OPGEWICHT - Yvonne Lemmers, diëtiste met Grip Op Koolhydraten - Forumindex OPGEWICHT - Yvonne Lemmers, diëtiste met Grip Op Koolhydraten -
GRIP OP KOOLHYDRATEN (G.O.K.) - OPGEWICHT KOMEN EN BLIJVEN!!! EIWITRIJK EN KOOLHYDRAATBEPERKT

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

STEVIA info

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    OPGEWICHT - Yvonne Lemmers, diëtiste met Grip Op Koolhydraten - Forumindex -> GOK-DENKTANK
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rianne1

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 11, 2011 3:16 pm    Onderwerp: STEVIA info Reageren met citaat

http://www.youtube.com/watch?v=wXW9yCsbHHk&feature=player_embedded

Even op de link klikken............ leuke info over stevia
Mooie aanvulling Laughing
Leah

BerichtGeplaatst: Za Mrt 12, 2011 11:28 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben er vandaag achtergekomen dat Stevia ook te koop is bij de winkelketen "De Tuinen" in Nederland. Het is er vloeibaar, in poedervorm of als zoetjes in een dispenser.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Carla!

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 13, 2011 3:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar alle Stevia smaakt niet het zelfde, die je bij Yvonne kan kopen geeft geen nare bij smaak.
Terug naar boven
Sjetje

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 13, 2011 5:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Klopt, heb de vloeibare variant bij "de Tuinen" gekocht. Het volgende zit erin verwerkt: bronwater, Glycerine,Stevioside,Stevia vloeibaar.

Benieuwd of deze dezelfde is als Yvonne verkoopt,..

Laatst aangepast door Sjetje op Zo Mrt 13, 2011 7:27 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
eevster

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 13, 2011 6:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Sjetje schreef:
Leah schreef:
Ik ben er vandaag achtergekomen dat Stevia ook te koop is bij de winkelketen "De Tuinen" in Nederland. Het is er vloeibaar, in poedervorm of als zoetjes in een dispenser.

Klopt, heb de vloeibare variant bij "de Tuinen" gekocht. Het volgende zit erin verwerkt: bronwater, Glycerine,Stevioside,Stevia vloeibaar.

Benieuwd of deze dezelfde is als Yvonne verkoopt,..

Nee, het is niet dezelfde stevia.
Die van de tuinen smaakt anders...

Eva's dagboek
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Sjetje

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 13, 2011 7:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Vind zelf die van "De Tuinen" een beetje bitter smaken,..
Terug naar boven
Rianne75

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 13, 2011 9:02 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dus.... maar beter die bij Yvonne bestellen dan?

Als je niet vliegt, komt er nooit iets van de grond
mijn dagboek
Terug naar boven
Sjetje

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 14, 2011 7:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Als het flesje van mij op is ga ik zeker die van Yvonne bestellen, maar het zal nog wel een tijdje duren aangezien ik het niet vaak gebruik,...

(¯`·._Dagboek Sjetje_.·´¯)

Terug naar boven
AVONDROOD

BerichtGeplaatst: Za Okt 01, 2011 12:53 pm    Onderwerp: stevia Reageren met citaat

Ik heb ook stevia van bij Yvonne (zowel poeder als liquide) en vind het OK. Helemaal geen opmerkingen.

Mvg
AVONDROOD
Terug naar boven
RoosjeJ

BerichtGeplaatst: Ma Okt 10, 2011 9:29 am    Onderwerp: stevia Reageren met citaat

Ik heb ook zoetjes van stevia maar ik vind die toch ook een nare bijsmaak hebben....ik ga dus ook de stevia via de website bestellen!
Terug naar boven
kaatjekat

BerichtGeplaatst: Vr Okt 14, 2011 6:44 pm    Onderwerp: Goed nieuws! Reageren met citaat

Kreeg ik vandaag doorgemaild van Odette:
http://www.voedingnu.nl/stevia-is-in-opkomst-en-frisdranken-worden.159614.lynkx

Is dat goed nieuws of niet! Laughing

http://www.karinsknutsels.blogspot.com
Terug naar boven
MarjonK

BerichtGeplaatst: Do Jan 26, 2012 3:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb net een stukje gelezen over stevia verwerkt in voedselwaren. Coca cola schijnt het spits af te gaan bijten, maarrrrr, slechts een deel van de suiker wordt vervangen door stevia in verband met de smaak, jammer dus. Maar wel beter voor een keer in het uurtje dan de gewone cola als je zoiets dan een keer wilt nemen. Scheelt toch altijd in de koolhydraten.

Ook las ik dat stevia nummer E960 toegewezen krijgt. Wel grappig, aangezien we volgens het boek E950-E967 niet mogen hebben. Stevia stond daar toen natuurlijk nog niet tussen. Wellicht aanleiding tot een aanpassing bij een herdruk van het boek? Lijkt me wel verwarrend voor mensen die nu aan het GOK-ken zouden beginnen als er niet specifiek staat dat je E960 wél en juist moet gebruiken.

Ik wacht de komst van coca cola af, ben heel benieuwd hoe snel het balletje gaat rollen voor andere leveranciers!

8,4 eraf nog 11,6 te gaan

Mijn dagboek
Terug naar boven
flatline

BerichtGeplaatst: Do Jan 26, 2012 3:00 pm    Onderwerp: Stevia bij AH Reageren met citaat

Vandaag heb ik Stevia gevonden bij de AH van Natrena! Als suiker doseerbaar, bestaar uit maltodextrine en Stevia. Het potje van 45 gr (1 gr is hetzelde als 8 gr suiker) kostte 3,99.
Terug naar boven
MarjonK

BerichtGeplaatst: Do Jan 26, 2012 3:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou toch zoetjes met minimaal 95% stevia gebruiken. Maltodextrine staat niet echt op de verboden lijst maar schijnt toch niet echt goed te zijn.. Er zijn bijvoorbeeld bij de tuinen of bij de natuurwinkel ook zoetjes met alleen stevia erin. Ik zag in een ander topic ook voorbij komen (over de lucovitaal stevia) dat we, nu het spul 'op begint te komen' er wel goed op moeten letten wat er allemaal nog meer in zit. Producenten zetten al snel stevia op de verpakking, maar in die van lucovitaal bleek maar 3% stevia te zitten en 97% maltodextrine.

Mijn dagboek
Terug naar boven
kaatjekat

BerichtGeplaatst: Do Jan 26, 2012 3:32 pm    Onderwerp: Maltodextrine Reageren met citaat

Maltodextrine is het zetmeel waar glucosestroop van wordt gemaakt en dat staat wel degelijk op de rode lijst.

http://www.karinsknutsels.blogspot.com
Terug naar boven
MarjonK

BerichtGeplaatst: Do Jan 26, 2012 3:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ah kijk daar issie al haha! Dat wist ik dus niet, van die glucosestroop! Hij staat niet letterlijk tussen de suikervervangende E-nummers, vandaar dat ik niet helemaal kon plaatsen waarom ik er zo'n slecht gevoel over had haha! maar ik ontweek het al in mijn eetpatroon, dus dat scheelt.

Mijn dagboek
Terug naar boven
ijgenweis

BerichtGeplaatst: Do Jan 26, 2012 3:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

MarjonK schreef:
Er zijn bijvoorbeeld bij de tuinen of bij de natuurwinkel ook zoetjes met alleen stevia erin.

Helaas is dat niet het geval, om tabletjes te maken van stevia heb je altijd hulpstoffen nodig. In de tabletjes van De Tuinen (plant & warmth) zit onder andere isomalt, oftewel E953, en staat dus op de rode lijst.

Natuurlijk zijn het maar kleine hoeveelheden en moet je zelf weten wat je ermee doet (zelf doe ik niet zo moeilijk met E-nummers), maar je zou er dus wel degelijk last van kunnen hebben!
Terug naar boven
yeppe

BerichtGeplaatst: Do Jan 26, 2012 5:05 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

De tabletjes van de Steviadrogist hebben als hulpstof carbonaat, citroenzuur en leucine .
carbonaat:http://nl.wikipedia.org/wiki/Carbonaat
citroenzuur:http://nl.wikipedia.org/wiki/Citroenzuur
Leucine:http://nl.wikipedia.org/wiki/Leucine
Dus dat kan er in mijn ogen mee door Cool .
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100003261844832
Terug naar boven
pepper68

BerichtGeplaatst: Vr Jan 27, 2012 10:31 am    Onderwerp: ANDERE KLEUR Reageren met citaat

Even een vraag mbt de stevia. Ik gebruik de stevia uit de webwinkel van Yvonne. Vanwege de notendroomkoekjes had ik stevia poeder nodig die ik besteld heb bij de stevia drogist. Mijn flesje vloeibare stevia was bijna op dus heb ook maar gelijk bij de stevia drogist een flesje vloeibaar besteld, naturel.
Wat mij opvalt is dat deze stevia een hele andere kleur heeft dan vanuit de webshop van Yvonne. Bij Yvonne is het echt doorschijnend, deze is gelig van kleur en smaakt ook anders. Is dit normaal?
Vind hem ook minder lekker...

Groetjes Lisa
Terug naar boven
Yvonne Lemmers
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Jan 27, 2012 11:17 am    Onderwerp: Bijsmaak stevia Reageren met citaat

Dag Lisa,

Ik ben ook zo'n gevoelige en kritische Miep Wink
Heb ook al diverse merken uitgeprobeerd. De toevoegingen bepalen de (bij)smaak.
Ik blijf bij mijn eigen druppeltjes en poeder die ik in mijn webshop verkoop.
Ik heb ook zoetjes in huis van hetzelfde merk.
Eerst waren ze echt heel natuurlijk, met als nadeel dat het moeilijk oplostte. Daarom heb ik ze niet in mijn webshop geplaatst.
Inmiddels zijn er nieuwe beter oplosbare zoetjes. Ook die heb ik op proef in huis. Ze lossen prima op, komen bruisend bovendrijven, maar helaas, de smaak is er op achteruit gegaan door de bijsmaak. Het proeft anders dan de druppeltjes stevia.
Dus die zoetjes komen wat mij betreft niet door de ballotagecommissie en daarom niet in mijn webshop.

En inderdaad de versies met maltodextrine erin raad ik niet aan. Grote kans dat je er toch honger van krijgt. Dat kreeg ik ook na 2 kopjes thee met in elk een schepje stevia/malatodextrine.

Van koolhydraten krijg je honger... zegt het voort, zegt het voort...
www.gripopkoolhydraten.nl/nieuws-opgewicht
www.twitter.com/yvonnelemmers
www.facebook.com/gripopkoolhydraten
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
sonja_1975

BerichtGeplaatst: Za Mrt 31, 2012 1:49 pm    Onderwerp: Vraagje: Reageert de alvleesklier niet op Stevia? Reageren met citaat

Wat ik niet helemaal begrijp is dat er gezegd wordt dat bij synthetische zoetstoffen je lichaam toch denkt dat er suiker binnenkomt en dat je toch een verhoogde suikerspiegel kan krijgen.
Maar waarom zou dit bij Stevia niet gebeuren dan?
Ik at net bijvoorbeeld een lekker vissallade en daarna nam ik een kop thee met een schepje Stevia en toen dacht ik ineens 'wat als mijn alvleesklier hier nu op reageert?'
Ik begrijp wel dat een natuurlijk product een betere keus is dan een synthetisch product, maar als er toch insuline in het bloed komt dan wordt het vet toch weer opgeslagen.
Of heb ik iets niet goed begrepen?
Terug naar boven
Ellen P

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2012 11:38 pm    Onderwerp: tot nu toe altijd een vies bijsmaakje dus laat maar Reageren met citaat

Ben diabeet vor 17 jaar. pillen voor de laatste 8 jaar en dieet eerst alleen voor 9 jaar wat ook trouwens een ongewoon verschijnsel is, hier tenminste, maar 3% die het vol kan houden. (?)

Ik heb verscheidene stevia versies geprobeerd, maar ik ben de goeie niet tegengekomen. Bah!

Ik zit in Canada dus van NL vandaan halen is ook niet zo produktief. Dus ik heb over de jaren nu maar geleerd om zonder "zoet" te doen. En dan is er natuurlijk soms een enorme drang om uit de band te springen. Kijken hoe het met GOK zal gaan.
Terug naar boven
Caatje1971

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 7:38 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben wel benieuwd naar een antwoord op de vraag van sonja_1975.

Heeft iemand het verlossende antwoord ???
Thea Bremer

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 8:21 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik lees; een schepje stevia. Wat is een schepje? Want bij druppels schep je niet en de poeder is zo sterk dat een schepje toch echt te veel is.
Dus welke stevia gebruik je???

http://twitter.com/TheaBremer
http://theabremer.hyves.nl/
http://www.facebook.com/TheaBremer

Laatst aangepast door Thea Bremer op Wo Apr 11, 2012 8:38 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 8:22 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Caatje1971 schreef:
Ik ben wel benieuwd naar een antwoord op de vraag van sonja_1975.

Heeft iemand het verlossende antwoord ???
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Mijn voornaamste bezwaar tegen zoetstoffen is dat je er een zoete smaak mee in stand houdt waardoor je sneller de fout ingaat met suiker. Niettemin mogen sommige dingen van mij best zoet zijn en dan zou zoetstof een oplossing kunnen zijn.

Maar inderdaad, waarom lokken chemische zoetstoffen wel een insulinerespons uit en stevia niet? Is daar onderzoek naar gedaan en waar is dat te vinden?
sonja_1975

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 11:42 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Met 'een schepje stevia' bedoel ik een theelepel in poedervorm...
Terug naar boven
Thea Bremer

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 11:44 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan vraag ik me nog steeds af welke stevia je hebt Question

http://twitter.com/TheaBremer
http://theabremer.hyves.nl/
http://www.facebook.com/TheaBremer
Terug naar boven
sonja_1975

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 11:52 am    Onderwerp: Reageren met citaat

O sorry, van Lucovitaal...
Terug naar boven
Yvonne Lemmers
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 12:15 pm    Onderwerp: Professor Geuns Reageren met citaat

Kees schreef:

Maar inderdaad, waarom lokken chemische zoetstoffen wel een insulinerespons uit en stevia niet? Is daar onderzoek naar gedaan en waar is dat te vinden?

Ik denk dat de Belgische Professor Geuns, dé grote voorvechter van Stevia, er alles over weet.
Zie hier zijn 1,5 minuten durende filmpje met uitleg van de positieve eigenschappen van stevia.
Als we Professor Geuns mogen geloven dan verlaagt stevia hoge bloedsuikers tot normaalwaardes terwijl normale bloedsuikers ongemoeid blijven.

Zelf gebruik ik zeer regelmatig stevia en ik merk zelf alleen maar positieve effecten. Ik krijg er zeker GEEN bloedsuikerdipjes of honger van. Op kunstmatige zoetstoffen of suikeralcoholen reageert mijn lijf/hormoonstelsel duidelijk anders.

Terug naar boven
sonja_1975

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 12:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor je reactie Yvonne!
Ik gebruik sowieso zo min mogelijk zoet-smakende producten omdat ik suiker verslaafd ben/was en daar wil ik vanaf.
Hopelijk word ik nu geen zout-aholic Wink
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 12:56 pm    Onderwerp: Re: Professor Geuns Reageren met citaat

Yvonne Lemmers schreef:
Als we Professor Geuns mogen geloven dan verlaagt stevia hoge bloedsuikers tot normaalwaardes terwijl normale bloedsuikers ongemoeid blijven.
Dat betekent dat stevia een insulinerespons geeft, weliswaar alleen bij te hoge bloedglucosewaarden, wat goed is. Ik heb eens verder gezocht en kreeg het bevestigd op Chivo, een van mijn favoriete informatiebronnen:

Stevia opname

Stevia wordt niet opgenomen door het lichaam (Koyama E 2003) en passeert ongeschonden de maag (Geuns JM 2007). Eenmaal in de darmen wordt het door bacteriën omgezet in steviol, dat voor een deel met de ontlasting meegaat en deels opgenomen wordt in het bloed. Dat laatste deel wordt door de lever omgezet in steviol glucuronide, wat je weer uitplast (Geuns JM 2007). Het levert dus geen calorieën op, maar leidt wel tot een insulineresponse (Anton SD 2010, Gregersen S 2004, Jeppessen PB 2000).
Yvonne Lemmers
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 1:42 pm    Onderwerp: Re: Professor Geuns Reageren met citaat

Kees schreef:
Het levert dus geen calorieën op, maar leidt wel tot een insulineresponse (Anton SD 2010, Gregersen S 2004, Jeppessen PB 2000).[/i][/b]

Altijd of alleen bij hoge bloedsuikerwaardes?
Kun je daar nog iets van vinden.
Of zullen we Prof Geuns om nader uitleg vragen?

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 1:50 pm    Onderwerp: Re: Professor Geuns Reageren met citaat

Yvonne Lemmers schreef:
Altijd of alleen bij hoge bloedsuikerwaardes?
Kun je daar nog iets van vinden.
Of zullen we Prof Geuns om nader uitleg vragen?
Hij geeft in zijn filmpje aan dat bij normale waarden geen hypo ontstaat. Kennelijk heeft stevia een regulerend effect op de bloedglucose. Ik ben echter wel benieuwd naar de verschillen in uitwerking tussen de diverse soorten zoetstoffen. Mogelijk dat prof. Geuns ook daar meer over kan vertellen. Heb jij zijn contactgegevens?
Yvonne Lemmers
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 2:00 pm    Onderwerp: Prof Geuns Reageren met citaat

Het wordt inderdaad tijd voor opheldering van zijn kant.
Ik heb geen contactgegevens paraat.
Via ons-aller externe geheugen Google is het waarschijnlijk snel te achterhalen.
Kees, als jij zin en/of tijd hebt, laat ik het graag aan jou over.
Zo niet, dan neem ik het een keer op me.

Heb je je vriendin Ellen al ontdekt op het forum?!
http://opgewicht.forum2go.nl/ellen-58-in-canada-diabeet-vegetarier-jojo-er-t7843.html
Benieuwd hoe ze GOK gaat aanpakken en wat het met haar gezondheid gaat doen.

Laatst aangepast door Yvonne Lemmers op Do Apr 12, 2012 3:24 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 2:23 pm    Onderwerp: Re: Prof Geuns Reageren met citaat

Yvonne Lemmers schreef:
Vraag is al onderweg naar prof. Geuns.
Citaat:
Heb je je vriendin Ellen W al ontdekt op het forum?!
http://opgewicht.forum2go.nl/ellen-58-in-canada-diabeet-vegetarier-jojo-er-t7843.html
Jazeker! Ze wist me zelfs al via een pb te bereiken. Ik ben ook heel benieuwd wat ze aan GOK gaat ondervinden maar ik heb haar natuurlijk niet voor niets gestimuleerd om er eens ernstig notie van te nemen! Wink
eevster

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 3:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

sonja_1975 schreef:

Die zou ik heel snel in de prullebak gooien en de goede stevia bestellen in de webshop van Yvonne. Kijk maar eens bij de ingredienten van je potje Lucovitaal. Wink

Eva's dagboek
Terug naar boven
sonja_1975

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 3:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Jammer genoeg heb ik net de pot weggegooid, dus ik kan er niet meer op kijken.
Weet je zeker dat deze niet goed is dan? Ik heb hem nog wel in 'de dieetshop' gekocht en hij wordt ook bij onze drogist met dieetvoedingsmiddelen verkocht.
Zelf gebruik ik het amper, maar ik doe het bij mijn vriend in zijn thee i.p.v. aspartaam zoetjes. Maar ik zal er bij de volgende aankoop op letten.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 3:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Maltodextrine levert 382 kilocalorieën per 100 g, bijna net zoveel als gewone kristalsuiker (400). Of ik mis iets heel dramatisch of dit product is een commercieel gedrocht. Ik begrijp wel dat de industrie er moeite voor doet om de bittere smaak van stevia te maskeren en de dosering voor de consument makkelijk te willen maken maar als dat netto betekent dat je net zoveel calorieën in je kopje thee zit te scheppen dan denk ik niet dat je erg goed bezig bent door Lucovitaal te gebruiken. Ik zag dergelijk spul gisteren ook in mijn favoriete natuurvoedingswinkel staan maar heb het na lezen van de kleine lettertjes maar mooi weer teruggezet. Calorierijke gebakken lucht, wat mij betreft maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen.
sonja_1975

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 3:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Pfff, ben ik er even mooi ingestonken zeg! Bedankt!
Terug naar boven
sonja_1975

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 4:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu heb ik ook nog een vloeibare vorm van de G&W gezondheidswinkel en daar staat op:
Ingrediënten: Bronwater, Stevioside, glycerine (stevia vloeibaar Reb-A 95%)
Is deze wel ok?
Terug naar boven
Ellen P

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 6:09 pm    Onderwerp: Re: Prof Geuns Reageren met citaat

Yep, I am here ;-P Zeer bedankt voor het toevoegen van mijn persoontje nou ja, maar zonder tje...

Op het ogenblik, maar dit moet naar elders, ben ik nogal lusteloos, maar ik heb me ook een berg werk, daar zou een normaal mens ook niet goed van worden. Nou ja, één voor een dus.. Wel grappig dat ik Ellen W heet, ipv Ellen P... maar dat geeft niet, alleen even wennen... Wink

Ik heb een gevoel dat het forum wel leuk zal zijn. Maar dat stevia, brrrr... ik word er echt al niet goed van als ik aan de smaak denk. Is er wel een goeie in Canada?

Kees schreef:
Yvonne Lemmers schreef:
Vraag is al onderweg naar prof. Geuns.
Citaat:
Heb je je vriendin Ellen W al ontdekt op het forum?!
Jazeker! Ze wist me zelfs al via een pb te bereiken. Ik ben ook heel benieuwd wat ze aan GOK gaat ondervinden maar ik heb haar natuurlijk niet voor niets gestimuleerd om er eens ernstig notie van te nemen! Wink
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 6:29 pm    Onderwerp: Re: Prof Geuns Reageren met citaat

Ellen W schreef:
Wel grappig dat ik Ellen W heet, ipv Ellen P...
Komt vast door dat grappige e-mailadres. Is dat nog te veranderen?
Citaat:
Maar dat stevia, brrrr... ik word er echt al niet goed van als ik aan de smaak denk. Is er wel een goeie in Canada?
Ik heb jaren geleden twee soorten poeder in Duitsland besteld, toen het in Nederland nog verboden was. Het bruine vond ik nogal een bijsmaak hebben maar het witte was tamelijk neutraal van smaak. De vloeistof is ook prima, maar je moet er vooral heel spaarzaam mee omgaan, natuurlijk.
Kees

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 7:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

sonja_1975 schreef:
Nu heb ik ook nog een vloeibare vorm van de G&W gezondheidswinkel en daar staat op:
Ingrediënten: Bronwater, Stevioside, glycerine (stevia vloeibaar Reb-A 95%)
Is deze wel ok?
Die lijkt me wel goed. Ik heb overigens ook Lucovitaal gevraagd om uitleg.
themoo

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 7:47 pm    Onderwerp: Stevia van Lucovitaal Reageren met citaat

sonja_1975 schreef:

Deze heb ik ik ook pas gekocht. Niet lekker!! Er zit een branderige bijsmaak aan. Ik heb helemaal geen behoefte meer aan zoet en probeer het vooralsnog zonder zoet.

Groetjes, Thea
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2012 2:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het antwoord van Lucovitaal:

Lucovitaal Stevia bevat per 100 gram 371 kcal, maar weegt per theelepel 10 keer minder dan suiker. Qua zoetkracht is 1 gram Stevia met 10 gram suiker te vergelijken en 1 theelepel Stevia (=0,5 gram) met 1 theelepel suiker (=5 gram).

Één theelepel Lucovitaal Stevia bevat slechts 1,86 calorieën, terwijl één theelepel suiker 20 calorieën bevat.

sonja_1975

BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2012 4:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Gelukkig dat het toch niet zo veel bevat! Wel jammer dat hij toch niet geschikt is voor GOK....
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2012 4:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het valt mij inderdaad ook nog wel mee maar ga je het spul stevig gebruiken dan loopt het natuurlijk wel op.
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    OPGEWICHT - Yvonne Lemmers, diëtiste met Grip Op Koolhydraten - Forumindex -> GOK-DENKTANK
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: