| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Clau

|
Geplaatst: Wo Jun 22, 2011 2:22 pm Onderwerp: Gary Taubes: Koolhydraatarme voeding werkt |
|
|
Artikel uit Readers Digest 07/11.
IS DIT NU EEN MANIER OM AF TE VALLEN?
Weer een bevestiging dat Grip op Koolhydraten zo slecht nog niet is.
Om het artikel te kunnen lezen, per afbeelding er even op klikken, je ziet het dan in groter formaat in een ander scherm.
 _________________ Dagboek
Als je 1000 x valt, moet je 1001 x opstaan!
BED zit niet altijd tussen de oren, maar ook in de KH! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jessie

|
Geplaatst: Wo Jun 22, 2011 6:06 pm Onderwerp: |
|
|
leuk artikel. Jammer dat hij helemaal de mist ingaat met lightdranken...Maar de essentie is duidelijk! Hopelijk behoor ik niet tot die groep die ook niet meer afvalt met een koolhydraatarm dieet  _________________ liefs Jessie |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Yvonne Lemmers Site Admin

Geregistreerd op: 10 Dec 2007 Berichten: 1615 Woonplaats: Beneden-Leeuwen
|
Geplaatst: Wo Jun 22, 2011 10:43 pm Onderwerp: |
|
|
| jessie schreef: | leuk artikel. Jammer dat hij helemaal de mist ingaat met lightdranken...Maar de essentie is duidelijk! Hopelijk behoor ik niet tot die groep die ook niet meer afvalt met een koolhydraatarm dieet  |
Ik vermoed dat het een fout in de tekst is.
Ik denk dat hier bedoeld wordt dat je op den duur niet meer afvalt van een CALORIEARM dieet.
Ik ben al jaren fan van Gary Taubes. (zie basisboek Grip op koolhydraten bij Inspiratiebronnen)
Zijn boek 'Good calories, bad calories' is een soort voedingsbijbel.
Hierin heeft hij 150 jaar voedingsgeschiedenis onderzocht.
Met als conclusie dat de vetarme en daardoor koolhydraatrijke richtlijnen van de laatste 40 jaar eten de mensheid alleen dik maakt met alle bijkomende gezondheidsproblemen.
Koolhydraatarme voeding levert alleen maar voordelen op.
Fijn toch dat we met grip op koolhydraten zo goed bezig zijn.
En dat zonder de nadelen van kunstmatige zoetstoffen.
En in ons koolhydratenuurtje kunnen we met mate genieten van de koolhydraten zonder dat het effect heeft op de insulinegevoeligheid van ons lichaam.
Heerlijk toch! _________________ Yvonne Lemmers
Van koolhydraten krijg je honger... zegt het voort, zegt het voort...
www.gripopkoolhydraten.nl/nieuws-opgewicht
www.twitter.com/yvonnelemmers
www.facebook.com/gripopkoolhydraten |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Lucky53

|
Geplaatst: Ma Jul 25, 2011 10:26 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo Clau,
heb het artikel met interesse gelezen,weer een bevestiging dat we goed bezig zijn.
Ik heb jaren geleden het dieet van Atkins gevolgd en je begrijpt wel wat een commentaar ik daarop kreeg.
Via South beach (te Amerikaans) en dr.Frank (soms rare recepten)ben ik nu hier terecht gekomen.Vooral het weglaten van zoetstoffen en zoveel mogenlijk E nummers sprak mij erg aan.
Gelukkig beseffen steeds meer mensen dat KH-arm eten de sleutel is
Gr.lucky _________________
Eetdagboek Lucky |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaartendraak
|
Geplaatst: Za Jul 30, 2011 11:37 am Onderwerp: |
|
|
Alleen is GOK niet KH-arm maar KH-beperkt, want in je uurtje mag je meer KH eten, dus als je wilt ook een aardappeltje, schepje rijst enz. Atkins heb ik begrepen dat die heel erg eiwit-gericht is, dus veel meer vlees enzo en dan al die shakes waar rommel in zit? Dr Frank hoor ik veel mensen die het opgeven want het gaat vervelen of ze voelen zich niet lekker ermee in hun vel zitten enz. South Beach ken ik niet.
Met GOK kan je tenminste alles eten wat je wilt mits je het goed inpast in je maaltijden en je kijkt of het van de groene of oranje lijst komt enz. Als je wilt mag je zelfs een keer brood in je uurtje hebben, ofwat dacht van een keer een gebakje? verjaardagen zijn hierdoor zo moeilijk niet meer, gewoon lekker inpassen in je dag. _________________ Groetjes,
Astrid
Mijn dagboekje
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaartendraak
|
Geplaatst: Za Jul 30, 2011 2:04 pm Onderwerp: |
|
|
je laat me blozen Yvonne  _________________ Groetjes,
Astrid
Mijn dagboekje
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: Za Jul 30, 2011 2:16 pm Onderwerp: Re: Gary Taubes: Koolhydraatarme voeding werkt |
|
|
| Clau schreef: | | (Weer een bevestiging dat GOK zo slecht nog niet is...) | Absoluut! Jaja, ik ben er weer. Probeer dat althans na een wat ruim uitgevallen sabbatical... Je foto spreekt boekdelen, dwz. dat je 'combinatietherapie' heel goed is uitgepakt! | jessie schreef: | | leuk artikel. Jammer dat hij helemaal de mist ingaat met lightdranken... | Ik denk dat de kunstmatige zoetstoffen niet zozeer uit de koker van Gary Taubes komen. Het artikel gaat voor een groot deel over Atkins, die daar wel een voorstander van was.
Kees _________________ http://www.metabool.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Clau

|
Geplaatst: Za Jul 30, 2011 4:27 pm Onderwerp: |
|
|
Leuk je weer te zien Kees, had je al ff gemist. _________________ Dagboek
|
| Terug naar boven |
|
 |
Karen

|
Geplaatst: Zo Jul 31, 2011 6:51 am Onderwerp: |
|
|
ha die Kees, zeker leuk je weer es te lezen!!!!!!! _________________ DAGBOEK KAREN
met GOK 22 kilo afgevallen!! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: Zo Jul 31, 2011 9:06 am Onderwerp: |
|
|
Ik liep al een poosje rond met het voornemen om weer eens wat aan Oliën en vetten
te gaan doen, waar ik heel lang geleden halverwege in was blijven steken. Leuk dat er nog zoveel bekenden zijn maar ik zie ook veel nieuwe gezichten. En het mooie is natuurlijk dat Yvonne's GOK ook buiten dit forum een fenomeen aan het worden is. 't Is alleen wel een vrouwenclub gebleven maar die tendens zie je op diverse andere fora ook. Wie weet kan ik daar wat aan doen door mijn kop zo af en toe eens in een draadje te laten verschijnen.
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaartendraak
|
Geplaatst: Zo Jul 31, 2011 9:17 am Onderwerp: |
|
|
Komt misschien omdat vrouwen er meer over praten dat ze aan de lijn zijn enz, een man doet het gewoon of gewoon niet Misschine vinden veel mannen het ook eng om met lotgenoten te delen, vinden zich misschine te stoer om steun te zoeken? Terwijl het helemaal zo raar niet is om er onder elkaar over te praten. _________________ Groetjes,
Astrid
Mijn dagboekje
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
miesje1959

Geregistreerd op: 24 Mrt 2010 Berichten: 9743 Woonplaats: hippolytushoef
|
Geplaatst: Zo Jul 31, 2011 9:31 am Onderwerp: |
|
|
Ha Kees.. Wat leuk dat je er weer bent....
We misten je al een tijdje...
Maar daar is het oude vertrouwde gezicht van Kees weer....Fijn!! _________________ Groetjes Astrid
mijn eetdagboek
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Karen

|
Geplaatst: Zo Jul 31, 2011 9:45 am Onderwerp: |
|
|
| Kees schreef: | Ik liep al een poosje rond met het voornemen om weer eens wat aan 'Oliën en vetten' te gaan doen, waar ik heel lang geleden halverwege in was blijven steken. Leuk dat er nog zoveel bekenden zijn maar ik zie ook veel nieuwe gezichten. En het mooie is natuurlijk dat Yvonne's GOK ook buiten dit forum een fenomeen aan het worden is. 't Is alleen wel een vrouwenclub gebleven maar die tendens zie je op diverse andere fora ook. Wie weet kan ik daar wat aan doen door mijn kop zo af en toe eens in een draadje te laten verschijnen.
Kees |
Doe dat; altijd leuk!!
Enne het forum is enorm geworden hahaha
maar wel leuk!!
Hier gokt het hele gezin ( allemaal mannen ) maar alleen ik spook op het forum hoor  _________________ DAGBOEK KAREN
met GOK 22 kilo afgevallen!! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: Zo Jul 31, 2011 10:51 am Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat mannen inderdaad iets minder makkelijk over 'intieme' dingen praten. Ik ben dat dan weer wel gewend omdat mijn werk er zo ongeveer uit bestaat. Of gewoon andere prioriteiten kan natuurlijk ook.
|
| Terug naar boven |
|
 |
miesje1959

Geregistreerd op: 24 Mrt 2010 Berichten: 9743 Woonplaats: hippolytushoef
|
Geplaatst: Zo Jul 31, 2011 2:18 pm Onderwerp: |
|
|
Mijn man GOKT ook sinds vorig jaar oktober en praat er weinig over met anderen..
Hij is trouwens al 17 kilo kwijt en is opgewicht....
Kees je zult het weer met ons vrouwen moeten doen wat Gerard is ook al een tijd niet geweest... _________________ Groetjes Astrid
mijn eetdagboek
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: Zo Jul 31, 2011 7:42 pm Onderwerp: |
|
|
| miesje1959 schreef: | Mijn man GOKT ook sinds vorig jaar oktober en praat er weinig over met anderen..
Hij is trouwens al 17 kilo kwijt en is opgewicht....
Kees je zult het weer met ons vrouwen moeten doen wat Gerard is ook al een tijd niet geweest... | 17 kg is geweldig! Je man zou een goeie ambassadeur zijn voor GOK. Maar als hij liever in stilte geniet is hem dat natuurlijk van harte gegund.
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Zo Jul 31, 2011 9:28 pm Onderwerp: Mannen met minder buik. |
|
|
En de man van Thea is al 30 kg afgevallen! Ook zo'n levend reclamebord voor GOK
Thea zit tegenwoordig vaak met een verschrikkelijk lekker ding naast haar op een zwarte bank.
Waarschijnlijk met een iPad tussen hen in
En om niet te vergeten is onze darter Raymond van Barneveld ook al bijna 10 kg afgevallen met Grip op koolhydraten! En zijn sportieve prestaties hebben er zeker niet onder te lijden Hij gooit tegenwoordig weer als een speer!
Als hij op de goede weg blijft - waar ik wel op vertrouw, aangezien hij weet wat veel koolhydraten in de vorm van veel fast food en bacardi cola light - zal hij zeker een goede ambassadeur voor koolhydraatbeperkte voeding zijn.
Kees, van harte welkom terug op dit forum.
Ik heb begrepen dat je bij 'Goeie vraag!' behoorlijk actief bezig geweest bent om het koolhydraatbeperkte verhaal te 'verkondigen'.
Fijn om je weer op het forum te zien.
Dank alvast voor je immer waardevolle bijdrage.
Succes met je laatste kilo's! _________________ Yvonne Lemmers
Van koolhydraten krijg je honger... zegt het voort, zegt het voort...
www.gripopkoolhydraten.nl/nieuws-opgewicht
www.twitter.com/yvonnelemmers
www.facebook.com/gripopkoolhydraten |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: Ma Aug 01, 2011 6:17 am Onderwerp: Re: Mannen met minder buik. |
|
|
| Yvonne Lemmers schreef: | | En de man van Thea is al 30 kg afgevallen! Ook zo'n levend reclamebord voor GOK | Om stil van te worden... | Citaat: | | En om niet te vergeten is onze darter Raymond van Barneveld ook al bijna 10 kg afgevallen met Grip op koolhydraten! | Dat bevestigt eens te meer dat sport en GOK uitstekend samengaan!
| Citaat: | Kees, van harte welkom terug op dit forum.
Ik heb begrepen dat je bij 'Goeie vraag!' behoorlijk actief bezig geweest bent om het koolhydraatbeperkte verhaal te 'verkondigen'.
Fijn om je weer op het forum te zien.
Dank alvast voor je immer waardevolle bijdrage.
Succes met je laatste kilo's! | Dankjewel, Yvonne! Ik heb me op GV met name bezig gehouden met gezondheid en voeding. Dan kom je automatisch veel dieetvragen tegen en dan is de link gauw gelegd naar GOK, letterlijk en figuurlijk.
|
| Terug naar boven |
|
 |
yeppe

|
Geplaatst: Ma Aug 01, 2011 10:09 pm Onderwerp: |
|
|
Hee Kees, leuk om je weer te "zien" ! _________________ Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100003261844832 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jessie

|
Geplaatst: Di Aug 02, 2011 7:15 pm Onderwerp: |
|
|
boeiende site heb je Kees. Leuk om je te "ontmoeten"  _________________ liefs Jessie |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Carla!

|
Geplaatst: Do Aug 04, 2011 5:48 pm Onderwerp: |
|
|
Welkom terug weer Kees, leuk dat je er weer bent, hoop dat Gerard ook weer terug komt, heeft ook altijd interessante dingen te vertellen.
En Yvonne, Barney speelde afgelopen week stukken beter weer, nog wel wat van zijn buik moet er af en dan vliegen alle pijlen weer in de 180. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ingrid38
|
Geplaatst: Do Aug 04, 2011 7:02 pm Onderwerp: |
|
|
Hier nog een man die in het begin van mij dacht wat is dit nu weer met dat eten. ( hij is chefkok en dus ook nog eens kritisch).
Maar goed. Die was door de WW in drie maanden tijd ongeveer 15 kilo aangekomen. en schrok zich dus naar. Is wat crackertjes mee gaan eten ( o.a. de bekende giant van Yeppe ( is zijn favoriet). en is nu ongeveer 3 kilo kwijt. Volgende week staat er een controle bij de huisarts i.v.m. zijn al jarenlange torenhoge bloeddruk. ( ik ben benieuwd of daar ook al iets van is te zien i.v.m. de combi insuline en hoge bloeddruk.)
Ik houd jullie op de hoogte ennuh een goed artikel. _________________ Het stroompje wint altijd van de rots, niet door kracht maar door doorzettingsvermogen! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: Do Aug 04, 2011 7:39 pm Onderwerp: |
|
|
| yeppe schreef: | Hee Kees, leuk om je weer te "zien" ! | Leuk om weer terug te zijn, Yeppe! Het doet me goed dat het forum gaandeweg nog veel drukker geworden is en vooral dat veel oudgedienden zijn gebleven. Maar ook dat een aantal nieuwkomers de draad opgepakt hebben en een zeer waardevolle rol zijn gaan spelen. | jessie schreef: | boeiende site heb je Kees. Leuk om je te "ontmoeten"  | Dat is wederzijds, Jessie. Dank voor je compliment! | Carla! schreef: | | Welkom terug weer Kees, leuk dat je er weer bent, hoop dat Gerard ook weer terug komt, heeft ook altijd interessante dingen te vertellen. | Dank, Carla. Als het effe kan moet Gerard natuurlijk ook weer terugkomen. Ik had een heel leuke sparring partner aan hem en zijn manier van uitdrukken is natuurlijk even onderhoudend als kritisch. Wie weet leest hij mee en begint het weer bij hem te kriebelen. Ik hoop het.
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaartendraak
|
Geplaatst: Do Aug 04, 2011 7:55 pm Onderwerp: |
|
|
Toen ik nog geen lid was en eerst van alles hier las heb ik idd genoten van wat Gerard allemaal vertelde. Ook jouw(Kees)verhalen over vetten enz zijn zeer behulpzaam, dank daarvoor. _________________ Groetjes,
Astrid
Mijn dagboekje
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Clau

|
Geplaatst: Do Aug 04, 2011 7:59 pm Onderwerp: |
|
|
Dat zou idd. niet verkeerd en te gek zijn, als Gerard ook weer terug zou komen..
Maar niet alleen Gerard.. wat denk je van al die andere mannen die Gokken, hier ingeschreven zijn en geen bericht plaatsen..
Bekend (Raymond van Barneveld) en onbekend..
Wie weet komen ze nu over de streep? _________________ Dagboek
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: Do Aug 04, 2011 8:03 pm Onderwerp: |
|
|
| Ingrid38 schreef: | Hier nog een man die in het begin van mij dacht wat is dit nu weer met dat eten. ( hij is chefkok en dus ook nog eens kritisch).
Maar goed. Die was door de WW in drie maanden tijd ongeveer 15 kilo aangekomen. en schrok zich dus naar. Is wat crackertjes mee gaan eten ( o.a. de bekende giant van Yeppe ( is zijn favoriet). en is nu ongeveer 3 kilo kwijt. Volgende week staat er een controle bij de huisarts i.v.m. zijn al jarenlange torenhoge bloeddruk. ( ik ben benieuwd of daar ook al iets van is te zien i.v.m. de combi insuline en hoge bloeddruk.)
Ik houd jullie op de hoogte ennuh een goed artikel. | Graag! Ik ben echt reuze nieuwsgierig of het inderdaad klopt dat minder koolhydraten de bloeddruk doen dalen en ook andere waardes verbeteren. | kaartendraak schreef: | | Toen ik nog geen lid was en eerst van alles hier las heb ik idd genoten van wat Gerard allemaal vertelde. Ook jouw(Kees)verhalen over vetten enz zijn zeer behulpzaam, dank daarvoor. | Dankjewel. Je bent zelf lekker kritisch en opbouwend bezig. Hou ik wel van.
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaartendraak
|
Geplaatst: Do Aug 04, 2011 8:07 pm Onderwerp: |
|
|
Dankje kees. Ik maak zelf ook nog wel foutjes met GOK, maar al doende leert men alsook lezen, lezen, lezen. Wil ik iets weten, zoek ik het op in google en lees dan verschillende dingen en maak daar mijn conclusie uit. _________________ Groetjes,
Astrid
Mijn dagboekje
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
yeppe

|
Geplaatst: Do Aug 04, 2011 8:44 pm Onderwerp: |
|
|
| Ingrid38 schreef: | Hier nog een man die in het begin van mij dacht wat is dit nu weer met dat eten. ( hij is chefkok en dus ook nog eens kritisch).
Ik houd jullie op de hoogte ennuh een goed artikel. |
Gaaf om te lezen dat jou chefkok gek is op mijn Giants . Dan heeft hij zeker de andere nog niet geproefd . Dat lijkt me heerlijk een man die goed kan koken. Ik hoop voor hem dat zijn bloeddruk en zijn suikerwaardes al wat beter geworden zijn, al is dat nu nog wat kortdag denk ik. Voor mijn man is Gokken een zege voor zijn bloeddruk gebleken . Gok in combi met wat sporten heeft hem minus 20 Kg opgeleverd . Hij is wat soepeler in de leer maar kan zij n gewicht goed onder controle houden en is helemaal medicijnvrij. _________________ Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100003261844832 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ingrid38
|
Geplaatst: Za Okt 01, 2011 9:27 pm Onderwerp: |
|
|
Wat een mooi bericht. Jacob is nu ongeveer 5 a 7 kg kwijt. Nog niet zo heel veel effect op de bloeddruk geloof ik. _________________ Het stroompje wint altijd van de rots, niet door kracht maar door doorzettingsvermogen! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|