat zegt wel genoeg; het is écht troep!!!!
Verder voelde ik mij vandaag wat moe & chagerijnig, alsof ik ongesteld moest worden (dit was vóór de cola!), maar daar had iedereen vandaag wel wat last van :wink:
Het gekke is om echt geen honger te hebben, wat hou je tijd en energie over om dáár niet mee bezig te zijn (wat zal ik nu eens eten, wat zal ik straks kopen), we eten heerlijk, manlief is ook helemaal blij met het lekkere eten!!!!
Je bent goed bezig Jip! Het feit dat je zo sterk reageert wil al zeggen dat je "zuiverder" aan het worden bent.
Ik hou wel van dat uitproberen...
Dit forum is trouwens heel bijzonder. Doordat iedereen zo zijn verhaal en bevindingen verkondigt, raken anderen aangestoken en zijn we mooi bezig om Nederland te overtuigen dat koolhydraatbeperking DE OPLOSSING IS VOOR DE TOENEMENDE VETZUCHT VAN NEDERLAND (EN DE REST VAN DE WERELD)
Blijf het verkondigen en straal het uit naar je omgeving!

Ik word heel blij van jullie verhalen en ik leef met jullie mee.
Zelf merk ik ook altijd heel goed "als ik buiten het boekje ga". Ik heb het nog nooit een straf gevonden om "de koolhydraatbeperkte leidraad weer op te pakken".

Ga zo door!

p.s. Jip, heb je trouwens gezien dat ik je dagmenu's verplaatst heb naar een ander onderwerp. Dat lijkt me handiger. Dit nodigt anderen ook weer uit om daar hun dagpatroon te plaatsen.

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Bericht door Kees » 07-07-2009 05:55

2009-07-Jip schreef:Werkt dat colon clean snel wat ontgiftiging betreft????
De vezels van Colon Clean zijn meer darmvulling dan een laxeermiddel, in tegenstelling tot wat de naam suggereert. Die van mij is op en de bestelling laat even op zich wachten. Nu moet ik echt voldoende vocht binnen zien te krijgen anders heb ik obstipatie. Met Colon Clean heb ik daar minder last van, hoewel dat niet bij iedereen zo werkt. Voldoende drinken blijft natuurlijk aan te bevelen.

Kees

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Darmwand-schoonmaker

Bericht door Yvonne Lemmers » 07-07-2009 09:58

Kees schreef:
2009-07-Jip schreef:Werkt dat colon clean snel wat ontgiftiging betreft????
De vezels van Colon Clean zijn meer darmvulling dan een laxeermiddel, in tegenstelling tot wat de naam suggereert. Die van mij is op en de bestelling laat even op zich wachten. Nu moet ik echt voldoende vocht binnen zien te krijgen anders heb ik obstipatie. Met Colon Clean heb ik daar minder last van, hoewel dat niet bij iedereen zo werkt. Voldoende drinken blijft natuurlijk aan te bevelen.

Kees
Colon Clean is ook een goede darmwand-schoonmaker. Kijk af en toe maar eens achterom, als je "ontlast bent"... haha.
En een schone darmwand - met goed werkende darmfollikels - zorgt ervoor dat de darmen ook het werk kunnen doen waar ze voor bedoeld zijn. Je immuunsysteem werkt ook beter met "schone" darmen.

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Re: Darmwand-schoonmaker

Bericht door Kees » 07-07-2009 18:35

opgewicht schreef:Colon Clean is ook een goede darmwand-schoonmaker. Kijk af en toe maar eens achterom, als je "ontlast bent"... haha.
Doe ik altijd. Leve de vlakspoelers die in Nederland gebruikelijk zijn. :-)
En een schone darmwand - met goed werkende darmfollikels - zorgt ervoor dat de darmen ook het werk kunnen doen waar ze voor bedoeld zijn. Je immuunsysteem werkt ook beter met "schone" darmen.
Da's controversieel maar ik neig absoluut ook naar deze versie van het verhaal, al is het alleen al omdat het een van de pijlers is van de traditionele Chinese gezondheidsleer.

Kees

Gebruikersavatar
Ilonka!
Berichten: 39
Lid geworden op: 22-05-2009 13:36

vezelkrackers

Bericht door Ilonka! » 07-07-2009 19:50

Kees schreef:Ik zit nog steeds raar naar mijn bordje te kijken als daar voor de lunch maar twee van die piggelmeecrackertjes op liggen.
Wat leuk Piggelmeecrackertjes! Ik moet er na jouw opmerking steeds aan denken als ik ze eet :lol:
Tijdens de lunch op school kijkt iedereen ook steeds weer verbaasd als ik ze tevoorschijn tover en niemand kan zich voorstellen dat ik er genoeg aan heb, want zelf werken zij een boterham of 3 of 4 weg!

Groetjes van Ilonka
Blijf altijd positief!

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 08-07-2009 11:27

:?:
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Re: vezelkrackers

Bericht door JIP » 08-07-2009 11:31

:?:
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Re: vezelkrackers

Bericht door Kees » 08-07-2009 18:38

2009-07-Jip schreef:Ik zag een paar van mijn collega's na 1 uur al de kasten induiken op zoek naar chocola en koek................... Dat zegt míj genoeg!
Mij ook! Met dergelijk gedrag heb ik mezelf 15 kg overgewicht bezorgd. Hoewel de laatste jaren volkoren en zo at ik ook zo´n bak brood weg en daarnaast nog het nodige fruit en instant soep.

De GG crackertjes zijn zo groot als een half knäckebrödje. Ik zou nooit op de gedachte gekomen zijn dat ik daar voor lunch of ontbijt genoeg aan zou hebben. Zie je me al voor zo´n bordje zitten met mijn figuur (186 cm, nu ruim 90 kg, fors postuur)? ´t Is dat er beleg op zit, anders zou ik het raam dicht moeten houden om niet voortijdig met een leeg bord voor me te zitten... :wink:

Kees

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Re: vezelkrackers

Bericht door JIP » 08-07-2009 19:50

Kees schreef: Zie je me al voor zo´n bordje zitten met mijn figuur (186 cm, nu ruim 90 kg, fors postuur)? ´t Is dat er beleg op zit, anders zou ik het raam dicht moeten houden om niet voortijdig met een leeg bord voor me te zitten... :wink: Kees
Ja dat zie ik levend voor mij Kees Afbeelding
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

Gebruikersavatar
AnjaaJ
Berichten: 28
Lid geworden op: 05-07-2009 20:24

Bericht door AnjaaJ » 13-07-2009 21:09

Ja die piggelmeecrackers hebben heel wat losgemaakt. Ik vind ze nu na een paar dagen niet meer zoooo piggelmee. Na twee stuks zit je gewoon echt vol, wat geweldig hè.
Groeten ,

Anja

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 13-07-2009 21:30

:?:
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Bericht door Yvonne Lemmers » 13-07-2009 23:50

- Je meestal niet prettig voelen.
Ik voel mij tegenwoordig nooit meer prettig!
• Telkens wat willen eten of snoepen.
De hele dag door!!!
• Vaak vermoeid zijn of lusteloos en of humeurswisselingen.
Zodra ik opsta ben ik al moe, ik heb nergens zin en en ben vaak zomaar superschagerijnig!
• Toenemende onverklaarbare klachten.
Ik ben nog nooit zo vaak bij de dokter geweest als afgelopen tijd! Hij zegt dat het psychisch is, allemaal maar omdat ik 14 jaar geleden een tijdje erg depressief geweest ben en een burn-out had
• Vergeetachtigheid.
Ik twijfel soms zelfs of ik dementerend ben! Werk met dementerenden, maar dacht toch niet dat het besmettelijk was?
• Zo maar verdrietig voelen.
Ik jank tegenwoordig om alles!!!
• Onrust in je darmen en dikwijls opgeblazen gevoel.
Hou op, mensen vragen me zelfs of ik zwanger ben, zó bol staat mijn buik vaak!!!!
• Stoelgangproblemen.
Óf ik zit de halve dag op de wc, of ik zit zo verstopt als een oud omaatje!! Neem af&toe een slokje vd lactulose op mijn werk!
• Keer op keer afvallen, maar nooit het streefgewicht halen
Ja!! Zie hieronder: ik heb een paar keer wél weer mijn streefgewicht behaald, maar kom ook zo weer 10 kilo in één maand aan!
Hoi Jip,
zou je de vragen opnieuw willen beantwoorden met het gevoel in je lijf op dit moment.
Ben reuze benieuwd naar je antwoorden.

Mijn reactie kan wel een tijdje duren, ik ga er een tijdje tussenuit en ter bescherming van mezelf blijft de laptop thuis.
Ik vind jullie verhalen en steun naar elkaar toe in een woord GEWELDIG!
Jullie maken het tot een succes.
Ook het omarmen van de nieuwelingen op het forum is top!
Het wordt zo echt een clubje anders-etenden.

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 14-07-2009 15:43

:?:
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 02-08-2009 13:09

:?:
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

Gebruikersavatar
Hilda
Berichten: 2
Lid geworden op: 29-03-2009 15:47

Bericht door Hilda » 02-08-2009 14:58

Hai Jip,

Dat klinkt allemaal super positief!! WOW!! Wat een andere manier van eten doet he...dat is zo wel heel duidelijk. Ik ben niet zo'n vaste bezoeker van het forum, maar ga af en toe eens even kijken en las nu deze update van jou en MOEST even reageren! :D Veel succes verder hoor en geniet lekker van je vakantie.
Groetjes,
Hilda

Afbeelding

Gebruikersavatar
Betty Stempher
Berichten: 4
Lid geworden op: 31-05-2009 14:15

Bericht door Betty Stempher » 12-08-2009 13:47

Hallo Jip,
Ik heb genoten van je verhaal, want ik herkende mij zelf erin. En ik weet wel zeker dat jij het gaat redden met deze koolhydraatarme methode.Je moet even wennen als je er aan begint maar het is gauw onder controle.
Ik ben nu drie maanden bezig en al ruim negen kilo afgevallen. Na de vakantie moest ik mezelf wel weer even tot de orde roepen!! Nu gaat het weer vanzelf.
De piggelmeecrackers, zoals Kees ze noemt, zijn heerlijk als je ze lekker dik belegt met ossenworst of zeeuws spek, daar geniet ik van.
Cola-light moet je echt niet meer drinken. Ik dronk er ook liters van en kreeg last van mijn ogen. Ik dacht dat ik last had van staar. Nu na drie maanden geen cola-light meer, zijn mijn ogen een heel stuk verbeterd!
Dit dieet is goed vol te houden en uit ervaring weet ik dat je geen hongergevoel hebt tussendoor. Dus Jip houd vol en ik blijf je verslagen lezen. groetjes Betty

Y. Lemmers
Berichten: 145
Lid geworden op: 10-12-2007 20:06

Vergeten

Bericht door Y. Lemmers » 12-08-2009 14:59

Hoi Jip,

Wat een fantastische metamorfose in een maand tijd!

Heel herkenbaar dat je zegt dat je niet meer weet dat je zo verdrietig was... Dat is juist het voordeel van vergeten.
Ik wil het eigenlijk niet "vergeten" noemen maar "niet opslaan". Zke het als een positieve eigenschap. Mensen die alles opslaan zijn zeker niet de geluksten...
Onbelangrijke dingen kun je maar beter niet opslaan. En gelukkig kan het lichaam het gevoel van pijn en misselijkheid niet opslaan. Ik kan gelukkig ook heel goed "niet opslaan". Zaken die ik ironisch definieer als LEKKER BELANGRIJK sla ik dus niet op!

Je bent in een maand tijd een ander mens geworden Jip!!!
Ik ben trots op je.


En nu gewoon doorgaan Jip, maar dat hoef ik jou eigenlijk niet te zeggen. Dat zul je wel niet vergeten.
Je hebt heel wat in je mars...
Groetjes,
Yvonne Lemmers

VAN KOOLHYDRATEN KRIJG JE HONGER.
Zegt het voort, zegt het voort...

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 13-08-2009 12:54

:?:
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 18-08-2009 20:06

2009-07-Jip schreef:Jullie superlieve reacties ontroeren mij, dankjulliewel.
Ik ga zeker door, deze manier van eten is mij al in korte tijd eigen geworden, en ik promoot hem overal en aan iedereen!!!!
Wat mij opvalt:mensen durven niet te gelovern dat het echt werkt, ze willen /durven (net als ik in het begin :!: ) hun boterhammen, 'gezonde tussendoortjes' als ontbijtkoek, en andere 'gezonde' koekjes 'zonder suiker en vet', lightlimonades enz. niet los te laten, maar geloof mij, het is zó makkelijk, en je kunt écht zonder leven.
Ik wens iedereen die deze manier van eten en drinken 'aandurft' heel veel succes :P , je krijgt er NOOIT spijt van, geloof mij maar!!!!
Ja ja, zo kom ik hier ook terecht!!! Ik nam al nooit ontbijtkoek of cola, maar al die boterhammen, wel 5 of 6 op een dag en na anderhalf à 2 uur had ik alweer trillende handen en MOEST ik iets eten, anders ging ik van mijn stokje. Dus eh... bedankt jip! :lol: (Blijf het eng vinden...)
Groetjes, Karin
Wie niet waagt, die niet wint!

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 18-08-2009 22:00

:?:
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 19-08-2009 08:13

Thanx Jip darling, ik ben al een hele kilo afgevallen deze 2 dagen! :shock: En geen moment honger of trillende handjes. :lol:

Yvonne is super wat betreft begeleiding, ze leest over mijn schouder een posje mee en zoekt artikelen op die me helpen de nieuwe inzichten te accepteren.

Maar nu ga ik bloed laten prikken, want ik mis mijn koffie! Die driink ik alleen nog 's morgens, goed hè. Wel erg hoofdpijn gehad, maar dat zijn ontwenningsverschijnselen weet ik.
Wie niet waagt, die niet wint!

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 19-08-2009 10:40

Succes met bloedprikken sweetie. :?
En al één kilo kwijt??? Da's megagoed meis!!!!
Hoofdpijn had ik de eerste dagen ook, denk dat dat er wel een beetje bijhoort, je schakelt toch op een andere eetpatroon over.
Ja, Yvonne is een TOPPERTJE!!!
Zij reageert direct op vragen waar je mee zit, en ondersteunt je waar het maar kan :P
Wat goed dat je minder koffie drinkt, ben ik ook gaan doen, van (teveel) koffie krijg ik honger en ga ik zweten ook :o
Zet 'm op Kaatje!!!!
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 18-11-2009 10:32

:?:
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 18-11-2009 10:44

Darling you're back! Hoewissie???!!!!! Ik was juist van plan je een mail te sturen om ff te horen...

Afbeelding
Wie niet waagt, die niet wint!

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Bericht door Yvonne Lemmers » 18-11-2009 11:32

JIPPIE JIP IS TERUG!!!!
Goed je hier weer aan te treffen!!

Er zijn inderdaad al heel veel nieuwe medelijners bijgekomen!
En daar heeft jouw verhaaltje in het boek misschien wel aan bijgedragen...

janine59
Berichten: 1069
Lid geworden op: 26-10-2009 08:46

Bericht door janine59 » 18-11-2009 11:38

ooohohoh is dat die JIP, uit het boek!! Welkom terug Jip.

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Re: Vergeten

Bericht door JIP » 24-05-2010 12:35

Y. Lemmers schreef:Hoi Jip,

Je bent in een maand tijd een ander mens geworden Jip!!!
Ik ben trots op je.

En nu gewoon doorgaan Jip, maar dat hoef ik jou eigenlijk niet te zeggen. Dat zul je wel niet vergeten.
Je hebt heel wat in je mars...
Ja, de gewone mars bedoel je dan he?
Die met chocola en caramel en heeeeeeeeeeel veel koolhydraten :oops: :oops: :oops: :oops:

Ik dwaal regelmatig van het Lemmerspad af, maar blijf terugkomen!
Omdat ik mij met Gokken gewoon GOED voel, ik ben die slechtziende ezel die zich wel reglmatig aan diezelfde steen blijft stoten zeg maar.....................
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

Gebruikersavatar
Jen
Berichten: 151
Lid geworden op: 11-01-2010 21:48

Bericht door Jen » 24-05-2010 12:41

Maar JIP iemand met zelfkennis komt ook heel ver. Je weet wanneer je je goed voelt en het Gokken kun je steeds weer oppakken, dat is nu het mooie ervan. Maarre....gewoon wat regelmatiger hier je neus laten zien,
dan proberen wij met z'n allen jouw op het Lemmerspad te houden ;)
Succes weer :D

jen
Het leven stelt op zich niets voor het is wat je er zelf van maakt.......

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 24-05-2010 12:42

Thanx Jen :P
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

Gebruikersavatar
Jen
Berichten: 151
Lid geworden op: 11-01-2010 21:48

Bericht door Jen » 24-05-2010 12:44

;) yw, wat een geweldig onderschrift heb je !
Het leven stelt op zich niets voor het is wat je er zelf van maakt.......

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 24-05-2010 13:12

Jij anders ook :lol:
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 24-05-2010 16:22

Wederom welkom terug!
Afbeelding
Wie niet waagt, die niet wint!

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 24-05-2010 20:10

Thanx darling, misschien moet ik mijn nickname tóch maar veranderen in Heintje Davids............. :lol:
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 24-05-2010 20:15

Afbeelding
Wie niet waagt, die niet wint!

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 24-05-2010 20:20

Vindt je mijn nieuwe pasfoto ook niet leuk Kaatje??? :lol:
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 24-05-2010 20:24

Ja geweldig! Ik moet ook maar weer eens een andere, die snoezige puppies wegen inmiddels ruim 40 kilo. :shock: Ga ff zoeken..... laterrrr.
Wie niet waagt, die niet wint!

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 24-05-2010 20:27

Ben heeeeeeeeeeeeeel benieuwd naar die kleine puppies van 40 kilo :lol: :lol: :lol: :lol:
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

Plaats reactie