Mammadons () Al jaren diabetes, wil nu echt een GOK-ker zijn

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mammadons
Berichten: 231
Lid geworden op: 01-03-2013 15:02

Mammadons () Al jaren diabetes, wil nu echt een GOK-ker zijn

Bericht door mammadons » 07-03-2013 17:25

Hallo lieve mede Gokkers, ik ben Marjan een vrouw Gehuwd en 2 kinderen en heb al tijdens mijn zwangerschap 28 jaar geleden kennis gemaakt met zwangerschapssuiker.
Het gekke is dat dat in mijn tweede zwangerschap lopende in het ziekenhuis nooit gecontroleerd werd en dus ook nooit geweten of het zo was. Wel ben ik vanaf de geboorte van mijn 2de kind altijd ziek, moe en noem maar op geweest en de dokter gooide dat op druk met 2 kleine kinderen.
Pas 6 jaar later werd bij mij door een vervanger met deze klachten bloed afgenomen en kwam eruit dat ik diabetes was.Na heel veel verschillende soorten suikermedicatie die steeds weer niet het gewenste resultaat gaven ben ik nu 6 jaar naast de 2maal daags 500mg metformine ook insuline aan het spuiten. Het laatste half jaar lopen de waarde weer gestaagd op en zit nu al op 40 EH langwerkende insuline en daarbij werd ik ook steeds zwaarder. Heb het laatste half jaar van alles geprobeerd om af te vallen en de waarde naar beneden te krijgen helaas zonder al te veel resultaat.Zelfs met de weight watchers viel ik wel ligt af maar mijn suikers bleven hoog.
Nu heb ik 3 jaar geleden van een kennis het eerste boek van GOK gekregen en dacht begin februari laat ik dat eens goed lezen. Het leek me erg merkwaardig om zo te gaan eten en af te gaan vallen echt helemaal tegen de draad van een diabeet dieet in maar ben het vanaf 11 februari gaan volgen. De eerste week moest er echt een knop om want wat een andere manier van eten maar ik doe het nu 3 weken met het resultaat dat de weegschaal 3,6 KG minder aangeeft dus ik denk dat ik nu echt een Gokker wil zijnAfbeelding [/url]
Alle kilo's die ik verlies wil ik nooit meer terug vinden Dagboekje
Afbeelding

Gebruikersavatar
mammadons
Berichten: 231
Lid geworden op: 01-03-2013 15:02

even een update na 6 weken aan de GOK

Bericht door mammadons » 28-03-2013 14:07

ik ben zoals je in mijn voorstel berichtje kan lezen al heel wat jaren diabeet en al weer heel wat jaren aan het spuiten en de laatste 2 jaar ging het min of meer bergafwaarts met me door vele omstandigheden. Daardoor at ik veel verkeerde voeding en merkte dat ik zelfs na een gewone broodmaaltijd mijn suiker niet meer naar beneden kreeg. De laatste jaarcontrole heb ik min of meer ruzie gekregen met mijn behandelende artsen omdat die vonden dat ik het zelf deed. Heb toen nog 2 maanden helemaal gedaan of dat ik gek was en alles gegeten wat je in een maand december allemaal maar kan bedenken. Toen waren mijn waarde in de ochtend al niet meer normaal rond de 20 en vaak er ver boven en dat met 40 Eh langwerkende insluline en daar bij nog 1000mg metformine.

Gezien het feit dat ik het boek van Yvonne Lemmers in huis had en degene van wie ik het gekregen heb er altijd heel enthousiast over was heb ik het boek eens gepakt en het in een adem doorgelezen.
Mijn conclusie was zou dit het dan kunnen zijn?

Zoals je inmiddels hebt kunnen lezen ben ik er 11 febr mee begonnen en het is zeer verbazend hoe snel mijn waarde zakken ik mocht in korte tijd mijn EH halveren en zit nu zo op 10 EH en bouw nog steeds af.

Door de resultaten die ik zelf geconstateerd heb zou ik haast zeggen voor alle nieuwe gevallen van diabetes 2. "ZE MOETEN DE GOK" een half jaar verplicht invoeren voor ze met medicatie beginnen of alleen maar roepen dat je overgewicht hebt.

Ben nu 6 weken bezig en ben inmiddels 5.1 KG afgevallen maar de waarde van mijn nuchtere suiker zijn echt heel mooi!

Denk dat ik niet veel moeite ga krijgen om dit op vele mensen over te brengen al hou ik het op dit moment nog even voor mezelf en deel het nog niet al beginnen bekende al wel te vragen wat ik doe omdat ik zo straal en er zo goed uit zie.


Groetjes Marjan



_________________
Alle kilo's die ik verlies wil ik nooit meer terug vinden Dagboekje
Afbeelding

Gebruikersavatar
waterman1957
Berichten: 174
Lid geworden op: 13-11-2010 21:20

Bericht door waterman1957 » 30-03-2013 11:31

Beste Marjan,

Ervaring is de beste leermeester!! Zoals zovelen wil je eerst niet geloven dat dit werkt. Maar fijn dat je nu overtuigd bent. Ik zie veel mensen in mijn omgeving voor wie dit ook goed zou zijn. Maar helaas reageren ze meestal zoals jij het ook ervaren hebt. Welkom bij de GoK groep en wens je heel veel succes. Ik ben zelf geen diabetes patient, maar vind deze manier van leven fijn om op gewicht te blijven en je goed te voelen.

Groet, Yvonne B.

Gebruikersavatar
mammadons
Berichten: 231
Lid geworden op: 01-03-2013 15:02

Bericht door mammadons » 30-03-2013 13:34

waterman1957 schreef:Beste Marjan,

Ervaring is de beste leermeester!! Zoals zovelen wil je eerst niet geloven dat dit werkt. Maar fijn dat je nu overtuigd bent. Ik zie veel mensen in mijn omgeving voor wie dit ook goed zou zijn. Maar helaas reageren ze meestal zoals jij het ook ervaren hebt. Welkom bij de GoK groep en wens je heel veel succes. Ik ben zelf geen diabetes patient, maar vind deze manier van leven fijn om op gewicht te blijven en je goed te voelen.

Groet, Yvonne B.
Dank je en ik hoop dat ik de rest van mijn leven dit kan volgen want wat voel ik me heerlijk in mijn vel zitten terwijl ik er nog niet eens ben!
Alle kilo's die ik verlies wil ik nooit meer terug vinden Dagboekje
Afbeelding

Gebruikersavatar
mammadons
Berichten: 231
Lid geworden op: 01-03-2013 15:02

Bericht door mammadons » 03-04-2013 16:51

Vandaag wil ik jullie allemaal even laten zien wat de Gok met mijn suikerwaarde heeft gedaan tot nu toe!

De eerste meting is van de avond/ nacht voor ik met het Gokken begonnen was en bezig was met de weight watchers. Bij deze waarde had ik dus elke avond/ nacht daarvoor 40 EH insuline gespoten en op de dag nog 2 maal 500 mg Metformine.

De tweede meting is na 6 weken Gokken en daar spuit ik nog maar 10 EH insuline sinds een dag of 3 die EH en nog wel op de dag 2 x 500 mg Metformine.

Het resultaat is echt verbluffend en ik spuit op dit moment al 8 EH dus het gaat heel hard de goede kant op.
Daarbij al 6 kilo gewichts verlies dus mocht er iemand nog twijfelen ik in ieder geval niet meer en ben zeer benieuwd wat de diabeetverpleegkundige ervan gaat vinden over precies 2 maanden want dan moet het volgens mij nog beter zijn.


Afbeelding

Afbeelding
Alle kilo's die ik verlies wil ik nooit meer terug vinden Dagboekje
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Wat een verbetering!

Bericht door Yvonne Lemmers » 03-04-2013 21:44

Wauw!!

Wat een verbetering. Wat zul jij je zoveel anders voelen. Waarschijnlijk ook met zoveel meer vertrouwen in een gezonde toekomst.

Je diabetesverpleegkundige zal wel super tevreden zijn.

Plaats reactie