OPGEWICHT - Yvonne Lemmers, diėtiste met Grip Op Koolhydraten - Forumindex OPGEWICHT - Yvonne Lemmers, diėtiste met Grip Op Koolhydraten -
GRIP OP KOOLHYDRATEN (G.O.K.) - OPGEWICHT KOMEN EN BLIJVEN!!! EIWITRIJK EN KOOLHYDRAATBEPERKT

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Eten voor en na het sporten / 4 uur spinningmarathon

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    OPGEWICHT - Yvonne Lemmers, diėtiste met Grip Op Koolhydraten - Forumindex -> GOK-DENKTANK
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ellepel

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2009 9:05 pm    Onderwerp: Eten voor en na het sporten / 4 uur spinningmarathon Reageren met citaat

Hallo Yvonne,

Ik wil eerst even zeggen hoe ik bewonder hoe jij met je ziekte bent omgegaan en omgaat. Ik ben vrij nieuw dus heb niet alles meegekregen. Maar het na het lezen van jouw verhaal denk ik wel dat ik daar uit kan opmaken hoe je erin staat. Fijn dat alles nu goed gaat houden zo.

Verder heb ik een vraag over wat ik het beste kan eten voordat ik ga spinnen op zaterdagochtend 09.00 uur. Eieren zijn dan te zwaar, daar heb ik last van en een piggelmee cracker is net te weining. Verder heb ik ook honger na het sporten zowel 's ochtends als 's avonds vooral na het spinnen.
Binnenkort doe ik mee aan een spinningmarathon (4 uur) voor Pink Ribon wat kan ik dan als beste tussendoor nemen, vroeger nam ik fruit of een engeriereep maar dat zit boordevol koolhydraten. Ik ben bang dat als ik niets neem, buiten mijn water om (waar ik na een paar flesjes best weeig van word) ook niet gezond is, en het dan niet volhoudt.

Elly
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kaatjekat

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2009 10:53 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi El, ik ben natuurlijk maar een leek, maar als je gaat spinnnen verbruik je toch enorm veel energie? Het eerste wat je verbrand zijn volgens mij de koolhydraten, dus ik zou zeggen ontbijt daarmee en neem ook iets kh rijks mee voor tussendoor, fruit misschien?
Het lijkt me dat je met zo'n marathon van 4 uur ff niet op de lijn moet letten maar op je lijf, zodat je niet net als marathonlopers 3 meter voor de eindstreep uitgeput neervalt. Shocked

Petje af trouwens, ik vind het een supercompliment waard dat je dit gaat doen!
Breng je nog wel verslag uit? Laughing
Groetjes, Karin

http://www.karinsknutsels.blogspot.com
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
ellepel

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2009 8:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thanks Karin voor je advies. Ik kom net van het sporten terug en heb maar wat noten en een kaascracker gegeten. Ik heb altijd honger na het sporten.
Ik had zelf ook iets van, misschien moet ik voordat ik ga sporten maar wat meer KH nemen men zegt dat je spieren dat nodig hebben. Maar ach misschien is dat wel een fabeltje. Ik hoop dat ik nog een antwoord van Yvonne krijg, omdat zij wat ik heb gelezen, ook altijd intensief aan sport deed, zoals o.a. hardlopen en misschien tips heeft. Aangezien ik aan dit dieet ben begonnen en het type ben als ik iets doe dan wil ik ook goed doen.
Maarrre euh ik hou je op de hoogte van de spinningmarathon die is 30 oktober, dus komende tijd ga ik hiervoor trainen.

Elly
Terug naar boven
Y. Lemmers

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2009 9:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Elly,
Je hebt nog 9 dagen te gaan voor je marathon. Is het een estafette of ben je zelf 4 uur actief bezig?

Je zult merken dat je helemaal geen extra KH nodig hebt om goed te kunnen presteren en het vol te houden.

Ik ben zelf vanaf juni 2004 op mijn eigen koolhydraatbeperkte manier aan de gang gegaan. In september 2004 begonnen met wekelijkse training op de zondagochtend in de bossen van Nijmegen met een loopgroep. Geweldig trouwens om jezelf zo vooruit te zien gaan. Het viel mij op dat mijn medelopers na een half uur een dip kregen terwijl ik juist beter ging lopen.
Mensen die de hele dag door koolhydraten eten zitten hoog in hun insuline en hierdoor is vetafbraak moeilijk. Terwijl bij ons -koolhydraatbeperkte mensen - de insuline laag is en het lichaam heel goed zijn eigen vetten afbreekt op het moment dat de glycogeenvoorraden = opslagsuiker in de spieren en lever - op is.

Een opmerking is me ook altijd bijgebleven: Slik jij pillen of zo?
Dit kreeg ik te horen na een zeer lang durende enkelpartij in de volle hitte tijdens de voorjaarstennistcompetitie. Mijn tegenstandster had in de ruim 2,5 uur durende wedstrijd de nodige AA-tjes gedronken terwijl ik gewoon water dronk. Zij was helemaal uitgeput terwijl ik in redelijke toestand van de baan kwam.

--------------------
Hier wat info/uitleg over insuline en vetten:

De enige manier om de hoge spiegels insuline te laten dalen is om gedurende langere tijd geen koolhydraten te gebruiken. Als de insuline spiegel gaat dalen, dan kan het lichaam vet gaan afbreken. Dit mechanisme werkt als volgt:
Er zijn twee poortwachters in de vetdepots. De ene poortwachter is het enzym lipo proteļne lipase (LPL) en die wordt actief als er insuline aanwezig is. Het LPL zorgt ervoor dat vet opgeslagen wordt. De andere poortwachter is het enzym hormoon sensitief lipase (HSL) en dat wordt actief als er geen insuline in het bloed aanwezig is en dat breekt het vet af en geeft het aan de bloedcirculatie.
Dus als er insuline aanwezig is zal er geen vetafbraak zijn. Als er veel vet is blijft bij een normale voeding, hoe energiearm dan ook en zeker bij frequent koolhydraat gebruik, de insuline spiegel hoog en lukt het vrijwel niet om af te vallen.

Een dieet wat geen koolhydraten bevat heeft andere nadelen namelijk dat het de spiercellen niet voedt en dus ontstaat er een katabole toestand met verlies van spier en orgaancellen. Dit is in principe een gevaarlijke toestand, want het werkt zwakte in de hand en kan orgaan specifieke problemen geven. Voorbeelden van deze katabole diėten zijn het Atkins dieet en ook de Very Low Calory Diets (VLCD) zoals het Modifast dieet e.a. hebben het bezwaar van een katabole toestand, waarbij in feite langdurig gevast wordt. Er zijn wel snelle resultaten te bereiken met deze diėten, maar het nadeel is dat het effect vaak maar van korte duur is aangezien de cellen niet gevoed worden en mensen na het dieet weer meer moeten eten om de hongerige spier en orgaancellen weer te voeden m.a.g. dat ook weer vet opgeslagen wordt.

We moeten het lichaam dus per dag zoveel koolhydraten aan bieden dat de lichaamscellen voldoende energie krijgen voor de eigen verbrandingsprocessen, zodat de cellen dus niet katabool kunnen gaan reageren. Hiermee voorkomen we dat de functie van de spier en orgaancellen ondermijnt wordt. Als we deze hoeveelheid complexe koolhydraten in één maaltijd aanbieden, dan hoeft de alvleesklier maar 1 maal per dag een uitstoot te geven van insuline en indien er verder niets meer aangeboden wordt in de vorm van koolhydraten, dan zal de insuline spiegel langzaam dalen. Het tekort aan energie kan dan makkelijker worden gemobiliseerd uit de vetdepots.

Lees ook dit bericht op mijn weblog http://opgewicht.web-log.nl/opgewicht/2009/04/2-tenniswedstri.html
Deze T. - vanaf april bezig met mijn koolhydraatbeperkte methode heeft afgelopen september de 10 km bij de DIJKENLOOP volbracht, met een aantal kilo's buikvet minder en veel energie meer. En inmiddels loopt hij met zijn "harem" wekelijks zijn looptraining op onze mooie Waalbandijk.

--------------

Dus Elly en andere sporters,
Vertrouw op je eigen vetvoorraad! Voorlopig waarschijnlijk nog ruim voldoende om het een tijdje vol te houden.

Succes met je marathon.
Lotgenootje?

VAN KOOLHYDRATEN KRIJG JE HONGER.
Zegt het voort, zegt het voort...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
ellepel

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2009 8:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

yvonne lemmers schreef:
Hallo Elly,
Je hebt nog 9 dagen te gaan voor je marathon. Is het een estafette of ben je zelf 4 uur actief bezig?

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Het is geen estafetta, dus ik ga zelf 4 uur actief zijn. De marathon begint om 17.00 uur, dus neem ik mijn KH uurtje tijdens de lunch.
Er wordt gezorgd voor eten en drinken tussendoor. Maar nu weet ik dat ik gewoon noten mee moet nemen voor tussendoor. Dus blijf ik af van de bananen en energierepen c.q. sultana's ed. die meestal tijdens zo evenement worden verstrekt.

Elly
Terug naar boven
Yvonne Lemmers
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2009 11:34 pm    Onderwerp: marathon Reageren met citaat

Hele klus, 4 uur lang!
Ben benieuwd hoe je het ervan af brengt!

Hoe gaat op dit moment het sporten?
Ik neem aan dat je volop in training bent en dat je nu ook "op je eigen vetten" beweegt.
Heb je meer energie dan voorheen?

Van koolhydraten krijg je honger... zegt het voort, zegt het voort...
www.gripopkoolhydraten.nl/nieuws-opgewicht
www.twitter.com/yvonnelemmers
www.facebook.com/gripopkoolhydraten
Terug naar boven
ellepel

BerichtGeplaatst: Vr Okt 23, 2009 6:40 pm    Onderwerp: Re: marathon Reageren met citaat

Citaat:
Hoe gaat op dit moment het sporten?
Ik neem aan dat je volop in training bent en dat je nu ook "op je eigen vetten" beweegt.
Heb je meer energie dan voorheen?

Ik moet zeggen dat ik altijd wel een sporter ben geweest. Ik sport momenteel indien mijn werk het toelaat 7 keer per week. 3x per week spinnen, 1xbody shake, 1x BBB, 1x fitness en 1x hardlopen. Nu ik dit opschrijf heb ik zoiets van, wel erg veel. Maar ik vind het heerlijk, lekker je verstand op nul. Ik ben maandag 3 weken bezig met dit dieet en qua energie mag ik niet klagen, Ik zit elke dag om 06.00 uur in mijn auto om naar mijn werk te gaan, dus lange dagen en toch heb ik nog aardig wat energie over. Voorheen moest ik me naar de sportschool slepen, want ik voelde me dan eigenlijk te moe en liet daarom ook weleens van stek gaan. Daar heb ik momenteel geen last van.
Als ik in het verleden thuiskwam van het sporten had ik altijd trek in iets lekkers, dus zat deze dame na het sporten een zak chips, chocola of een pak koek weg te stouwen. Ik moet zeggen, daar heb ik nu geen last meer van. Wel heb ik nog steeds trek als ik een na een uur intensief spinnen thuiskom. Maar nu neem ik wat noten of een plakje kaas en dat is voldoende.
Ik ben niet erg veel te zwaar zo'n 3 a 4 kilo (maar wel een jojo van 7a8 kilo), ja want je moet niet denken dat als je veel sport en daarna veel snoept niet aankomt.
In het begin was ik bang dat ik met 2x daags 2 piggelmee crackers met roomboter en kaas, ei en soms tussendoor een kaascracker het niet zolang zou uithouden (tot diner 17.30 uur). Maar eerlijk is eerlijk ik heb geen honger. Op naar de 2a3 kilo buikvet, weg ermee, dus morgenvroeg weer spinnen.

Elly
Terug naar boven
Yvonne Lemmers
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2009 10:47 am    Onderwerp: Re: marathon Reageren met citaat

Goed bericht Elly!
Je bent hét voorbeeld dat je met een koolhydraatbeperkt eetpatroon (ca 20% KH) met heel veel energie heel veel kan sporten.

Er zijn nogal wat mensen die zich afvragen of weinig koolhydraten en veel bewegen wel samen gaan.
Jij bent het bewijs, je hebt zelfs meer energie dan met min. 50% KH

Succes alvast met je marathon.
Houd ons op de hoogte!

Laatst aangepast door Yvonne Lemmers op Do Jun 09, 2011 3:13 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Yvonne Lemmers
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2009 2:57 pm    Onderwerp: vetvoorraad Reageren met citaat

Als de hele vetvoorraad op is dan kun je lekker weer koolhydraten gaan eten en een nieuw vetvoorraadje gaan kweken.

Ik doe dat ieder weekend!
In fase 2 wisselen vetopslag en vetafbraak zich af. Je komt dan in een prima balans. En ga je een tijdje overstag, dan gewoon weer fase 1 en je vetopslag krimpt.
De hormonen regelen dat allemaal afhankelijk van de samenstelling van je eten.
    Veel koolhydraten > veel insuline > vetopbouw
    Weinig koolhydraten > weinig insuline > vetafbraak

Zaak is wel dat je in een goede voedingstoestand bent en dan hamer ik weer: neem je multi's in als basis!

Terug naar boven
Tea

BerichtGeplaatst: Zo Nov 01, 2009 11:27 am    Onderwerp: Re: Eten voor en na het sporten Reageren met citaat

ellepel schreef:
Binnenkort doe ik mee aan een spinningmarathon (4 uur) voor Pink Ribon wat kan ik dan als beste tussendoor nemen, vroeger nam ik fruit of een engeriereep maar dat zit boordevol koolhydraten. Ik ben bang dat als ik niets neem, buiten mijn water om (waar ik na een paar flesjes best weeig van word) ook niet gezond is, en het dan niet volhoudt.

Elly

Hoi Elly,
Hoe is het gegaan tijdens je spinningmarathon.
Een vriendin van mij heeft het gisteren gedaan en 3 uur ging prima maar na 4 uur kwam ze met overal pijn van haar fiets. Ze hadden daarna een pasta maaltijd maar dat viel niet goed. Ze voelde zich helemaal niet lekker en is naar huis gegaan en gaan slapen. Vandaag voelt ze zich weer goed. Ze eet ook via deze methode. Ze gaat de volgende keer gewoon weer brood en banaan van te voren eten.
Kun je vertellen wat jij gegeten hebt van te voren en eventueel tijdens en na de marathon. En hoe je je voelde, ben je ook afgevallen tijdens deze 4 uur sporten?
Ben benieuwd.
Groetjes Tea Wink
Terug naar boven
ellepel

BerichtGeplaatst: Zo Nov 01, 2009 12:23 pm    Onderwerp: Re: Eten voor en na het sporten Reageren met citaat

Verslag van mijn spinningmarathon.

Mijn dag begon erg vroeg 5.30 uur, moest voor mijn werk naar het noorden. Om 7.30 in de auto mijn 2 piggelmee crackers met roomboter en geitenkaas gegeten. Vervolgens mijn Vitals M7 ingenomen. Om 12.30 een werklunch waar ik een bruin broodje eiersalade en een bruin croissant met vis, glas karnemelk en een banaan heb genuttigd. Toen als als een speer naar de spinninglocatie gereden, begon om 17.00 uur. Na het tweede uur begon ik wat weeig te worden van het water. De organistatie had voor broodjes energierepen en sportdrankjes gezorgd. Ik heb (best asociaal) de kaas van het brood gehaald en opgegeten. Ook heb ik wat pecannoten op. Het derde uur had ik weer trek en weer kaas en wat noten op. Na afloop waren er ook zakjes chips te verkrijgen. Heel sterk geweest en niet genomen, terwijl ik na 4 uur spinning best flauw was. Thuisgekomen inmiddels bij tienen een piggelmee cracker met roomboter en kaas op.
Volgens mij ben ik niet veel afgevallen want ik was de volgende dag (31.01.09) 7 ons lichter dan 2 weken geleden. Terwijl ik in die 2 weken elke dag heb gesport.Maar dat komt misschien dat de spiermassa groter wordt en die wegen zwaarder dan vet. Het kan ook zijn dat ik wat ik net heb gelezen van Yvonne dat je vocht vast houdt naar intensieve traning.
Maar al met al was ik voldaan moe, maar niet echt versleten. De volgende dag was ik gewoon weer om 06.45 uur opgestaan deze keer wel met een hongergevoel. Ben niet wezen sporten dit om mijn lichaam wat rust te geven (ik had het wel gekund qua energie). Ben wel heel dag de hort opgeweest.

Elly
Terug naar boven
Tea

BerichtGeplaatst: Zo Nov 01, 2009 12:48 pm    Onderwerp: Re: Eten voor en na het sporten Reageren met citaat

Hoi Elly,
Dankjewel voor je verslag. Je hebt een ware prestatie geleverd zeg, echt een top dag.
Ik begrijp dat je voornamelijk op je eigen vetreserve hebt geteerd en die is bij jou toch ook niet zo groot meer?
Groetjes Tea Wink
Terug naar boven
ellepel

BerichtGeplaatst: Zo Nov 01, 2009 4:18 pm    Onderwerp: Re: Eten voor en na het sporten Reageren met citaat

Nou ik zou nog graag 3 a 4 kilo kwijt willen. Zit namelijk op mijn buik en heupen. Maar wat ik nog wil weten was jouw vriendin wel veel afgevallen?.
En is zij misschien niet lekker geworden van de pasta maaltijd dat zou ook nog kunnen of was tijdens de spinning al niet lekker geworden.
Terug naar boven
Tea

BerichtGeplaatst: Zo Nov 01, 2009 9:45 pm    Onderwerp: Re: Eten voor en na het sporten Reageren met citaat

Nee, zij was na 4 uur spinning niets afgevallen, ook niet in centimeters, dat vond ze eigenlijk teleurstellend. Ik heb haar laten lezen wat Yvonne aangaf over vocht vasthouden en je spieren laten herstellen.
Ze is verder 5 weken bezig en 5 kilo afgevallen. Ze sport net zo fanatiek als jij.
Ze had van te voren alleen kh-arm gegeten en tijdens de marathon volgens mij helemaal niets. Ik vond het ook niet echt slim om daarna nog pasta te eten maar dat had de sportschool georganiseerd. Ze was na 3,5 uur niet echt lekker maar wel doorgegaan. Ze had een slap gevoel in haar spieren. Ik denk dat ze na de pasta maaltijd helemaal niet lekker meer was.
Die kilo's van jouw gaan er echt nog wel af hoor, is mij ook gelukt. Zelfs op mijn heupen en mijn bovenbenen zijn ook slanker geworden. Ik heb 10 jaar geleden een liposuctie gehad van mijn binnen en buitenkant van mijn bovenbenen. Ik kreeg dat vet er nooit af en ik had er zomers met hardlopen en fietsen veel last van. Echt bloed tussen mijn benen van het zweten en schuren. Nu zijn ze dus nog slanker geworden en mijn heupen ook. De arts die mij geholpen heeft was een duitser en hij zei tegen mij dat ik nog wel terug zou komen voor mijn heupen omdat die me nu zouden gaan irriteren. Ik vond mijn benen wel genoeg, waar is anders het eind. Nu hoeft het dus niet meer want ze zijn prachtig geworden.
Groetjes Tea Wink
Terug naar boven
Y. Lemmers

BerichtGeplaatst: Ma Nov 02, 2009 3:02 pm    Onderwerp: Marathon zonder koolhydraten Reageren met citaat

Ellepel,

Proficiat met het volbrengen van de marathon.
En wat goed dat je zo strikt aan het niet-eten-van-aangeboden-koolhydraten gehouden hebt.
Voor mij ook weer een bevestiging dat koolhydraten niet nodig zijn voor een topprestatie zoals 42 km spinnen.
Hoe lang deed je er over?

Er rijzen nog wat vragen in me op:

Hoe voelt het nu?
    Snel hersteld?

Hoe denk je dat het gevoeld zou hebben in je koolhydraatrijke, vetarme tijd? Ik neem aan dat je nog wel weet van spierpijnen en hersteltijd van een aantal maanden geleden.

En nu je een dagje rust gehad hebt, is er dan gewichtsverlies/vochtverlies opgetreden? Heb je het idee dat je veel moest plassen?

Misschien een tip voor een volgende keer.
Als drank kun je misschien wel bouillon tussendoor nemen om wat zouten aan te vullen. Er zijn steeds meer koolhydraatvrije drinkbouillons in de handel zonder smaakversterker.

Nu nam je kaas en noten om je zouten aan te vullen! Ook prima.
Inventief van je om het "kaas van het brood te eten".

Ik heb dat weleens vaker gehoord van een man die inderdaad toen er op het werk een schaal met broodjes aangeboden werd, dat hij alleen de ham en de kaas at!!!
En iedereen die denkt dat durf ik niet... GEWOON DOEN!! Is goed voor je zelfbeeld om dingen te doen waarvan je DENKT dat je het niet durft.
Sterk in je schoenen staan en dingen doen die in JOUW voordeel werken en niet dingen doen omdat een ANDER van jou verwacht dat je je zo gedraagt.
Beter lief voor jezelf dan lief voor een ander en daar zelf een rot gevoel aan over houden!

En soms pakt het heel goed uit als je denkt aan wat je wil...

Na mijn ziekte had ik geen zin meer in een aantal avonden van huis mensen te begeleiden en iedere keer weer mijn verhaal te moeten vertellen en uit te leggen hoe het werkt etc. Ik was met iedere nieuwe klant of groepje dames minstens 1,5 uur aan het uitleggen. Om het de volgende week weer uit te gaan leggen en te corrigeren.
Het kostte me 1 of 2 avonden in de week van 18.00 uur tot 23.30 uur. Voordat ik in bed lag was het zeker 1 of 2 uur later.

Ik wilde wel mijn verhaal uitbrengen dus vandaar de keuze voor een boek. En dat heeft goed uitgepakt. En nu ben ik vol overgave bezig met het begeleiden van mijn forum en overdag wat individuele klanten.
Ik hoef nu niet meer veel uit te leggen, de mensen snappen het geheel en ik hoef alleen nog maar bij te sturen.
En dat voelt wel heel goed. 's Avonds hoef ik nu niet meer van huis en dat is een hele pre!
En het fijne is: jullie kunnen nu zelf vragen en antwoorden gaan bekijken en daar je voordeel mee doen en ik hoef slechts 1x te antwoorden!

VAN KOOLHYDRATEN KRIJG JE HONGER.
Zegt het voort, zegt het voort...
Terug naar boven
Carla!

BerichtGeplaatst: Ma Nov 02, 2009 8:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ellepel, gefeliciteerd, fantastische prestatie.
Terug naar boven
ellepel

BerichtGeplaatst: Ma Nov 02, 2009 9:33 pm    Onderwerp: Re: Marathon zonder koolhydraten Reageren met citaat

yvonne lemmers schreef:
Ellepel,

Er rijzen nog wat vragen in me op:

Hoe voelt het nu?
    Snel hersteld?

Hoe denk je dat het gevoeld zou hebben in je koolhydraatrijke, vetarme tijd? Ik neem aan dat je nog wel weet van spierpijnen en hersteltijd van een aantal maanden geleden.

En nu je een dagje rust gehad hebt, is er dan gewichtsverlies/vochtverlies opgetreden? Heb je het idee dat je veel moest plassen?

]

Hoi Yvonne,

Ik was snel hersteld zoals te lezen in mijn verslag ik had de volgende dag al kunnen sporten, maar ik vond het beter om een rustdag in te lassen. Ik ben de dag erna weer (zondag) gaan fitnessen en mijn huishouden gedaan zonder moeite
.
Ik ben de dag na de spinningmarathon op de weegschaal gaan staan en toen was ik 7 ons lichter dan 2 weken geleden (terwijl ik dagelijks sport), niet echt veel dus. Daarna ben ik niet meer gaan staan, ik weeg me eens in de 2 weken. In het begin deed ik het vaker maar dan was ik de ene keer 5 a 7 ons zwaarder en dan weer lichter, maw veel schommelingen en daar werd ik niet vrolijk van.

Ook had ik niet het idee dat ik de dag erna veel moest plassen, dat viel wel mee, soms heb ik het idee dat wat vocht vast houd, merk dit aan mijn ringen.

Op jouw vraag hoe ik mij in mijn koolhydraatperiode voelde na een intensieve training was wisselend de ene keer totaal opgebrand en de andere keer beter.
Maar met deze eetwijzer heb ik gewoon meer energie, ik kan gewoon de hele wereld aan, lekker gevoel.

Elly
Terug naar boven
Yvonne Lemmers
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2011 3:18 pm    Onderwerp: Anke en de halve marathon Reageren met citaat

Even die draadje naar boven halen voor Anke, die me per mail ook de vraag stelde:

Hallo Yvonne,

Sinds sept 2010 GOK ik met als doel afvallen wat helaas niet gelukt is.
    Wel blijf ik het doen omdat ik ook van eetlust naar eetrust ben gegaan en nu met 3 maaltijden en max. 1 tuusendoortje toe kan.
    Ik ben nu aan het trainen voor een halve marathon te lopen in okt en vroeg me af of dit wel kan met zo weinig koolhydraten in mijn voeding?
    Ik hoor van andere lopers dat ze naast hun reguliere voeding zelfs extra koolhydraten gaan eten tegen een wedstrijd. Ik kan de training nu goed aan, moet wel opletten dat ik niet te vet eet voor ik ga lopen.
    Ik weet ook niet goed of ik en wat ik moet eten na een training van
    1 1/2 uur .
    Zou jij mij extra informatie kunnen geven over GOKKEN in combinatie met duursporten?

groeten Anke

Terug naar boven
Yvonne Lemmers
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2011 3:22 pm    Onderwerp: Antwoord aan Anke Reageren met citaat

Dag Anke,

Sporten met grip op koolhydraten gaat heel goed.
Ik denk juist dat het voor jouw de trigger zal zijn om een aantal kilo's af te vallen.

Er is op dit forum een praatclubje van hardlopers. Lees de berichten eens door. Je steekt er vast wat van op. Het zal je ook doen beseffen dat je met weinig koolhydraten heel goed kunt trainen en presteren.

Als je actief forumlid bent kun je ook de volgende berichten lezen in het praatclubje van de hardlopers.

http://opgewicht.forum2go.nl/hardlopen-je-passie-wie-kletst-er-mee-t4773.html

zie ook http://opgewicht.web-log.nl/opgewicht/2009/04/2-tenniswedstri.html#more

Succes met je de voorbereidingen en de halve marathon in oktober!

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    OPGEWICHT - Yvonne Lemmers, diėtiste met Grip Op Koolhydraten - Forumindex -> GOK-DENKTANK
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: