Petra (42) - WLS - Start met Gokken om stabiliteit te vinden

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Petra70
Berichten: 69
Lid geworden op: 12-03-2012 21:24

Petra (42) - WLS - Start met Gokken om stabiliteit te vinden

Bericht door Petra70 » 17-04-2012 21:17

Hoi allemaal.
Al een aantal maanden neem ik me voor hier actief rond te gaan lezen en nu moet het maar eens gebeuren! Ik zal me bij deze dus voorstellen. Ik ben Petra ;ik was als kind niet echt dik maar ook niet dun. Mijn moeder was redelijk streng voor me qua eten want zij was altijd iets stevig en wou dat niet voor mij. Fout natuurlijk want dan ga je op jezelf wonen en dan ga je alles uitproberen. (althans ik wel Ik ben toen vrij snel 30 kilo gegroeid en heb dat er nooit meer goed af gekregen. Jaren van lijnen en jojo-en tussen de 70 en 100 kg. Op zich had ik er geen problemen mee zowel lichamelijk als geestelijk niet. Totdat ik door mijn werk (in de zorg) steeds meer lichamelijke klachten kreeg door het tillen en daardoor ook minder bewoog. Dan kom je in zo een cirkeltje waar je niet meer uitkomt en voor ik het wist was ik 130 kilo. Ook jaren lang niet echt psychisch last van gehad tot ergens in 2006. Toen begon ik mezelf toch wel erg dik te vinden en kwam ik lichamelijk niet meer vooruit (hernia,rugklachten ,gewrichtsklachten) waardoor ik me net een logge walvis op het droge voelde. Er moest iets gebeuren want 35 en dan niks meer kunnen....nee dat was te jong en dat paste helemaal niet bij mij. Ik ben aan het knokken gegaan om af te vallen maar verviel regelmatig weer in de Koolhydraten verslaving en omdat ik er te weinig bij kon bewegen door rugpijn kreeg ik er maar 10 kilo af. Mijn eetpatroon wel goed op orde maar ik kreeg er niks meer af zelfs niet met fysio begeleiding. Na jaren vechten was ik klaar, dit wilde ik niet meer. Ik ben het traject ingegaan voor een maagoperatie en na een jaar kreeg ik in juni 2009 een gastric sleeve (maagverkleining) Ik ben 45 kilo afgevallen en kwam zo uit rond de 75 kilo. Wel veel complicaties gehad (nabloeding,abcessen waardoor veel litteken weefsel)maar die ben ik gelukkig weer vergeten en ik zou het zo weer doen. Ik kan nu gelukkig weer wat meer eten als in het begin want door de complicaties ging dat slecht. Probleem is alleen dat de slechte dingen vaak prima gaan en de trek daarin vanzelf weer terug komt na zo een operatie bij velen. Nu komt het dus weer op wilskracht aan. Ik ben ondertussen gegroeid naar 82 kilo wat mede mijn eigen oorzaak is en mede erbij hoort dat je weer een beetje aankomt(stabiliseren). Ik heb afgelopen jaar 4 maanden echt weer een koolhydraten verslaving gehad waarin ik alles at wat ik binnen handbereik had, gelukkig kan er niet zoveel in maar in mijn hoofd was het helemaal mis. Dit komt omdat ik maar hele kleine beetjes kan eten en daardoor vaker eet en daardoor in een verslaving naar steeds vaker eten terecht kwam. Ik heb hiervoor hulp gezocht bij een eetstoornissen kliniek maar daar werd me verteld dat dit geen eetstoornis was en ik werd weer weggestuurd en kon hulp via het ziekenhuis zoeken .Ik ben zelf de knop om gaan draaien en kan zeggen dat ik het gelukkig alweer 4 maanden onder controle heb en 2 kg ben afgevallen. Ik heb dat wel mede door het gokken voor elkaar gekregen maar deed het niet zo heel streng maar dat is gewoon jezelf voor de gek houden. Ik ben erg gevoelig voor KH en wil vanaf as maandag 6 weken fase 1 gaan doen. Ik ben me nu goed aan het voorbereiden zodat ik alles in huis heb wat goed is en de rest niet :wink: dan kan ik ook niet de fout ingaan. Ondanks dat ik zelf veel doe in hulp en steun geven aan lotgenoten op een WLS forum hoop ik dat ik hier de steun kan vinden om het eens over een andere boeg te gooien. Ik heb mezelf weer in de hand, ben gelukkig met wat ik bereikt heb tot nu toe, nu die laatste 7kilo er weer af. Dit wil ik vooral omdat ik veel rugproblemen heb en het de afgelopen 2 jaar veel beter ging als nu (en ook om natuurlijk niet uit al mijn nieuwe kleren te groeien :D ) :? ) Dus ik ben heel benieuwd wat het gokken mij gaat brengen.
Groeten Petra mijn dagboekje
06-2009 maagverkleining (Sleeve)met 120 kg, -45 kilo
26-11-2012 GBP ivm veel maagzuur en spugen met sleeve. Gewicht nu rond 77 kg

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Eetrust voor Petra

Bericht door Yvonne Lemmers » 17-04-2012 22:04

Welkom Petra!

Ik hoop dat je hier eindelijk je eetrust gaat vinden.
Met een beetje hulp van de forumdames gaat je dat vast lukken :-)

Maak maar snel een dagboekje aan en post daar de eerste tijd dagelijks je menuutjes. Dan kom je in de flow van GOK.

alieblabla
Berichten: 184
Lid geworden op: 26-03-2012 09:42

Bericht door alieblabla » 17-04-2012 22:42

Hoi Petra,

Goed dat je hier bent en wat een verhaal! Je bent eigenlijk al een heel eind, dat je je verslaving (h)erkent! Met GOK zal het je hopelijk lukken om van je kh verslaving af te komen. Ik dacht ook dat ik niet zonder aardappelen en brood kon, maar met GOk heb je nog je uurtje! En missen doe ik het niet. De crackers zijn heerlijk en als je van kaas, worst enz. houdt en van salades is dit een heerlijke leefstijl! Succes meid!!

Groeten Alie
Ik wil graag op een prettige manier op mijn streefgewicht komen en dan blijvend! En vooral NOOIT MEER OP DIEET! Groetjes Alie

Afbeelding
[/url]

Grytz
Berichten: 5425
Lid geworden op: 07-05-2010 17:34

Bericht door Grytz » 18-04-2012 07:31

Welkom en heel veel succes gewenst met dit lekkere eten :D

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Bericht door Thea Bremer » 18-04-2012 08:25

Welkom en veel succes :wink:
Thea Bremer

Gebruikersavatar
simol
Berichten: 13
Lid geworden op: 21-03-2012 18:21

Bericht door simol » 18-04-2012 10:53

Hoi Peet,

Wat leuk jou ook hier te zien!!
Door jou en Patrice ben ik op het GOKKEN gekomen! En ook hier blijf ik je volgen! Ik ben me nu ook aan het voorbereiden om voor fase 1 te gaan!
Ik wil dit ook goed doen net als wat jij zegt...je houdt je zelf voor de gek.
Ik merk dat er wel een knop om moet maar dat is de strijd waar we mee kampen denk ik.
Ik hoop dat het jou ook gaat brengen wat we graag willen!!!
Succes!!!

Margo
Berichten: 1168
Lid geworden op: 13-04-2012 15:39

Bericht door Margo » 18-04-2012 12:04

welkom hier, en heel veel succes!!! :)
Mijn dagboek

Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 18-04-2012 12:32

Welkom hier op het gezellige forum. heel veel succes met Gok gewenst !
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Plaats reactie