Iedereen naar de psycholoog om slank te worden?

Onderwerpen en discussies over voeding

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Iedereen naar de psycholoog om slank te worden?

Bericht door Yvonne Lemmers » 21-10-2011 13:43

Veertje schreef: Ik zou bijna die GGZcriminelen dit duidelijk willen gaan maken, wat nou tussen mijn oren, genetica en beter eten:
Grip op Koolhydraten krijgen, das de route.
zie bericht op 21 oktober 2011 http://opgewicht.forum2go.nl/voor-en-tu ... 3-100.html
Hier spreekt een ervaringsdeskundige!
Je hebt helemaal gelijk!
Afgelopen woensdag ook weer in de krant dat iedereen die te dik is beter eerst naar de psycholoog kan gaan dan naar een diëtist.
Het zit volgens Denk-je-slank expert Tatjana van Strien allemaal 'tussen de oren'.

Jaja, een te kind van 3 of 4 jaar wat amper kan spreken zou dan al naar de psycholoog moeten. haha, nee, je dient de oorzaak bij de lurven aan te pakken. En dat zijn de koolhydraten!! Chips, koek, snoep, drankjes, light, kauwgom, stokbrood, pizza, japanse nootjes, snack a jacks, pingles etc.
Die zorgen voor teveel insuline afgifte en daarmee is je lichaam in een vetproducerend lichaam veranderd.
Het schreeuwt om eten, want op celniveau heeft het continu honger.
En honger is een oerdrift die niet te weerstaan is.

Wellicht alle psychologen een lesje biologie aan den lijve laten ondervinden:
Laat ze eens een aantal weken veel en vaak vetarme koolhydraatrijke producten eten. Kans is groot dat deze psychologen ineens allemaal bij elkaar op het spreekuur moeten.

En wat me opvalt als ik met een psycholoog praat. Ze hebben zoveel geleerd van verslaving dat ze er allemaal van overtuigd zijn dat bijna iedereen terugvalt in de oude aangeleerde patronen.

Wat mij betreft bullshit!
Mocht je een keer terugvallen in 'oud aangeleerd gedrag' dan is dit weer helemaal te doorbreken door het beperken van koolhydraten tot max 1 keer per dag!
Bijkomend voordeel van koolhydraatbeperking is ook nog eens dat je je gewoonweg veel energieker gaat voelen. Maar ook geestelijk gebeurt er heel veel. Een soort verlichting treedt er op in je hoofd.
Daar kan geen psycholoog tegen op!

Vertrouw op koolhydraatbeperking en houd daar aan vast!

@Veertje
Succes in de wondere wereld van GOK
Fijn dat je aan Clau zo'n goed voorbeeld hebt.

Clau
Berichten: 8008
Lid geworden op: 21-05-2010 22:12

Bericht door Clau » 21-10-2011 15:03

Amen Yvonne.

@ Veertje en Yvonne... dank jullie voor jullie leuke reacties.
Mijn DAGBOEK
Nieuw begin, nieuwe start.
Afbeelding

MarionE
Berichten: 282
Lid geworden op: 18-10-2011 19:46

Bericht door MarionE » 21-10-2011 15:26

Lieve Claudia,

Wat een mooi verhaal heb je... ik heb met stijgend ontzag gelezen... jij hebt gedaan waar ik nu aan begin! En dan je foto's! Waanzinnig knap en wat ben je mooi geworden!!!

Je bent voor mij het voorbeeld dat het kan... en dat dat dus ook voor mij kan werken....

Gewoon doen en die hele buitenwacht met alle goedbedoelde stomme adviezen de pot op sturen.... oren dicht, ogen dicht en luisteren naar mijn lichaam!

Dank je wel voor het delen hoor!

Gebruikersavatar
Koningskind71
Berichten: 227
Lid geworden op: 21-03-2011 10:45

Re: Wat nou tussen de oren??

Bericht door Koningskind71 » 21-10-2011 15:38

Yvonne Lemmers schreef: Mocht je een keer terugvallen in 'oud aangeleerd gedrag' dan is dit weer helemaal te doorbreken door het beperken van koolhydraten tot max 1 keer per dag!
Bijkomend voordeel van koolhydraatbeperking is ook nog eens dat je je gewoonweg veel energieker gaat voelen. Maar ook geestelijk gebeurt er heel veel. Een soort verlichting treedt er op in je hoofd.
Daar kan geen psycholoog tegen op!
Dit is zo herkenbaar.
Als ik wel koolhydraten eet leef ik achter een soort matglas. Ik wordt veel helderder in mijn hoofd als ik netjes GOK.
Die ervaring doet bij mij de vraag opkomen hoeveel kinderen met concentratieproblemen er minder problemen zouden hebben als ze meer eiwitten en minder koolhydraten zouden krijgen. Psychiatrische diagnoses worden altijd op gedragslijsten gesteld, de voedingscomponent wordt gewoon buiten beschouwing gelaten. Ik vermoed dat daar heel veel winst te behalen zou zijn.

MarionE
Berichten: 282
Lid geworden op: 18-10-2011 19:46

Bericht door MarionE » 21-10-2011 15:42

Ik denk dat je daar een raak punt hebt Yvonne en Koningskind!!!

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 23-10-2011 09:37

Als je het boek 'Laat je noet volvreten' leest dan blijkt dat dik zijn of overeten wel tussen de oren zit, maar dan echt letterlijk, want verkeerde dingen eten waar je bijv een lekker gevoel bij krijgt zet een of ander stofje in je hersens aan tot meer willen van dit lekkers. Hoe vaker je dit lekkers neemt, of het nou chip is, of chocola of wat dan ook, hoe meer dat stofje, ik ben ff de naam ervan kwijt, in je hersens getriggerd wordt om meer te krijgen. Na al enkele weken weten je hersens niet beter meer en wordt het gewoonte, zelfs al wordt je ziek van iets, je hersens blijven toch die behoefte aanwakkeren.

Het werkt net als drugs, de ene kant van je hersens denkt en weet dat het niet goed is, maar de andere kant wil toch die behoefte bevredigd zien worden, dan is het de vraag welk deel het sterkst is.

Het is dan de kunst om die knop om te zetten, waar op de GOK manier eten heel goed bij helpt, juist omdat je kan uitkijken naar die beloning in je uurtje, zodat je hersens toch even een korte beloning krijgen. Het kan bij veel mensen alleen langer duren om van de verslaving af te komen, de 1 kan die knop meteen omzetten, de ander valt wekelijks terug door toch iets verkeerds te nemen, maar GOK pakt dan weer makkelijk op.

Dus het zit wel tussen de oren, maar het is niet psychisch, maar fysiek, een gewenning in je hersenen die af moeten kicken zogezegd.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Bericht door Yvonne Lemmers » 23-10-2011 13:53

kaartendraak schreef:
Dus het zit wel tussen de oren, maar het is niet psychisch,
maar fysiek, een gewenning in je hersenen die af moeten kicken zogezegd.
M.a.w.
  • Eetverslaving is een kwestie van biologie
    niet van psychologie!
    [/list:u]

Gebruikersavatar
Koningskind71
Berichten: 227
Lid geworden op: 21-03-2011 10:45

Bericht door Koningskind71 » 23-10-2011 14:06

Yvonne Lemmers schreef:
kaartendraak schreef:
Dus het zit wel tussen de oren, maar het is niet psychisch,
maar fysiek, een gewenning in je hersenen die af moeten kicken zogezegd.
M.a.w.
  • Eetverslaving is een kwestie van biologie
    niet van psychologie!
    [/list:u]
Voor een groot deel gaat dat op maar voor een deel is het denk ik ook wel de psychologie van het niet willen voelen en altijd maar sterk willen zijn. Ik vind het zoals je het hierboven stelt wel heel erg zwart-wit.
Als je gaat kijken naar vrouwen met een morbide obesitas dan zijn dat voor een heel groot deel toch vrouwen met een ernstig traumatisch verleden. Dan helpt die koolhydraatverslaving wel mee maar dan ligt de oorzaak toch echt in het opvullen van psychische honger met fysiek voedsel, en dat hoeft toch echt niet altijd koolhydraatrijk voedsel te zijn. Er zijn er nogal wat die flinke stukken vlees/kaas gebruiken om die psychologische honger te stillen.

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 23-10-2011 14:32

Koningskind71 schreef:
Yvonne Lemmers schreef:
kaartendraak schreef:
Dus het zit wel tussen de oren, maar het is niet psychisch,
maar fysiek, een gewenning in je hersenen die af moeten kicken zogezegd.
M.a.w.
  • Eetverslaving is een kwestie van biologie
    niet van psychologie!
    [/list:u]
Voor een groot deel gaat dat op maar voor een deel is het denk ik ook wel de psychologie van het niet willen voelen en altijd maar sterk willen zijn. Ik vind het zoals je het hierboven stelt wel heel erg zwart-wit.
Als je gaat kijken naar vrouwen met een morbide obesitas dan zijn dat voor een heel groot deel toch vrouwen met een ernstig traumatisch verleden. Dan helpt die koolhydraatverslaving wel mee maar dan ligt de oorzaak toch echt in het opvullen van psychische honger met fysiek voedsel, en dat hoeft toch echt niet altijd koolhydraatrijk voedsel te zijn. Er zijn er nogal wat die flinke stukken vlees/kaas gebruiken om die psychologische honger te stillen.
Klopt, maar je hoeft niet perse naar de psycholoog om te kunnen afvallen, want dat is wat het eerste bericht van dit topic zegt:
Afgelopen woensdag ook weer in de krant dat iedereen die te dik is beter eerst naar de psycholoog kan gaan dan naar een diëtist.
Het zit volgens Denk-je-slank expert Tatjana van Strien allemaal 'tussen de oren'.
En dat is niet 100% waar. Er zijn heus wel mensen die psychische hulp nodig hebben om te kunnen afvallen, vaak idd vanwege psychische problemen waardoor ze dik geworden zijn, maar zoals deze zogenaamde expert(Tatjana dus) het stelt is ook een erg zwart op wit stelling wat niet klopt.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Bericht door Yvonne Lemmers » 23-10-2011 18:12

Je kunt nog zoveel psychologische hulp tot je nemen om van je eetverslaving (= hyperinsulinemie) af te komen, maar als je dat combineert met een vetarm koolhydraatrijk 1000 kcal dieet dan is dat gedoemd te mislukken. En juist dat keer op keer falen geeft je een psychische duw naar beneden. Je komt in een negatieve cyclus te zitten.

Honger, eten en verzadiging wordt door je hormoonstelsel geregeld. En als je hormoonstelsel niet in balans is wordt afvallen erg moeilijk.
Om je hormonen weer in balans te krijgen is koolhydraatbeperkte voeding hét middel. Daarnaast een optimale voorziening van vitamines en mineralen, een goedwerkend darmstelsel en een dagelijkse dosis rust, ontspanning en beweging. En niet te vergeten water.

Op deze manier afvallen geeft je een energieke boost. Je hebt immers weinig honger, een energiek gevoel en een positieve instelling.
Er over praten met anderen - met vriendinnen of bijv. hier op het forum - werkt waarschijnlijk beter om je in de positieve flow te houden en vertrouwen te krijgen.

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 23-10-2011 18:32

Uiteraard is het goed om het juiste dieet te nemen als je naar de psycholoog stapt. De spych is ervoor om je te helpen bij je mentale problemen die overgewicht veroorzaken, daar ben je nog niet bij geholpen om af te vallen, dat moet je zelf doen met de juiste keus aan eetpatroon.

Maar ieder moet dat voor zich weten, de mensen die dit forum ontdekken hebben geen spychische hulp nodig, juist omdat ze hier met lotgenoten zitten, maar andere mensen niet, die hebben misschien van hun omgeving de verkeerde hulp, die denkt dat ze helpen, maar dat het juist averechts werkt. De mensen die GOK dus nog niet kennen en dus ook het forum niet.
Maar het zijn alleen de mensen die door problemen uit het leven dik/eetverslaafd geworden zijn die die hulp misschien kunnen gebruiken, de mensen die eten en snoepen gewoon lekker vinden en het niet doen vanwege emoties, die hebben geen baat bij dat soort hulp, die moeten het echt zelf doen, zelf wakker worden en de knop omzetten.

En dat is fout aan de bewering dat iedereen eerst naar de spychiater moet als ze willen afvallen, want niet iedereen is mentaal de 'kluts' kwijt zeg maar dat zo'n pipo kan helpen.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 23-10-2011 19:51

Hahahaha, ja dan ben je meteen vrolijk ja :lol:
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Veertje
Berichten: 52
Lid geworden op: 18-10-2011 06:26

Bericht door Veertje » 24-10-2011 07:10

Iedereen kan voor zichzelf uitmaken waarom ze eten.
Buikhonger, hoofdhonger, troost of wegeten. (even emo of binge)
Dan nog was je eerder gewend altijd een paadje te volgen, of het nu drie keer opscheppen is, "keurig" eten volgens het Voedingscentrum of een eetbui. Maar vooral de mislukkingen van de standaard dieten maken dat het mislukgevoel lang blijft hangen.
Steun of juist het tegenovergestelde van de omgeving.
Als je niet beter weet, blijf je 1000 keer hetzelfde doen met hetzelfde resultaat. We hebben open gestaan voor veranderingen en anders leren denken over eten. Voor ons klinkt het nu logisch. We GoKken.

Maar mocht je psychische hulp nodig hebben, dan komt dat wel bovendrijven. Je merkt zelf wel of je problemen veranderen en verbeteren (en aan dik zijn vastzaten, teveel KH en suikerverslaafd) of dat deze blijven bestaan (en een andere diepere oorzaak hebben). En dan kun je in een betere conditie en met meer energie en met een succes achter je naam door GoK veel beter aanpakken dan hiervoor.
Dan ben je er klaar voor wink
Ik heb de andere route gevolgd en ga me pas nu echt goed voelen met GoK, heb weer de regie over mn lijf. Mijn lijf verhongert niet meer, dus die eist niet meer snel gevoed te worden met eerste wat ik tegenkom. Geen vreetbui meer gehad. Geen overdreven eetdenken. Kan rustig boodschappen doen. Snak niet meer naar eten. Voor mij werkt dit. En ik ga door D
Ik wil GoKproof eten en zo grip krijgen op mn suikerverslaving. Ik wil mn gewicht nu zo houden. Ik wil verstandig kiezen voor mn lijf.

MarionE
Berichten: 282
Lid geworden op: 18-10-2011 19:46

Bericht door MarionE » 24-10-2011 11:58

Ik heb heel wat psychologische hulp gehad om mijn moeilijke jeugd en gehandicapt raken op oudere leeftijd (28) te verwerken... ja dat heeft beslist me rijker en rustiger gemaakt.... maar is daarmee mijn probleem van overgewicht weggegaan?

NEEEEEE!!! Integendeel... hoe minder ik at hoe dikker ik werd!!! Kun je je voorstellen dat je 1,5 jaar lang 500 KCAL eet en dan nog groeit!

Dus hoezo het zit tussen je oren? Tussen mijn oren zit het nu prima en toch ben ik 130 kilo!!! Tijd om onder ogen te zien dat er iets mis is met onze voedingsgewoonten die we van hogerhand (voedingscentrum) blijven opgelegd krijgen.
Hoe komt het dat de ADH al bestaat sinds de 60-er jaren en nog steeds niet is aangepast terwijl onze leef- en werk omstandigheden allemaal veranderd zijn?

Ik sta achter wat Yvonne zegt... puur uit persoonlijke ervaring!

Maar dat is mijn mening gebaseerd op persoonlijke ervaring!

En die Clown ... dat zou schelen... HIHI

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 24-10-2011 12:06

Bethina schreef:
MarionE schreef:
NEEEEEE!!! Integendeel... hoe minder ik at hoe dikker ik werd!!! Kun je je voorstellen dat je 1,5 jaar lang 500 KCAL eet en dan nog groeit!
Ja dat kan ik me voorstellen.
Dat is logisch, dat zijn gewoon te weinig kcal voor je lichaam en dan gaat die op de spaarstand, vaak zijn dat hongerdiëten en ga je juist meer eten.

Ik zeg ook verder niet dat als je een emotie-eter bent dat je door naar een psychiater te gaan je af kan vallen. Ik zeg alleen maar dat het voor veel mensen kan helpen over hun problemen te praten, die te ondervinden waardoor ze emo-eters zijn geworden en dat dat kan helpen bij het afvallen, doordat ze hun emoties kwijt kunnen en dat daardoor een dieet wel gaat werken, wat voor dieet men dan ook wil doen. Het gaat dan nog om de juiste keus aan dieet of het echt gaat werken, maar weten waarom je snoept of teveel eet kan helpen om daar als eerste vanaf te komen.

Sommige mensen kunnen het kwijt aan andere mensen, bijv via een forum als hier, anderen hebben echt een soort 'onpartijdig' persoon nodig zoals een psychiater om hun problemen kwijt te kunnen.

Maar de juiste keus aan dieet is wel belangrijk, anders ben je psychisch wel geholpen, maar kom je lichamelijk nog niet verder.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Gebruikersavatar
RoosjeJ
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-09-2011 21:35

Bericht door RoosjeJ » 24-10-2011 12:55

Een kennis van ons die ook moet afvallen hebben wij het boek grip op koolhydraten kado gedaan. Die kennis heeft het meegenomen naar zijn dietiste en die kraakte het helemaal af, had het over een "hype" enz. enz.
Jammer he, nou durft die kennis er niet aan te beginnen, terwijl ik me toch zo goed voel nu!!

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 24-10-2011 13:50

Dat is het nadeel van diëtisten, die houden zich heel erg vast aan de ADH enz en dan staan ze niet of nauwelijks open voor dingen als GOK. Maar het gekke is, als je aan ze vraagt of ze Dr Frank ondersteunen dan zeggen ze vaak ja en zijn ze blij als je dat gaat doen, terwijl dat op GOK lijkt, alleen mogen we bij GOK wat meer, we hebben onze uurtjes enz.

Die kennis kan beter zelf proberen, want we eten totaal niks slechts, alleen maar dingen die moeder natuur 'ontworpen' heeft, gewoon groente met een stukje vlees en fruit en yoghurt toe is al een gezond KH uurtje, als je dan gewoon je brood vervangt door de GOKproof crackers met beleg heb je groene uurtjes en ben je al aan het GOK-ken, het is niet moeilijk voor iemand om op te pakken iig.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

'GOK is een hype' volgens diëtiste

Bericht door Yvonne Lemmers » 24-10-2011 14:24

RoosjeJ schreef:Een kennis van ons die ook moet afvallen hebben wij het boek grip op koolhydraten kado gedaan. Die kennis heeft het meegenomen naar zijn dietiste en die kraakte het helemaal af, had het over een "hype" enz. enz.
Jammer he, nou durft die kennis er niet aan te beginnen, terwijl ik me toch zo goed voel nu!!
@Roosje,

Begrijpelijk.
Zo werkt het.
Kom niet aan iemands brood... :evil:
Het hele diëtistencorps was helemaal tegen de Sonja Bakker hype. Eigenlijk vreemd, want sonja's eetvoorschriften zijn letterlijk de adviezen van het voedingscentrum en dus ook de voorschriften die de 'gewone' diëtisten uitdragen.
De diëtisten zagen het aantal cliënten en daardoor inkomsten dalen.

Komt nu een sonjabakker aanhanger bij een normale diëtiste binnen, dan kan de diëtiste weinig veranderingen aanbrengen. Weer vetarm en koolhydraatrijk en ca. 100 kcal.
Tja, daar zitten al die ex-bakkeraars niet op te wachten.
En de 'moeilijke gevallen' worden op eiwitdiëten gezet zoals prodimed en cambridge. Dat werkt én is goed voor de diëtiste haar portemonnee.

Gelukkig is GOK geen hype.
In maart 2009 is het basisboek uitgebracht en puur via mond-tot-mond reclame is het programma bij steeds meer mensen bekend.
En als je eenmaal in de grip bent van GOK... tja, dan wil je dat graag aan een ander overbrengen. Of je straalt gewoon gezondheid uit en wordt Grip op Koolhydraten onderwerp van gesprek.

Laat je kennis het boekje gewoon doorlezen en wellicht durft ze het dan toch aan om GOK 6-weken uit te proberen.
Hier op het forum zijn wel meer mensen die onder controle zijn van een diëtiste en die GOK-ken.

Roosje, zorg dat je een goed voorbeeld blijft, dan zal je kennis vanzelf op een dag tegen je zeggen: Ik GOK ook!

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 24-10-2011 16:21

RoosjeJ schreef:Een kennis van ons die ook moet afvallen hebben wij het boek grip op koolhydraten kado gedaan. Die kennis heeft het meegenomen naar zijn dietiste en die kraakte het helemaal af, had het over een "hype" enz. enz.
Jammer he, nou durft die kennis er niet aan te beginnen, terwijl ik me toch zo goed voel nu!!
Mensen hebben vaak ook de behoefte om een soort van toestemming en goedkeuring te krijgen van een "deskundig" iemand , een huisarts of diëtist of specialist en durven zelf de stap niet te nemen.
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

MarionE
Berichten: 282
Lid geworden op: 18-10-2011 19:46

Bericht door MarionE » 24-10-2011 19:08

Wat balen... en het klopt wat Yvonne schrijft.. .het is broodnijd...

Wat ze eventueel de volgende keer beter kan vragen... staat hier iets in dat ik niet mag eten!!!! Want dan kan die diëtiste daar niet negatief op reageren!!! Want alles wat er in staat mag je als mens eten......

Het is een andere manier van de vraag stellen en iemand dan klem zetten...

Maar ze zullen altijd wat aan te merken hebben...

Ik sluit me bij de dames aan... wees zelf het voorbeeld. Voor mij is Janneke uiteindelijk het voorbeeld waarom ik toch hier ben begonnen. In April dit jaar had ze me er al over verteld... maar ik had zoiets van .. het zoveelste dieet weer...
Maar Janneke is al heel lang op gewicht en blijft het onder controle houden... dus dat was toch iets waardoor ik opnieuw interesse kreeg en het alsnog ben komen kijken en gaan doen....

Succes hoor!

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 24-10-2011 20:07

Wat ze eventueel de volgende keer beter kan vragen... staat hier iets in dat ik niet mag eten!!!! Want dan kan die diëtiste daar niet negatief op reageren!!! Want alles wat er in staat mag je als mens eten......

Het is een andere manier van de vraag stellen en iemand dan klem zetten...

Maar ze zullen altijd wat aan te merken hebben...
Dat is het 'em nou juist met diëtisten, die schrikken als ze in de groene lijstje roomboter zien staan en 48+ kaas en slagroom en creme fraiche en....en... :lol: Dat mag je van bijna alle diëtisten nl niet als je wilt afvallen :roll:
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

MarionE
Berichten: 282
Lid geworden op: 18-10-2011 19:46

Bericht door MarionE » 24-10-2011 20:10

Ja, daar had ik niet aan gedacht... goeie van je... slap advies van mij dus... :P

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 24-10-2011 20:15

Geeft niks hoor, voor ons is het allemaal zo logisch dat normale volle producten werken en mager niet, maar probeer dat zoveel andere mensen eens wijs te maken :roll: is zoooooo moeilijk.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

MarionE
Berichten: 282
Lid geworden op: 18-10-2011 19:46

Bericht door MarionE » 24-10-2011 20:21

Ja inderdaad... zelfs mijn eigen gevoel moet ik nog wel tot de orde roepen... laat staan mensen met een bord voor hun hoofd!

:P :lol:

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Basisboek

Bericht door Yvonne Lemmers » 24-10-2011 23:38

Ik ben blij met jullie rijtje met vragen die bij anderen altijd opkomen en waar tegen je je moet 'verdedigen'.

Dit is dan ook de reden waarom ik mensen heel graag naar mijn boek verwijs.
In een paar minuten iemand uitleggen dat we meer dan 30 jaar in feite op de verkeerde = vetarme manier hebben gegeten. Knap als je dat kunt, maar de meesten geloven dat niet of willen het niet geloven.

Na het lezen van het basisboek Opgewicht zijn de meesten wel overtuigd en geven koolhydraatbeperking een kans.
Zes weken uitproberen, dat is immers te overzien.
En eenmaal geproefd van de voordelen van GOK. Grote kans dat de boodschap helemaal overgekomen is en dat er nooit meer ontbijtkoek, cola light en kauwgom in de boodschappenkar komt.

Hier wat artikelen over vetten. Print ze uit en laat dit lezen ter info:
http://www.gripopkoolhydraten.nl/tag/vetten/

Clau
Berichten: 8008
Lid geworden op: 21-05-2010 22:12

Bericht door Clau » 25-10-2011 08:09

Ik krijg/kreeg ook "rare" opmerkingen uit mijn omgeving.
Maar wist zelf wel beter.
De dieetiste hier in Almelo, zij er voor open te staan, maar idd. zodra ze merkte dat het werkte, was ze er tegen. :?:
Krijg nu ook nog steeds van anderen de opmerking, wat een "raar" dieet etc.
Ben er heel snel mee klaar als iem. me er naar vraagt.
Geef aan dat ik GOK, willen ze meer weten, dan geef ik aan, dat ik eet volgens de Methoede van Grip op Koolhydraten, afgekort, GOK en dat ik hiermee hoop af te vallen.
(dat het werkt zien ze wel...)
Indien ze meer willen weten en dus echt geïntresseerd zijn, leg ik ze het principe uit.
Soms krijg je dan opmerkingen als... ja, maar dat is toch slecht, je kunt toch beter light eten en niet zo vet, en eieren, daar zit toch cholestorol in?
Ben met die antwoorden heel snel klaar.
Geef dan aan; kijk eens op het internet, zoek eens naar aspartaam, je zult zien dat het kankerverwekkend is.
Zoek dan nog eens verder, naar light producten en wanneer het geintroduceerd is, noteer deze datum en kijk dan eens naar Amerika, sinds wanneer begonnen deze mensen extreem dik te worden?
Precies! Vanaf de introductie van Light!
En als je dan toch aan het googlen bent, zoek dan eens een dagmenu van maagverkleiningen op.
Dan zie je meteen waarom ik GOK en geen light producten gebruik.
(het advies daar is kh arm en eiwit rijk nl. en dat advies krijg je vast niet voor niets!)
Mijn DAGBOEK
Nieuw begin, nieuwe start.
Afbeelding

Clau
Berichten: 8008
Lid geworden op: 21-05-2010 22:12

Bericht door Clau » 25-10-2011 08:54

Bethina schreef:Goedzo Clau!

Maar het is onzin om te zeggen dat je standaard naar een psycholoog moet. Het overeten komt voor een groot gedeelte gewoon door slechte voeding!
Dank je Bethina.
Jij gaat ook heerlijk!
Ben zo ontzettend blij, dat ik deze eetmethode heb leren kennen.
Onvoorstelbaar. Ben Yvonne dan ook zeer dankbaar.

En idd. het is grote onzin om maar te zeggen dat het overgewicht etc. tussen de oren zit..
Zelf vraag ik me nu dus af of ik idd. een psychisch BED heb gehad.
In mijn ogen dus echt niet.
Het heeft gewoon in de kh gezeten. (was dus een kh BED, mijn inziens)
Hoor ze nog zo zeggen, je bent uitbehandeld, het zit tussen je oren.
Daar je het niet verder zelf onder controle krijgt, moet je je er bij neer leggen.
Was toen van 3 naar 1 eetbui per dag gegaan.

Ik wil niet zeggen dat het psychisch welzijn er helemaal niets mee te maken heeft.
Tuurlijk wel.
Maar niet meer dan bij iedere andere.
Iedereen heeft wel eens bij een mindere dag, of vlak voor de periode meer trek en dat ze een keer de "mist" in gaan.
Zo ik ook.

Persoonlijk vind ik het zeer tekenend dat ik sinds GOK nu maar 3 eetbuien meer heb gehad.
(gisteren de laatste, toevallig)
Tuurlijk, heb wel meerdere trek momenten gehad, en ook wel een x meer kh dan ik wilde, maar geen echte eetbuien.
Mijn DAGBOEK
Nieuw begin, nieuwe start.
Afbeelding

MarionE
Berichten: 282
Lid geworden op: 18-10-2011 19:46

Bericht door MarionE » 25-10-2011 10:01

Ik ben het met jullie eens... en als artsen tegenwoordig niet weten wat het is of het niet kunnen oplossen dan stoppen ze het maar tussen je oren... want dan zijn zij er vanaf!

En als het bij de psych niet lukt dan werk je niet goed mee en lig je dwars!

Ja zo kunnen we nog wel even doorgaan... maar ik ben nog maar zo kort bezig met GOK... en moet zeggen dat ook in de Herbalife familie (waar ik ook nog bij hoor) ook een hele grote groep is die roept dat het in de koolhydraten zit!! En die zo graag de KH Arme shakes weer naar Nederland terug willen.
Als dat zo zou zijn... dan kun je ook weet KH arm shaken!

Maar op dit moment gebruik ik alleen de supplementen van Herbalife.

Maar dat het niet alleen maar in je hoofd zit... dat bewijst mijn lichaam me vandaag weer.

En de rest... als ze het niet willen horen (en dan bedoel ik met interesse luisteren) dan toch niet....

MarionE
Berichten: 282
Lid geworden op: 18-10-2011 19:46

Bericht door MarionE » 25-10-2011 12:06

Omdat ik zo het zuur heb.... en toen kwam die gedachte bij me op...

Maar je hebt wel gelijk... lekker eten doe ik ook graag. Denk ook dat ik soms nog terugval in het denken van Kcal.... Maar ik moet zeggen dat ik wel een liefhebber ben van de shakes.
Waarschijnlijk omdat ik heel veel energie kreeg toen ik de producten gebruikte.... en dat nooit had.

Maar dat komt nu met het GOK ook weer terug... dus geen reden om nog te shaken.... LOL

Fijn dat je af en toe me attent maakt op een vreemde gedachten kronkel hier! Ik heb bijna 7 jaar de Herbalife gebruikt... vooral voor mijn gezondheid en energie... want afvallen lukte eerst goed... maar toen flipte ik weer met zoet en KH!

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 25-10-2011 12:26

Je kunt Gokproof shaken hoor met shakes van Sunwarrior die gezoet zijn met Stevia .
De smaak is maar zozo en je moet ze wel een beetje opleuken vind ik.
Ik heb er af en toe gewoon een genomen maar ben toch meer van het echte eten :wink: .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 25-10-2011 14:51

en niet zo vet, en eieren, daar zit toch cholestorol in?
Ben met die antwoorden heel snel klaar.
Geef dan aan; kijk eens op het internet, zoek eens naar aspartaam, je zult zien dat het kankerverwekkend is.
Zoek dan nog eens verder, naar light producten en wanneer het geintroduceerd is, noteer deze datum en kijk dan eens naar Amerika, sinds wanneer begonnen deze mensen extreem dik te worden?
Als ze dan toch bezig zijn, laat ze ook eens op wiki naar info over eieren zoeken. Mijn man zat ook 'mm, daar zit cholesterol in' dus ik zeg dat het chol. in eieren juist niet slecht zijn, dat dacht men altijd, maar het is niet zo, dus hij googlen en ja, daar stond het ook.......maar ja, toen kwam zijn argument dat teveel vet ook niet goed is.......... :roll: Hij leeft nog in dat denkpatroon uit zijn tijd dat ie bodybuilden deed, toen maakten ze hem helemaal gek dat vet slecht is, vooral varkensvlees, een speklapje? oe, das het slechtste wat je kan eten........ :roll:

Uiteraard is teveel vet ook niet goed, dan moet je gal teveel werk doen en elke dag van die zuuraanvallen is weer slecht voor je maag, maar met GOK mag je zet je moet niet, je kan ook meer ham op de crackers doen ipv 1 grote plak doe je er 2 op, dan kom je ook aan de gewenste hoeveelheid die je per dag nodig hebt om af te vallen. Je hoeft ook niet elke dag een potje creme fraiche of slagroom leeg te eten, je mag het, als je zoveel eet heb je zelfs kans dat je teveel kcal binnenkrijgt en ook niet afvalt.

Maar dat is wel moeilijk uit te leggen aan de mensen. Het is wel leuk als de één zegt 'als ik zoveel slagroom eet zit het er morgen gelijk aan' Ik zeg dan 'goh, ik eet regelmatig slagroom en ik val af' :lol:
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 25-10-2011 15:09

Hahahaha, ja lekker he, alleen tijdens de vakantie mag het....vraag ik me af of ze tijdens de vakantie nou afviel en zich wat beter voelde? :lol:
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Re: Iedereen naar de psycholoog om slank te worden?

Bericht door Kees » 29-10-2011 15:20

Yvonne Lemmers schreef:Afgelopen woensdag ook weer in de krant dat iedereen die te dik is beter eerst naar de psycholoog kan gaan dan naar een diëtist.
Het zit volgens Denk-je-slank expert Tatjana van Strien allemaal 'tussen de oren'.
Ik heb me de laatste tijd wat meer verdiept in eetstoornissen, zoals anorexia, boulimia en binge eating disorder. Dit alles getriggerd door de tweedelige tv-documentaire 'Vel over probleem'. De maakster, Jessica Villerius, is ervaringsdeskundige, want ex-anorexiapatiënt. Wat ik heel goed aan deze documentaire vind is de niets verhullende manier waarop het verwoestende van deze eetstoornissen duidelijk wordt. Voor iedereen met interesse in de materie een aanrader.

Het viel mij als professional echter op hoezeer de benadering van de documentaire zelf maar ook van de behandeling van die (meestal) meiden doorslaat naar gepsychologiseer. "Hoe wist je dat je zoveel moest bewegen?", was een van de vragen. Inderdaad hoor je vaak dat anorexiameisjes veel aan sport doen voordat ze daar te uitgemergeld voor zijn. Maar bewegingsdrang is een volkomen verklaarbare fysieke 'bijwerking' van anorexia. Hoezo 'weten' dat je moet bewegen? Toen één van die meisjes in de slotfase van de therapie achter elkaar een king size Mars moest opeten kreeg ik kotsneigingen...

Nu heb ik te lang, meer dan 20 jaar, in het GGZ-wereldje rondgelopen om psychologische factoren uit te sluiten bij eetstoornissen. Maar ook lang genoeg om donders goed te weten dat voeding een niet mis te verstane invloed op je stemming, je geestelijke gezondheid heeft. Die invloed wordt door het bevoegd gezag dramatisch onderschat. Nog niet zo lang geleden vonden we dat schizofrenie werd veroorzaakt door een koele moeder en een te vaak afwezige vader en maagzweren door stress. Daar denken we nu radicaal anders over.

Natuurlijk, je kunt lichaam en geest niet zomaar uit elkaar trekken. Een poos geleden schrokte ik een warme maaltijd naar binnen terwijl ik erg boos was. Ik had haast om op tijd op een afspraak te zijn. Die avond voelde ik me al niet zo goed maar de nacht en de dag erop was ik heel ziek. Buikpijn, hoofdpijn, opgeblazen gevoel, krampen... Sindsdien ben ik gemotiveerder dan ooit om mijn maaltijden in harmonie alle eer aan te doen.

Dan nu naar de eetstoornissen. Van mij mogen de psychologische factoren rustig overeind blijven. Maar laten we stoppen om de fysiologische oorzaken weg te moffelen, want die zijn van cruciaal belang bij het ontstaan en dus ook bij de aanpak van eetstoornissen. Het gaat bijna altijd om ondervoedingsproblemen, is het niet als hoofd- dan om een belangrijk secundaire oorzaak. "Ja maar, ik ben veel te dik?" "Zeur niet, je bent ondervoed!" Ik probeer het uit te leggen. Bij anorexia wordt zo weinig gegeten dat er wel tekorten op móeten treden, niet alleen van energieleverende voedingsstoffen maar vooral ook van vitamines en spoorelementen. Dat effect treedt echter ook op bij overeten omdat in negen van de tien gevallen veel verkeerde dingen, met name geraffineerde voedselproducten, worden gegeten en daardoor de verhoudingen van de nutriënten verkeerd in het lichaam uitpakken. Insulineresistentie is het belangrijkste gevolg. Het interessante is dat die resistentie voor een belangrijk deel wordt veroorzaakt door tekorten aan mineralen. Hoe dat precies werkt is een ingewikkeld en lang verhaal maar het verklaart voor een groot deel waarom overgewicht en diabetes type 2 ook bij mensen met een normaal postuur voorkomen en lang niet alle zwaarlijvigen diabetes krijgen.

Daarom, beste mensen, heb ik een hartgrondig wantrouwen tegen eenzijdige stellingen zoals die van Tatjana van Strien. Het enthousiasme waarmee de Suikerindustrie met haar verhaal op de loop gaat versterkt mijn wantrouwen alleen maar.

Veertje
Berichten: 52
Lid geworden op: 18-10-2011 06:26

Bericht door Veertje » 29-10-2011 17:23

Bedankt Kees voor je bijdrage.
Ik kan heel veel met je verhaal.
Het sterkt me om nog meer te luisteren naar mn lijf, vertrouwen dat ik op de goede weg ben.
Ik wil GoKproof eten en zo grip krijgen op mn suikerverslaving. Ik wil mn gewicht nu zo houden. Ik wil verstandig kiezen voor mn lijf.

MarionE
Berichten: 282
Lid geworden op: 18-10-2011 19:46

Bericht door MarionE » 29-10-2011 18:52

Dito hier!!! Dank je wel! En waar ik me kwaad om kan maken is dat er tegenwoordig advertenties in de damesbladen staan van de suikerfabrikanten die daar en op de site vertellen dat suiker goed voor je is!!!! HUH????

Zijn er nog sukkels die dat geloven? Of zijn dat sukkels die dat WILLEN geloven en zichzelf zo in slaap willen houden!

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 30-10-2011 08:34

Hahaha, nou, in principe is suiker niet slecht, het is een natuurproduct in tegenstelling tot zoetstoffen, maar je moet natuurlijk wel opletten hoevele suiker je dagelijks neemt. De hele dag frisdrank en snoepen is nooit goed, maar als je iets kleins met een beetje suiker eet kan dat geen kwaad, minder dan zoetstoffen iig.

Wij hebben uurtjes, omdat we willen afvallen, maar als je niet hoeft af te vallen kan het dus geen kwaad om tussendoor een stukje chocola waar suiker in zit te eten, geen hele reep, dan krijg je wel teveel binnen. Een keer een glas frisdrank is dan ook niet zo slecht, als wij dat willen moeten we het in onze uurtjes nemen, omdat we van die kilo's afwillen. Maar je kan beter frisdrank met suiker dan met zoetstoffen nemen, dat is een ding wat zeker is.

Mijn man kan extra KH in de vorm van suiker gewoon hebben, gewoon omdat hij niet te dik is en veel beweegt.

Dus het ligt er wel aan in wat voor opzicht je suiker bekijkt of het wel of niet slecht is.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Bericht door Kees » 30-10-2011 09:29

Precies, een heel klein beetje suiker kan geen kwaad maar als je veel bewerkt voedsel eet krijg je onwillekeurig veel te veel suiker binnen. Dat er in koek, snoep en frisdrank veel suiker zit weet iedereen wel maar de hoeveelheden suiker in soepen, sauzen, kant-en-klaarmaaltijden en zelfs in 'natuurproducten' als halfvolle en magere melk worden onderschat en niet zo'n klein beetje ook.

Nu ga ik even de schoolmeester uithangen, hoor. :-)

Suiker in grotere dan minimale hoeveelheden is slecht voor je gezondheid, meer om wat er niet dan wat er wel in zit. Bij raffinage van suiker gaan namelijk net die spoorelementen verloren die je hard nodig hebt om diezelfde suikers te verwerken. Met die wetenschap kun je zelf wel beredeneren waarom het ook voor slanke mensen beter is om het deksel op de suikerpot te houden. Het is een deel van de verklaring waarom ook slanke mensen diabetes type 2 kunnen krijgen.

Ik ben het met alle respect niet met je eens dat suiker zoals die in de winkel ligt een natuurproduct is, evenmin als witte bloem en andere geraffineerde voedingsproducten. De wetenschap dat suiker bijzonder schadelijk voor de gezondheid is, was al halverwege de 19e eeuw bekend. Het vormde de kern van William Bantings 'Letter on Corpulence', een waanzinnig populair boekje over beperking van koolhydraten om overgewicht tegen te gaan. In de dertiger jaren heeft Weston A. Price veel onderzoek gedaan naar de effecten van natuurvoeding en die van geraffineerd voedsel op de gezondheid. Sinds die tijd is het gebruik van suiker, met name in voedingsproducten, exponentieel gestegen. Wat zou de oorzaak van het eveneens explosief gestegen overgewicht toch zijn...

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 30-10-2011 11:11

In al die fastfood rommel zit zeker teveel suiker, alsook veel te veel vetten, een broodje hamburger met patat is al bijna de hoeveelheid caloriëen die een mens per dag nodig heeft.

Maar ik bedoel met suiker dat het een natuurproduct is dat het uit bieten en/of riet gehaald wordt, ipv via allerlei kunstamtige truukjes zoals bij zoetstoffen, er wordt iets minder gerommeld met suikerbieten en -riet dan de manier waarop ze zoetstoffen maken.

Dat er teveel mee gerommeld word is jammer, maar er wordt ook teveel met vlees gerommeld, zelfs in de doodnormale stukjes vlees kan je zoetstoffen vinden.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Bericht door Kees » 30-10-2011 11:40

Hee, zoetstof in vlees? Da's nieuw voor mij, hoewel ik wist dat het veel in vleeswaren gedeponeerd wordt.

In de praktijk werkt het onderscheid tussen natuurlijk en kunstmatig niet om voedsel op gezondheidsaspecten te beoordelen. Dat zie je al bij de additieven, waar zowel natuurlijke als chemische stoffen bij voorkomen. En dan is er ook nog de dosis, die bepaalt of een stof al dan niet schadelijk is. Bijvoorbeeld kun je van teveel E948 duizelig en benauwd worden maar ik zou niet zonder behoorlijke hoeveelheden kunnen, geen minuut zelfs. Vruchtensap zonder toevoegingen, zeker biologisch, is volkomen natuurlijk. Maar als je iedere dag een litertje wegtikt kun je er moddervet worden. Ik lust graag een stukje oude kaas, waarmee ik het risico loop om meer mononatriumglutamaat naar binnen te werken dan met menig voedingsmiddel waaraan het toegevoegd is als smaakversterker. Er is geen enkel bewijs voor gezondheidsschade bij gebruik van de toegestane hoeveelheden en dat geldt ook voor aspartaam, voor de volledigheid. Toch ben ik geen voorstander van het gebruik van deze stoffen. Ze zijn niet nodig in goed klaargemaakt en volwaardig voedsel, hetgeen betekent dat die stoffen veelal gebruikt worden om geraffineerd voedsel qua smaak op te peppen maar, belangrijker, er lijkt een al dan niet causaal verband te zijn tussen het gebruik van deze stoffen en overgewicht. Daarom moeten ze wat mij betreft op de rode pagina's blijven van Yvonne's Groene Boekje.

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 30-10-2011 12:09

Hee, zoetstof in vlees? Da's nieuw voor mij, hoewel het in vleeswaren, wordt, heel gebruikelijk is.

Jazeker. In bewerkt vlees wat eventueel ook gekruid is komt het al lang voor, maar ik keek een keer op een pakje kipgehakt, dat zou niet meer moeten zijn dan gemalen kippevlee, daar zat oa sorbitol in alsook smaakversterkers, maar vandeweek had ik rndersteaks bij de AH meegenomen, een doogewoon stukje vlees wat niet bewerkt zou moeten zijn, daar zat dextrose in.............Ik durf al bijna niet meer op de verpakkingen kipfilet, karbonades, hamlappen enz te kijken, anders zou ik misschien vegetarisch worden :lol: maar ook dat is niet goed, want in groente en fruit zitten weer gifstoffen..... :roll:
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Bericht door Kees » 30-10-2011 12:43

In vleesproducten ken ik het wel maar niet in puur vlees. Ik ben natuurlijk meteen de koelkast ingedoken: gemengd gehakt - alleen maar rund- en varkensvlees. Kipblokjes - alleen maar kip. Extra gerijpte entrecote - niets anders dan 100% Iers rundvlees. Maar ja, alles van de Jumbo en niet van AH, die naar mijn mening een betere naam heeft dan verdiend omdat er veelal middelmatige waren worden verkocht.

Als je geen gif in je groente en fruit wilt moet je die bij de natuurwinkel halen, hoewel je bij de Lidl ook een eind komt. Duitsers zijn namelijk veel kritischer qua Reinheit dan wij. Hoewel jij en ik natuurlijk de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen. :-) Serieus, ik vind het heel goed dat je etiketten leest.

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 30-10-2011 12:57

Over het algemeen vind ik het ook niet in vlees van de Ah en de Plus hoor, maar nou net in deze steaks wel wat ik heel vreemd vond, maar ik ga er wel opletten met andere gewone stukken vlees of er nog iets anders in zit.

Met vleeswaren is het helemaal uitkijken, je kan in principe niks meer eten want overal zit wel iets verkeerds in, meestal zijn het de normale dingen zoals schouderham waar geen onnodige dingen inzitten, maar hoe meer gekruid, gegrild of gebakken iets is hoe meer extra toevoegingen erin zitten. Komt ook door de kruiden, ze gooien kruiden van bijv Verstegen over kip en gaan die kip dan grillen om er broodbeleg van te maken, maar Verstegen doet wel smaakversterkers, zoetstoffen enz in zijn kruidenmixm gevolg is dat je dat dan terugvindt op het pakje gerookte kipfilet enz.

Ik koop zoveel mogelijk gewoon vleeswaren, maar soms heb ik wel trek in iets aparts als zeeuws spek of gebraden gehakt, ik neem het dan ook gewoon, maar dan 1x in de 2 of 3 weken.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Bericht door Kees » 30-10-2011 13:17

Precies, net als rookworst, die echt op de stamppot boerenkool hoort. Die koop ik bij voorkeur bij de ambachtelijke scharrelslager. Dan maar een kleiner stukje maar wel lekker. Al met al neem ik vaker vleeswaren dan worst bij de super. Daar wordt toch beduidend minder mee uitgehaald.

Gebruikersavatar
macsis
Berichten: 2395
Lid geworden op: 10-09-2011 08:00

Bericht door macsis » 11-11-2011 16:12

MarionE schreef:Ik ben het met jullie eens... en als artsen tegenwoordig niet weten wat het is of het niet kunnen oplossen dan stoppen ze het maar tussen je oren... want dan zijn zij er vanaf!

En als het bij de psych niet lukt dan werk je niet goed mee en lig je dwars!

Ja zo kunnen we nog wel even doorgaan... maar ik ben nog maar zo kort bezig met GOK... en moet zeggen dat ook in de Herbalife familie (waar ik ook nog bij hoor) ook een hele grote groep is die roept dat het in de koolhydraten zit!! En die zo graag de KH Arme shakes weer naar Nederland terug willen.
Als dat zo zou zijn... dan kun je ook weet KH arm shaken!

Maar op dit moment gebruik ik alleen de supplementen van Herbalife.

Maar dat het niet alleen maar in je hoofd zit... dat bewijst mijn lichaam me vandaag weer.

En de rest... als ze het niet willen horen (en dan bedoel ik met interesse luisteren) dan toch niet....
Ik val er even middenin :) Ik herinner me nog dat vrienden van mij Herbalife gingen doen. Ik was toen al bekend met Atkins en had dit een paar keer geprobeerd maar het lukte niet erg.....Dus ik wilde herbalife ook wel eens proberen. Toen hadden ze nog wel de koolhydraatarme versie maar ze vertelden me dat het er helemaal uit zou gaan....Dat vond ik een behoorlijke misser.......

Maar dan nu de vraag, als die Herbalife shakes terug zouden komen ,waar worden die dan mee gezoet?????
Groetjes, Naomi
Afbeelding
mijn dagboekje

Plaats reactie