Karin (44) voorstellen en eerste resultaat

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Annemoon1971
Berichten: 40
Lid geworden op: 09-06-2015 09:32

Karin (44) voorstellen en eerste resultaat

Bericht door Annemoon1971 » 18-06-2015 21:53

Ik ben 44 jaar oud. Half februari heb ik het boekje GOK gekocht en eind van die maand ben ik begonnen. In het begin nog ff onwennig. Inmiddels is het juni en ben ik ruim 10 kilo afgevallen. Ik ben wel eens vaker aan het lijnen geweest maar heb nooit een dieet gevolgd. Vaak was het goed opletten op wat ik eet voldoende; niet snoepen en meer bewegen werkt lange tijd. De laatste jaren heb ik wat gewisseld met anti conceptie en dat heeft voor mijn gevoel mede de boel wat in de war gestuurd. Met bewegen en minder snoepen kwam ik nu niet meer vooruit d.w.z. geen gewichtsverlies. Ik woog ruim 80 kg en dus voor mijn gevoel 15 kg teveel. Ik ben 1.72 lang.
Ik moet er overigens bij vertellen dat ik tot voor kort ook geen weegschaal had en ik er dus geen idee van had hoe het er voorstond. Het belangrijkste signaal was voor mij dat ik alweer een kledingmaat groter moest gaan kopen en daar baalde ik van. Voor mij was het duidelijk; het roer moest om! Voor de mei vakantie wilde ik er weer goed uitzien, dat doel had ik me gesteld.
Van een collega kreeg ik in het voorjaar de tip om een naar GOK te kijken. Dat heb ik gedaan! De gedachte dat je dagelijks vele hoeveelheden koolhydraten binnenkrijgt en dat het lichaam daar niets mee kan, anders dan opslaan, was voor mij een eyeopener. Ik ben bewust gaan opletten wat ik eet en waar koolhydraten inzitten. Bizarre ontdekking! Gelukkig hoefde er mij/bij ons geen rigoureuze veranderingen plaats te vinden. Wel is de ontbijtkoek direct de laan uit gestuurd 

Naast het gokken ben ik meer gaan sporten, soms 3 keer per week. Ik wandel veel met mijn hond. Zeker drie dagen in de week 10 kg. En op de overige dagen wat minder ivm werk. Ik wil er nog graag 4/5 kg af¸ dus dat ik 65 kg weeg. Ik merk dat het nu niet zo hard meer gaat (dus qua afvallen) en daarom blijf ik nog flink sporten.
Vooralsnog kan ik deze levenswijze prima volhouden! Hartelijk dank voor het inzicht in de werking van koolhydraten.
Groetjes Karin

Mijn dagboek

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 24-06-2015 11:45

Hoi!

Welkom op het forum (y)
Wat fantastisch dat je al 10 kilo bent afgevallen!

Mocht het afvallen stagneren, dan raad ik je aan om een dagboekje aan te maken waarin je je menuutjes bijhoudt. Wellicht zijn er nog bepaalde gewoontes in je menuutjes die voor verbetering vatbaar zijn :D

Succes

Gebruikersavatar
Annemoon1971
Berichten: 40
Lid geworden op: 09-06-2015 09:32

Re: Woltering (44) voorstellen en eerste resultaat

Bericht door Annemoon1971 » 26-06-2015 21:43

Het lijkt erop dat het afvallen weer lukt. Afgelopen 2 weken strak aan voorschriften gehouden!
Groetjes Karin

Mijn dagboek

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Bericht door Yvonne Lemmers » 26-06-2015 23:28

Mooi bericht.
En wat fijn dat je ideale gewicht al in zicht is. Nog even de eindspurt.
Puntjes op de i, porties wellicht iets kleiner en stel je ontbijt zo nu en dan eens uit
Mooi hoe je schrijft dat een teveel koolhydraten als vet opgeslagen worden je eye-opener was.

Succes verder met GOK en veel leesplezier hier op het forum.

Gebruikersavatar
Annemoon1971
Berichten: 40
Lid geworden op: 09-06-2015 09:32

Bericht door Annemoon1971 » 28-06-2015 21:58

Yvonne Lemmers schreef:Mooi bericht.
En wat fijn dat je ideale gewicht al in zicht is. Nog even de eindspurt.
Puntjes op de i, porties wellicht iets kleiner en stel je ontbijt zo nu en dan eens uit
Mooi hoe je schrijft dat een teveel koolhydraten als vet opgeslagen worden je eye-opener was.

Succes verder met GOK en veel leesplezier hier op het forum.
Het forum is heel inspirerend. Ik heb met de GOK methode in een heel korte periode bijna mijn doel gerealiseerd. In een 4 maanden ca 15 kilo. De laatste kilootjes lukken ook wel, daarvan ben ik wel overtuigd. Ook mijn familie raakt geinspireerd. Ze zien dat ik lekker en gezonde eet, geen honger heb, energie genoeg en toch afvallen!!!
Groetjes Karin

Mijn dagboek

Gebruikersavatar
Annemoon1971
Berichten: 40
Lid geworden op: 09-06-2015 09:32

Bericht door Annemoon1971 » 14-09-2015 10:25

Inmiddels is het september geworden. Afvallen doe ik niet meer, aankomen ook niet. Ik ben spontaan uit gekomen op 66 kg. Mijn streven was 65 maar dat is geen doel op zich. In mijn omgeving wordt aangegeven dat het nu wel goed genoeg is...!
Ik voel me prima, heb een heerlijk leven met GOK. Het eten, koken is veel leuker geworden. Nadenken over goed samen gestelde menuutjes en met veel variatie. Ook bakken van broden vind ik superleuk. Vroeger als kind bakten ik allerlei broodjes en taarten, maar de laatste jaren deed ik dat nooit meer. Ik bakte niks meer omdat we dan al die 'slechte' lekkernijen ook zelf moesten opeten. Nu dus wel weer. Mijn vriend is gaan meegokken. Doordat hij alle suiker voeding heeft laten staan (zoete hagel op brood, ontbijtkoeken etc.) en het andere eetpatroon is hij in 1,5 maand 8 kg afgevallen. Ongelofelijk. Ook hij voelt zich prima.

Wat me opvalt is dat mijn huid, vooral in mijn gezicht enorm verbeterd is. Ik had een vrij droge huid. Het lijkt wel of mijn huid wat minder droog is en de diepere lijnen minder diep zijn geworden, een verjongingskuurtje!

Ik ben benieuwd naar de toekomst, hoe zal het ons vergaan, blijft het positief resultaat.....?
Groetjes Karin

Mijn dagboek

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 22-09-2015 09:04

Wat een mooie berichten, gefeliciteerd! (y)

Gebruikersavatar
Roussa
Berichten: 490
Lid geworden op: 01-05-2010 09:10

Bericht door Roussa » 04-10-2015 17:54

Wat een prachtig resultaat. Een echte opsteker voor mij. Ik wil graag weer terug naar stabiel gewicht en toch lekker en gezond eten. Jij bent een mooi voorbeeld.

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Karin: Mijn succesverhaal met ‘Grip op Koolhydraten’

Bericht door Yvonne Lemmers » 10-01-2016 22:10

Karin je hebt een blog op mijn website én een plaatsje in de galerij verdiend met je mooie succesverhaal.

Karin en manlief, succes in fase 2 met op gewicht blijven!
Gaat jullie vast lukken :-)


Zie de blog met daarin de link naar je succesverhaal.


Afbeelding

Lees hier de blog.

Gebruikersavatar
Annemoon1971
Berichten: 40
Lid geworden op: 09-06-2015 09:32

Bericht door Annemoon1971 » 12-01-2016 09:51

Dank Yvonne, ik hoop dat mijn verhaal anderen kan steunen. Wij gaan in 2016 vrolijk verder met onze nieuwe leefwijze, dat bevalt ons prima! Groet, Karin
Groetjes Karin

Mijn dagboek

Plaats reactie