| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Yvonne Lemmers Site Admin

Geregistreerd op: 10 Dec 2007 Berichten: 1615 Woonplaats: Beneden-Leeuwen
|
Geplaatst: Za Apr 16, 2011 12:21 pm Onderwerp: Aspartaam voorgeschreven door huisarts |
|
|
Gisteren een verhaal gehoord van een nu 12-jarig meisje.
Toen ze 3 jaar was ging ze met maagklachten naar de huisarts waar ze het volgende advies kreeg: stoppen met vruchtensappen en over gaan op cola light!
Ze drinkt al die jaren minstens 1 fles cola light.
Ik vroeg haar naar hoofdpijn en oogklachten.
Ze had wel vaak hoofdpijn en sinds kort zijn haar ogen zo aan het branden/tranen.
Ik wil niet zeggen dat het door aspartaam komt, maar ik ben wel heel benieuwd of haar klachten overgaan als ze overgaat op water.
Dat water drinken zal ze moeten gaan leren, want zowel zij als haar moeder vinden water niet lekker.
Vanzelfsprekend heb ik ze op www.aspartaam.nl gewezen. Misschien dat hun ogen daarmee open gaan.
Kunnen ze daarna gelijk de dokter eventjes op zijn .... gaan geven.
Overigens, met het advies van de huisarts om te stoppen met het de-hele-dag-door drinken van vruchtensappen ben ik eens.
Laat je kind de hele dag door water en thee drinken.
Prima dorstlessers.
Niks mis mee! _________________ Yvonne Lemmers
Van koolhydraten krijg je honger... zegt het voort, zegt het voort...
www.gripopkoolhydraten.nl/nieuws-opgewicht
www.twitter.com/yvonnelemmers
www.facebook.com/gripopkoolhydraten |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Koningskind71
|
Geplaatst: Za Apr 16, 2011 12:31 pm Onderwerp: |
|
|
Het is zo wrang dat medici en ook niet-medici vaak heel goedbedoeld verkeerde adviezen geven. Als ik al eens wat zeg over b.v. aspartaam-gebruik krijg je als tegenantwoord dat die mensen geen klachten hebben of dat de onderzoeken niet degelijk zijn.
Het is toch wel opvallend dat er vaak na het stoppen met suiker, aspartaam, E 261 e.d. opmerkelijke veranderingen in de gezondheidstoestand van mensen te bemerken is. Ik krijg het idee dat men die link vaak niet wíl leggen. _________________ Dagboek
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wWQ3SMq/]
[/url] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Agnes1968

|
Geplaatst: Za Apr 23, 2011 8:00 am Onderwerp: |
|
|
Een collega van mij at de hele dag door kauwgom. Gevolg ze zat tegen een zoetstof vergiftiging aan met alle bij behorende klachten. Als dat geen teken aan de wand is dan weet ik het niet meer. _________________ Gestopt met CB op 72,7 kilo nu na de decembermaand toch iets zwaarder dus we gaan het kunstje weer toepassen.
mijn dagboek |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Clau

|
Geplaatst: Za Apr 23, 2011 8:13 am Onderwerp: |
|
|
? Dit is een advies wat ik ook echt niet snap.
Light producten zijn zeker voor kinderen slecht.. en dan heb ik het idd. nog niet eens over de aspartaam.
Wat een advies.
Dat hij/zij zegt, stoppen met vruchtensap.. ok.. daar ben ik het ook mee eens.
Maar om het te vervangen door andere zoetigheid????
Onbegrijpelijk.. en dat is arts? _________________ Dagboek
Als je 1000 x valt, moet je 1001 x opstaan!
BED zit niet altijd tussen de oren, maar ook in de KH! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Meesje

|
Geplaatst: Za Apr 23, 2011 8:57 am Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp niet zo goed dat een kind van 3 jaar al zoveel vruchtensappen kan drinken dat ze daar maagklachten van kan krijgen. En dan het advies om een driejarige cola light te laten drinken begrijp ik al veel minder. En waren de maagklachten over met cola light? Ik krijg juist last van mijn maag van dat goedje. _________________ Groetjes, Meesje
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Yvonne69
|
Geplaatst: Wo Mei 04, 2011 11:10 pm Onderwerp: |
|
|
Vorige vakantie kocht ik alleen light dubbelfriss voor mijn zoon en mij.
Mijn zoon was binnen een week ziek, diarre, buikpijn en futloos. Gelukkig lag ik de link met de zoetstof, dus gestopt hiermee en hij knapte weer op.
Ik ben pas sinds maandag light vrij _________________ Yvonne |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaartendraak
|
Geplaatst: Do Mei 05, 2011 12:47 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb nog nooit lightdranken of andere dingen waar light op staat gekocht. Als ik er maar een slok van nam dan proefde ik de zoetstof er zo bovenuit. Had een keer per ongeluk van Coolbest light gekocht vorig jaar, ik dacht, even proeven, nou het hele pak ging de gootsteen in, wat smerig. Ik heb altijd normale sappen gedronken voor ik met GOK begon, liefst die zonder allerlei toevoegingen, dus op het laatst gewoon van Coolbest, die zijn dan nog het beste om te drinken. Maar sinds de laatste slokjes op zijn nadat ik op 6 april begon, ergens in die week was het laatste pak leeg, heb ik ze niet meer gekocht en ik mis het eigenlijk niet  _________________ Groetjes,
Astrid
Mijn dagboekje
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Yvonne69
|
Geplaatst: Do Mei 05, 2011 5:45 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb het heel lang gedronken. Eerst omdat ik af wilde vallen ww volgde.
Vanaf 2006 omdat ik diabetes heb.
Weet wel dat ik toen aan light cola moest wennen, maar later de gewone niet meer lekker vond.
Is op dat moment maar net waar je aan gewend bent.
Zo dronk ik ook altijd zoetjes in de thee. Vind het nog niet lekker, ik gok vanaf maandag, maar dat went ook wel. _________________ Yvonne |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kellebel87

|
Geplaatst: Do Mei 19, 2011 9:27 pm Onderwerp: |
|
|
ik las vanmiddg bij de apotheek in een foldertje over hoofdpijn:
oorzaken van hoofdpijn kunnen zijn o.a.:
ASPARTAAM!
Ik at het zelf ook altijd door mijn yoghurt maar ik ben ZO klaar met die rommel, met dat gif!!  _________________ Dagboek van Kellebel
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Doortje58

Geregistreerd op: 11 Feb 2010 Berichten: 142 Woonplaats: Weener/Duitsland
|
Geplaatst: Vr Aug 05, 2011 8:06 am Onderwerp: |
|
|
Heb meer dan 20 jaar zoetstof gebruikt in koffie en thee............
Ik schrok van de berichten en ben weer langzaamaan op suiker over gegaan.......
Pas nadat ik ben gaan GoKken is het mij gelukt om van die suiker af te komen, ik drink mijn thee en koffie nu helemaal puur!  _________________ *
*
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Riky

|
Geplaatst: Vr Aug 05, 2011 7:48 pm Onderwerp: |
|
|
| Hartstikke goed Doortje, zelfs na 20 jaar kun je slechte gewoontes afleren! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Doortje58

Geregistreerd op: 11 Feb 2010 Berichten: 142 Woonplaats: Weener/Duitsland
|
Geplaatst: Di Aug 09, 2011 2:16 pm Onderwerp: |
|
|
Langer..........
Ik ben begonnen met zoetjes in koffie en thee toen ik zwanger wilde worden van mijn oudste kind, en dat was begin 1982.......
Kan je nagaan.................pppfffffffffffffffff.  _________________ *
*
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: Di Aug 09, 2011 3:18 pm Onderwerp: Re: Aspartaam voorgeschreven door huisarts |
|
|
| Yvonne Lemmers schreef: | Gisteren een verhaal gehoord van een nu 12-jarig meisje.
Toen ze 3 jaar was ging ze met maagklachten naar de huisarts waar ze het volgende advies kreeg: stoppen met vruchtensappen en over gaan op cola light! | De discussie over aspartaam even terzijde latend snap ik dat advies niet. In cola zitten, net als in veel andere frisdranken, heel sterke zuren, zoals fosforzuur en citroenzuur. Nee, da's pas goed voor je maag...
Nou, vooruit. Bij mij thuis komen er ook geen kunstmatige zoetstoffen zoals aspartaam in. Dat vooropgesteld. Als zoet echt nodig is pak ik stevia. was er ooit van overtuigd dat er waterdicht en makkelijk te vinden bewijs voor de schadelijkheid van aspartaam was maar ik heb dat nooit kunnen vinden, zelfs niet na koortsachtig zoeken, althans voor schade bij matig gebruik. Ik zoek echt niet bij de eerste de beste organisaties maar bij voorkeur op de websites van PubMed, de Cochrane Conspiracy en een aantal gerenommeerde wetenschappelijke tijdschriften, zoals The Lancet, AMA, BMJ en meerdere universiteiten.
Toch ben ik om drie redenen niet voor het gebruik van zoetstoffen. Je doet met die chemicaliën net alsof je wel suiker gebruikt waardoor je nooit went aan een wat volwassener, c.q. minder zoete smaak. Dat blijft een valkuil. Ten tweede lijken de bewijzen zich voorzichtig op te stapelen dat kunstmatig gezoete voedingsmiddelen net zo goed dik maken als de gesuikerde equivalenten. Ten derde is de schadelijkheid tot nu toe niet ondubbelzinnig bewezen maar vraag ik me af of de termijn om daar definitieve conclusies uit te trekken wel lang genoeg is. Ik kan zo een aantal medicijnen opnoemen die na een gedegen testperiode met veel fanfare werden geïntroduceerd en na een aantal jaren breed gebruik tot ernstige gezondheidsschade bleken te leiden: Softenon, Crestor, Glifanan en DES zijn slechts een paar voorbeelden. Dat is voor mij reden genoeg om er een gezonde afkeer van te hebben.
Kees _________________ http://www.metabool.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Thea Bremer

Geregistreerd op: 20 Okt 2009 Berichten: 8354 Woonplaats: H.I.Ambacht
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: Wo Aug 10, 2011 6:38 am Onderwerp: |
|
|
| Thea Bremer schreef: | Zouden we niet al vraagtekens moeten zetten bij 'kunstmatig' ?  | Kritisch blijven is altijd goed als het je gezondheid betreft maar de stelling dat natuurlijk altijd goed is en kunstmatig altijd slecht is al gauw onhoudbaar. Diezelfde Gert Schuitemaker van dat artikel over Becel Pro Activ, hij is van oorsprong apotheker, hanteert het standpunt dat sommige vitamines, zoals E en bètacaroteen , beter zijn in natuurlijke vorm maar dat een aantal andere net zo goed synthetisch gemaakt kunnen worden of zelfs beter, want zuiverder zijn. Die discussie zie je ook bij E-nummers. Iemand die volstrekt geen E-nummers tot zich wil nemen is binnen 4 minuten dood. Dat is namelijk de maximale tijd dat menselijke hersenen zonder zuurstof kunnen. Vitamine C krijgt ook een E-nummer als het als additief wordt gebruikt en zo zijn er veel meer voorbeelden.
Kees _________________ http://www.metabool.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Thea Bremer

Geregistreerd op: 20 Okt 2009 Berichten: 8354 Woonplaats: H.I.Ambacht
|
|
| Terug naar boven |
|
 |