OPGEWICHT - Yvonne Lemmers, diëtiste met Grip Op Koolhydraten - Forumindex OPGEWICHT - Yvonne Lemmers, diëtiste met Grip Op Koolhydraten -
GRIP OP KOOLHYDRATEN (G.O.K.) - OPGEWICHT KOMEN EN BLIJVEN!!! EIWITRIJK EN KOOLHYDRAATBEPERKT

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Anti koolhydraten lobby en kindergebitjes

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    OPGEWICHT - Yvonne Lemmers, diëtiste met Grip Op Koolhydraten - Forumindex -> GOK-DENKTANK
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Yvonne Lemmers
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Jun 09, 2009 10:54 pm    Onderwerp: Anti koolhydraten lobby en kindergebitjes Reageren met citaat

Citaat:

Ik doe op school ook een bescheiden poging. Ik heb 2 meisjes in mijn klas die allebei veel te dik zijn en daar heb ik met de ouders ook over gesproken. Ze zijn 7 jaar en barsten letterlijk uit hun gympakjes!Het helpt een beetje, in plaats van roze koeken en stroopwafels als tussendoortje om 10 uur, nemen ze nu iets gezonds mee, komkommer, een kaasje, fruit. Want dat zegt de juf! je ziet ik heb enige invloed:)
Maar 's middags thuis drinken ze cola en eten chips, elke dag!!! Toen ik daar met de ouders over sprak zei er eentje: ja maar juffrouw, het is zo zíelig als ze dat niet meer mag hebben, ze vindt het zo lekker en ik verwen haar zo graag. Goed bedoelt natuurlijk, maar ik heb geprobeerd uit te leggen dat het nog veel zieliger is als zij straks nog dikker is!
Via de huisarts zitten ze allebei nu ook op FitKid, ik denk maar zo, alle kleine beetjes helpen.

Hoi Ilonka,

Wat goed van je om die ouders te benaderen. Dat mensen in deze tijd nog steeds op die manier hun kind willen verwennen. Lekker samen thee drinken met wat kaas en komkommer een snoeptomaatje of een vezelcracker kan toch ook. En je kind verwennen met aandacht door een spelletje met ze te doen of iets anders leuks is denk ik toch belangrijker.
Jammer dat deze ouders nog steeds niet in de gaten hebben wat het voor het kind gaat betekenen als ze dikker en dikker zullen worden. Bij gym langs de kant staan, eventueel gepest worden enz. enz.

Ik heb ook wel eens de neiging om mensen aan te spreken en over hun manier van eten vragen te stellen, maar dat is best wel moeilijk. Er zijn ook mensen die er niets van willen weten. Onze buurman is ook dik, hij werd zondag 27 jaar. Veel familie en veel dikke mensen. De helft was gewoon veel te zwaar. De bbq bestond uiteraard uit vlees, wit stokbrood, witte bolletjes en rundvleessalade. Geen frisse groene verse salade, geen fruit, geen volkorenbroodjes, niks van dat alles. Jammer hoor. Ik probeer mijn buurvrouw wel eens te laten proeven van gerechten die ik klaarmaak. Dat is niet eenvoudig, ze lusten bijna niets.

Gelukkig eten mijn dochters wel bijna alles. Ik denk dat het ook te maken heeft met wat je gewend bent te eten en wat je ze geleerd hebt te eten.

Groetjes Tea

Het is deels onwetendheid maar voor een groot deel ook het vastklampen van achterhaalde principes door de gevestigde orde, m.n. Gezondheidsraad, Voedingscentrum en het diëtistengilde (nee, gelukkig niet allemaal). Ik kan het zo af en toe niet laten om de discussie met hen aan te gaan. Dan krijg je als antwoord dat ze wetenschappelijke bewijzen volgen. Kennelijk hebben ze niet door dat ze alleen die wetenschappelijke publicaties te zien krijgen die door de voedingsindustrie geselecteerd zijn.

Voor de goede orde ben ik me ervan bewust dat ik er voor moet waken om ook niet klakkeloos na te praten wat er allemaal te lezen is op, om en buiten het Internet. Maar dat de 'officiële leer' niet werkt staat voor mij als een paal boven water. En dat zal ik uitdragen ook, bij voorkeur door de nuchtere feiten te hanteren. Probleem is dat die soms botsen met wat er van me als professional verwacht wordt. Maar dat moet dan maar.

Kees

Ilonka, Tea en Kees,

Wat jullie nu ervaren, ervaar ik al jaren.
Ik zou zo graag alle mensen in de supermarkt met volle karren met light-producten, ontbijtkoek, koeken, chips etc. aan willen spreken, maar dat doe ik zeker niet. Het is wel iedere keer een bevestiging voor mij dat het hedendaagse gemaksvoedsel alleen maar vetproducerende vulling is maar geen voeding. Het maakt de mensen hongerig en wie honger heeft snakt naar meer... "kom maar op met de volgende lading koolhydraten" roept het lichaam iedere keer weer. En zo gaat het de hele dag door.

Mijn hoop is dat via mijn boekje heel veel mensen - net zoals jullie nu ervaren - beseffen dat we al die jaren verkeerd bezig geweest zijn.
Vandaar dat ik telkens zeg: zegt het voort, zegt het voort.
En laten we hopen dat Unilever, het voedingscentrum en andere instituten nog even niet reageren zodat we van mond op mond het anti-koolhydratenverhaal uit kunnen dragen.

Ik vind het ook altijd jammer als mensen zo goed gevoeld hebben wat koolhydraten doen, dat ze dan toch nog overstag gaan en niet meer uit de ban van de koolhydraten komen. TERWIJL DE OVERSTAP ZO MAKKELIJK IS, TELKENS WEER!

Later verder.

Ilonka, Tea en Kees, jullie verwoorden wat anderen ook ervaren. Jullie verhalen zullen zij anderen heel herkenbaar zijn. Ga zo door.
Als we een jaar verder zijn, hebben we nog veel meer aanhangers!

Van koolhydraten krijg je honger... zegt het voort, zegt het voort...
www.gripopkoolhydraten.nl/nieuws-opgewicht
www.twitter.com/yvonnelemmers
www.facebook.com/gripopkoolhydraten

Laatst aangepast door Yvonne Lemmers op Wo Feb 22, 2012 12:40 am; in totaal 6 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Kees

BerichtGeplaatst: Wo Jun 10, 2009 7:24 pm    Onderwerp: Re: ANTI KOOLHYDRATEN LOBBY Reageren met citaat

Ik heb zeker hoop, Yvonne, dat het tij aan het keren is. Sprak vandaag een OKZ-verpleegkundige die het roerend met me eens was dat jonge kinderen veel vetter moeten eten dan menig ouder denkt. Veel kinderen krijgen light voeding voorgezet door hun ouders. Dat is om wel meerdere redenen puur slecht maar vooral omdat er onvoldoende vet in zit. Zover gaat de deformatie al...

Kees
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken AIM-naam
Anja J

BerichtGeplaatst: Do Jul 23, 2009 8:21 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook mij valt het erg op dat mensen zoveel lightproducten in hun winkelwagen hebben, en meestal zijn het geen slanke mensen achter dat wagentje..
Mijn vriendin is ook te zwaar en zou er best wat aan willen doen. Maar het probleem bij haar is dat ze heel veel dingen niet lust. Geen kaas, vis, sla, komkommer, tomaat, vleeswaren, yoghurt en zo kan ik nog wel even door gaan.
Ze lust alleen zoetigheid op brood. Ik zie niet hoe zij het dit dieet dan zou kunnen doen. Hebben juliie tips??

Anja

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kees

BerichtGeplaatst: Do Jul 23, 2009 2:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

2009-07-Anja schreef:
Ze lust alleen zoetigheid op brood. Ik zie niet hoe zij het dit dieet dan zou kunnen doen. Hebben julie tips??
Moedermelk is zoet en vet en daar houden baby's van. Tijdens de ontwikkeling naar volwassene moeten kinderen wennen aan minder zoet en aan meer uitgesproken smaken om tot een evenwichtige voeding te komen. Kwestie van opvoeding, dunkt mij. Je zou zeggen dat jouw vriendin in haar ontwikkeling is stil blijven staan en dat ze in feite zichzelf zou moeten opvoeden om geen snoepgoed maar volwaardig beleg op haar brood te doen. Gebruikt ze al dat zoet niet als 'troostvoedsel'?

Kees
Terug naar boven
Anja J

BerichtGeplaatst: Vr Jul 24, 2009 8:07 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Kees schreef:
Gebruikt ze al dat zoet niet als 'troostvoedsel'?

Dat speelt zeker ook een rol, want als ze niet lekker in haar vel zit snoept ze nog veel meer dan anders. Maar daar hebben heel veel mensen last van.

Anja

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: Vr Jul 24, 2009 10:14 am    Onderwerp: Reageren met citaat

2009-07-Anja schreef:
Dat speelt zeker ook een rol, want als ze niet lekker in haar vel zit snoept ze nog veel meer dan anders. Maar daar hebben heel veel mensen last van.
Het zat er in maar het maakt het er natuurlijk niet makkelijker op...

Kees
Terug naar boven
Y. Lemmers

BerichtGeplaatst: Vr Jul 24, 2009 3:40 pm    Onderwerp: Richtlijnen voor moeilijke eters Reageren met citaat

2009-07-Anja schreef:
Geen kaas, vis, sla, komkommer, tomaat, vleeswaren, yoghurt en zo kan ik nog wel even door gaan.
Ze lust alleen zoetigheid op brood. Ik zie niet hoe zij het dit dieet dan zou kunnen doen. Hebben juliie tips??

Hoi Anja,

Ze DENKT waarschijnlijk dat ze het niet lust. Net wat Kees schrijft, je smaak ontwikkelt naarmate je ouder wordt. Er zijn weinig kinderen die spruitjes lekker vinden, terwijl de meeste ouderen ze heerlijk vinden. Al die ouderen zijn er eens mee begonnen... En zo is het ook met bijvoorbeeld wijn. Een kind gruwt ervan. Wijn moet je leren drinken. Zo werkt het... Gewoon uitproberen en beseffen dat het best lekker is.

Zelf lustte ik vroeger ook heel weinig terwijl ik nu bijna alles lust - mijn broer keek me laatst tijdens een etentje met verbazing aan dat ik al die "aparte" gerechten zo maar op at... maar koffie en kaas drink en eet ik nog steeds niet! Dat zijn voor mij te uitgesproken smaken.

Geef je moeilijk-etende vriendin het advies om een aantal dagen het OPGEWICHT-programma gewoon uit te proberen en te beginnen met voedingsmiddelen die ze kent. Laat haar ervaren hoe het hongergevoel weggaat als ze zich aan de richtlijnen van fase 1 houdt. Als ze eieren lust komt ze al een heel eind...
En de rode pagina's... die producten dienen zeker vermeden te worden!!

Je zult zien dat ze enthousiast wordt. Wink

VAN KOOLHYDRATEN KRIJG JE HONGER.
Zegt het voort, zegt het voort...
Terug naar boven
Yvonne P

BerichtGeplaatst: Ma Jul 27, 2009 10:04 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:

Af en toe iets zoets op brood dacht ik opgelost te hebben met jam van Walden Farms 0 kh 0 vet. Helaas blijkt nu de zoetstof splenda toch ook voor problemen te zorgen. Ik hoop, dat de fabrikant stevia gaat ontdekken. Ik heb al eens getracht via de dieetwebshop vragen te stellen aan de fabrikant, maar daar hebben ze ook geen directe contacten mee.
Misschien kan ze wat geklopte slagroom met stevia op haar brood doen?
Als ze wel van pindakaas houdt, kan ze amandelpasta nemen van de gezond en wel winkel.
Yvonne L. corrigeer me alsjeblieft als ik onzin uitkraam en verkeerde tips geef.

Groetjes Yvonne P.
Terug naar boven
Heleen

BerichtGeplaatst: Do Aug 06, 2009 3:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook ik probeer enthousiasme over te brengen op de mensen in mijn omgeving (en dan met name diegenen waarvan ik denk dat het goed voor ze zou zijn) maar helaas snappen ze er niet veel van. Ja, ze zien wel dat ik er veel beter uitzie, me goed voel , maar het programma vinden ze echt veel te ingewikkeld......
Ach, hetzelfde probleem kom ik tegen bij onze manier van omgaan met paarden, zo natuurlijk mogelijk, geen ijzers, geen bit. Wat heeft Nederland nog een lange weg te gaan.

groetjes,
Heleen

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wEr69ZR/]

[/url]
Terug naar boven
Tea

BerichtGeplaatst: Vr Aug 07, 2009 7:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Heleen schreef:
Ja, ze zien wel dat ik er veel beter uitzie, me goed voel , maar het programma vinden ze echt veel te ingewikkeld......
Ach, hetzelfde probleem kom ik tegen bij onze manier van omgaan met paarden, zo natuurlijk mogelijk, geen ijzers, geen bit. Wat heeft Nederland nog een lange weg te gaan.

groetjes,
Heleen

Het programma echt veel te ingewikkeld, wat is er dan toch zo ingewikkeld aan?
Gewoon lekker gezond ouderwets eten.

Die mensen zijn er nog niet klaar voor, anders kijk je verder dan te denken dat het "echt veel te ingewikkeld is". Denk ik dan maar.

Groetjes Tea Wink
Terug naar boven
Yvonne P

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2009 9:13 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Heleen,

Ik heb dat ook al zo vaak geprobeerd uit te leggen aan anderen, maar op de één of andere manier, denken ze dat het slecht voor je is en te eenzijdig. Troost je maar met de gedachte dat iedereen voor zichzelf verantwoordelijk is en wie weet ontdekken ze het als ze er echt aan toe zijn. Maar ik snap je wel, want je gunt het anderen ook om zo te smullen en toch gewicht te verliezen en je beter te voelen.

Wat grappig, dat je het vergelijkt met de ideën over de omgang met paarden. Dat zijn inderdaad ook van die vastgeroeste inzichten. Ik heb niets met paarden,behalve dat ik ze prachtig vind, maar mijn zwager is schaapherder en heeft nu paardrijles, waarbij geen zadel en bit gebruikt wordt. Hij wil als een indiaan, samen met de honden de schapen gaan leiden. (Vanwege een knieprobleem, kan hij zelf niet meer hele dagen lopen).
Daarnaast verzorgt de broer van mijn vriendin paardenhoeven zó, dat er geen ijzers nodig zijn. Laatst op een verjaardag sprak hij vol vuur over de verschillende inzichten hierover. Gelukkig zijn er mensen, die het welzijn van de dieren voorop stellen en proberen anderen te laten zien dat er alternatieven zijn. In tegenstelling tot de mens, kan het dier niet zelf kiezen.

Veel succes en hartelijke groeten,
Yvonne P
Terug naar boven
JIP

BerichtGeplaatst: Di Aug 18, 2009 9:47 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat ik doe is mensen een flyer/ visistekaartje van Yvonne geven als ze mij aan mijn heerlijke lunch zien zitten op mijn werk en mij tevens zien afvallen.

Wat ik absoluut niet doe is als een opdringerige J.Getuige mijn nieuwe levensstijl aan andere mensen proberen op te dringen, wat dat werkt alleen maar averechts. Wink

Ik denk dat de mensen er zelf aan toe moeten zijn.
En natuurlijk mag je best het onderwerp 'KH overgevoeligheid'(zoals ik het noem) eens ter sprake brengen als het gesprek zo loopt.
Maar ga nooit-nooit lopen 'preken'is mijn ervaring, dat is zó vervelend........ Confused
Enne........... je bent nooit of te nimmer iemand verantwoording en uitleg schuldig over jou manier van eten, want het is JOUW leven.
(zo dacht ik tot een half jaar terug ook nog niet hoor Laughing )
Terug naar boven
Y. Lemmers

BerichtGeplaatst: Di Aug 18, 2009 11:11 am    Onderwerp: Reageren met citaat

2009-07-Jip schreef:
Wat ik doe is mensen een flyer/ visistekaartje van Yvonne geven als ze mij aan mijn heerlijke lunch zien zitten op mijn werk en mij tevens zien afvallen.

Wat ik absoluut niet doe is als een opdringerige J.Getuige mijn nieuwe levensstijl aan andere mensen proberen op te dringen, wat dat werkt alleen maar averechts. Wink

Ik denk dat de mensen er zelf aan toe moeten zijn.
En natuurlijk mag je best het onderwerp 'KH overgevoeligheid'(zoals ik het noem) eens ter sprake brengen als het gesprek zo loopt.
Maar ga nooit-nooit lopen 'preken'is mijn ervaring, dat is zó vervelend........ Confused
Enne........... je bent nooit of te nimmer iemand verantwoording en uitleg schuldig over jou manier van eten, want het is JOUW leven.
(zo dacht ik tot een half jaar terug ook nog niet hoor Laughing )

Juist Jip, dat is de beste instelling.
En wat een prachtige uitspraak is dat waar je mee afsluit!!! En zo is het!

Vanaf september mag je iedereen de herziene 2e druk laten zien met jouw verhaal erin. Als dat nog niet overtuigend is voor mensen Wink
Kun je nagaan wat voeding met een mens doet... Je kunt je er zelf mee de afgrond in helpen, maar het kan ook weer je medicijn zijn.
Een machtig middel waar je lichaam aan overgeleverd is.
Maak er gebruik van en kies het beste medicijn... koolhydraatbeperkt lekker eten en drinken.

VAN KOOLHYDRATEN KRIJG JE HONGER.
Zegt het voort, zegt het voort...
Terug naar boven
JIP

BerichtGeplaatst: Di Aug 18, 2009 12:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dankjewel Yvonne Razz
Vindt het super dat ik ook in jou 2e boek voorkom met mijn verhaal.
Het is gewoon zó waar: je voeding kan je maken of breken, en het is je medicijn, de oude Grieken zeiden dat destijds al, en het is echt zo!

De uitspraak waar ik mee afsluit heb ik uit het boek van Victoria Moran, Gezond&slank van binnenuit
Ik weet niet of jij dit boekje toevallig kent, maar zelf heb ik het boek al vanaf 2002 , en ik ben het opnieuw aan het lezen.
Je kunt er de dingen uitpikken waar jij wat aan hebt, en het is wel een mooie geestelijke/spirituele aanvulling op jouw dieet vindt ik
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: Wo Aug 19, 2009 11:37 am    Onderwerp: Reageren met citaat

2009-07-Jip schreef:
Wat ik absoluut niet doe is als een opdringerige J.Getuige mijn nieuwe levensstijl aan andere mensen proberen op te dringen, wat dat werkt alleen maar averechts.
Helemaal mee eens, hoewel ik me regelmatig laat verleiden tot pittige discussies. Daaruit blijkt overigens dat meer mensen het met me eens zijn dan ik vaak denk.

Niettemin zit ik als professional soms wel in een spagaat. Zelf kom ik er met voorlichting over voeding nog wel uit door mensen aan te raden om in ieder geval minimaal volwaardige voedingsproducten te eten en te vertellen dat naar mijn mening koolhydraatarm een goede methode kan zijn om af te vallen. Moeilijker vind ik collega's die ronduit ongezonde producten aanraden, zoals zonnebloemolie om in te bakken, light producten en ontbijtkoek e.d. Dan vraag ik ze wel eens of ze beseffen hoe ongezond die spullen zijn. Tja, "officiële richtlijnen, Voedingscentrum etc.", is dan meestal het antwoord, waarna de discussie meestal oeverloos wordt. Ik vraag me regelmatig af waarom die misverstanden zo hardnekkig in stand blijven...

Maar ja, tot tien jaar geleden geloofde ik ook dat vet en cholesterol slecht voor mijn gezondheid waren, zonder me er overigens al te veel van aan te trekken. Het meest ironische is nog dat ik pas echt veel te zwaar werd toen ik er wél naar ging leven.

Nou ja, gewoon rustig mijn verhaal vertellen werkt meestal nog het beste. En mijn medemensen zien heus wel dat het nog werkt ook! Smile

Kees
Terug naar boven
Gerard Poot

BerichtGeplaatst: Vr Apr 02, 2010 5:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Godlof ben ik geen professional! Nooit spagaat - gelukkig.
Ik zou ze allemaal de tent uit schelden...
Wat, karren vol met zooi - flikker in de sloot die troep!
Wat, 's avond op de bank voor de TV - lopen, fietsen zal je!
Wat, suiker in de koffie.....gek! Stevia!!!

Met alle respect voor het gegeven dat ieder mens recht heeft op zijn eigen welvaartsziekte, is het toch van de gekke dat we ons eerst zwelgen in welvaart om daarna de gezondheidszorg eens flink uit te wonen!

Ik zeg er altijd iets van, vaak kort en krachtig. Vooral mensen met overgewicht en duidelijk fysiek lijden in electrische rolstoel met een sigaret in de mond - die moeten niet in een straal van 2 meter aan mij voorbij rijden.
Als ik voor het ziekenhuis al die rokende mensen zie staan, soms aangesloten aan een zuustoffles, dan denk ik dat we hier in nederland echt ten onder gaan aan de slappe hap therapeuten mentaliteit.
Doktoren durven patiënten met overgewicht amper aan te spreken op gestoord eetgedrag.

In mijn verre jeugd was er één arts in Hattem, die patiënten weer naar huis stuurde als ze geen hemd aan hadden. Volgens hem was in dit klimaat het hemd een belangrijk kledingstuk m.b.t. gezondheid, anders werd je ziek. Hij was berucht om dit gegeven. Dat waren pas tijden!

Waar is onze strijdlust gebleven?
Ik roep het van de daken inmiddels, niemand ontkomt aan een gesprek over goede voeding met mij, als ik zichtbare problemen - of aankomende problemen - fysiek opmerk. Gesprekken worden altijd poeslief en handig ingestart, altijd spiegelen, feest der herkenning - en dan volop erin!
Ik wijs dan heel hard, keihard en soms heel beeldend op gevolgen van doorzetten van dit volledig funeste eetpatroon.

Via een student hoorde ik dat een cardioloog verteld had dat hij zijn patiënten niet aansprak op foute leefstijl, want zijn gemiddelde patiënt was "Zo dom als een schoenzool".
Ik ga er vanuit, dat iedereen die een rijbewijs heeft goed aanspreekbaar is op alle feitelijkheden die zijn gezondheid op lange termijn positief zou kunnen beinvloeden.

Ik laat geen kans aan mij voorbijgaan.

Ten strijde!

Gerard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
vliegje

BerichtGeplaatst: Vr Apr 02, 2010 5:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

En sommige mensen zonder rijbewijs ook Wink
Pinjo

BerichtGeplaatst: Vr Apr 02, 2010 6:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Ik ga er vanuit, dat iedereen die een rijbewijs heeft goed aanspreekbaar is op alle feitelijkheden die zijn gezondheid op lange termijn positief zou kunnen beinvloeden.

Nou....als ik naar programma's kijk als "Blik op de weg" dan weet ik dat zo net nog niet.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Gerard Poot

BerichtGeplaatst: Vr Apr 02, 2010 9:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je even langer met iemand praat blijkt het ultieme levensgeluk te bestaan uit een goede gezondheid!
Ik ben ze nog niet tegengekomen die dat tegenspraken - ja, als je nog jong bent, en nog geen rijbewijs mag halen, dan kunnen andere zaken de hoofdrol spelen.

Waarom is goede gezondheid heel hoog op de menselijke verlanglijst en het behalen en behouden daarvan zo laag?

Toegegeven dat - zoals jullie in de kranten hebben kunnen lezen - overgewicht en gezondheidsproblemen door foute levensstijl in Nederland een relatie heeft met inkomen / sociale situatie.
Hoog inkomen, hoog opgeleid - minder overgewicht.

Als ik dan een blik op de weg gooi, hebben we nog heel wat werk te verrichten!

Gerard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
yvonne45

BerichtGeplaatst: Ma Apr 12, 2010 5:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

In mijn praktijk als schoonheidsspecialiste heb ik voornamelijk hoogopgeleidde klanten. Daar zou je wat van mogen verwachten. Maar.....als we het over gezondheid en voeding hebben, wordt het toch in één keer anders. Want afstappen van hun comfortabele manier van eten en drinken (vlak dat niet uit), is toch echt teveel gevraagd! Van de week nog.....een klant met duidelijke huidproblemen en ze was er erg over ontstemd. Goh, ga eens proberen wat minder suikers en KH's te verwerken in het eten, "nee, dat kan niet, want ik kan niet zonder brood/ yogidrink/ cola light"..whatever! Triest toch, wil je nu een betere huid of niet???!!!! En hun kinderen krijgen hetzelfde en daarbij misschien later dezelfde klachten. Wat willen we/ze toch???
Precies Gerard, ik kan er ook niet tegen als mensen lopen te klagen over hun long- of hartproblemen en vervolgens gewoon verder roken en/ of drinken. Die zouden ze moeten uitsluiten van goede zorg, dan zouden ze snel veranderen!!!!!!!! (sorry, mag ik niet zeggen Twisted Evil )
Ach ja, verbeter de wereld en begin bij jezelf, heb ik dus zowaar 6 weken terug gedaan, wie gaat er nog volgen????????
Carla!

BerichtGeplaatst: Ma Apr 12, 2010 6:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik hoop velen Yvonne, komt best wel, maar heeft zijn tijd nodig. Smile Smile Smile
Terug naar boven
yvonne45

BerichtGeplaatst: Ma Apr 12, 2010 7:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik hoop graag met je mee!! Ben in ieder geval erg blij dat ik "het licht gezien heb" Laughing Laughing Laughing
marry v

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2011 10:04 am    Onderwerp: kindergebit Reageren met citaat

ik haal deze even naar boven, Yvonne heeft deze link op Twitter gezet
het is zo belangrijk je gebit, maar helaas zien we vaak ellende door verkeerde voedingsgewoontes en door het niet goed verzorgen van het gebit

Dagboek
Terug naar boven
Sifra

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2011 10:21 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Gisteren zag je op het nieuws dat kinderen die hun melkgebid nog hebben al rotte tanden/kiezen hebben.
Er was er zelfs één die al kronen op een kies had! Shocked
Het moet toch niet gekker worden.
Ze krijgen dan flesjes met limonade mee naar bed, ja dan kan je er op wachten nietwaar?

Met GoK 17 kilo afgevallen!

Dagboek
Terug naar boven
marry v

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2011 10:27 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb het gisteren helaas niet gezien, ga even proberen of het terug te kijken is

inderdaad de flesjes met diksap of wat er nog meer zo op de markt is, maar ook de tuitbekers, die niet lekken of flesjes met melk mee, als ze iets ouder worden de breezers, red bullen ice -tea, en dan het poetsen, zodra het kind tegenstribbelt stoppen, eigenlijk is het al met al kindermishandeling dat je dit laat gebeuren

Dagboek
Terug naar boven
Sifra

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2011 10:31 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier is het:

http://nos.nl/video/241770-een-melkgebit-als-een-fietsenrek.html

Met GoK 17 kilo afgevallen!

Dagboek
Terug naar boven
Koningskind71

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2011 10:33 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Er is zelfs een wachtlijst bij de kaakchirurgen voor peuters bij wie door zuigflescarës het volledige gebit getrokken moet worden. Rolling Eyes

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wWQ3SMq/]

[/url]
Terug naar boven
marry v

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2011 10:47 am    Onderwerp: Reageren met citaat

er is ook een wachtlijst voor volwassen die onder narcose hun gebit willen laten trekken, heeft denk ik meer te maken met de capaciteit en de hoeveelheid operatie uren die kaakchirurgen hebben, en spoed operatie's gezwellen, ongevallen, gebroken kaken gaan voor

Dagboek
Terug naar boven
Carla!

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2011 12:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat het zzo erg gesteld is met die kindergebitjes wist ik niet, vreselijk zeg allemaal.

Wel zelf gezien maar is al weer een jaar of 30 terug dat een kindje van iemand de hele dag met zo'n flesje liep met Roosvicee er in, was nog geen 5 jaar en had al allemaal zwarte stompjes.

Mijn kinderen nooit de hele dag met van die bekers en flesjes laten lopen, heel snel als het ging gewoon uit een bekertje leren drinken en echt niet de hele dag limonade, gewoon water is ook prima, net wat je ze aanleert.
Terug naar boven
Koningskind71

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2011 1:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

marry v schreef:
er is ook een wachtlijst voor volwassen die onder narcose hun gebit willen laten trekken, heeft denk ik meer te maken met de capaciteit en de hoeveelheid operatie uren die kaakchirurgen hebben, en spoed operatie's gezwellen, ongevallen, gebroken kaken gaan voor

Dat begrijp ik heel goed, maar het is toch een ronduit zorgelijke ontwikkeling dat het nu nodig is om volledige peutergebitjes (kinderen van 2 en 3 jaar) te gaan trekken.

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wWQ3SMq/]

[/url]
Terug naar boven
marry v

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2011 2:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik zit er helaas door mijn werk midden tussen in, we hebben wel het idee dat het hier (midden van het land) misschien iets minder erg is dan nu in Groningen word aangegeven, de consultatiebureaus zijn vrij actief in het adviseren vanaf 2 jaar de tandarts te bezoeken, maar daar staat weer tegenover dat dit vaak kinderen zijn die je te laat ziet pas bij pijnklachten, dus is het niet te zeggen hoeveel er hier rond lopen. maar elk kind is er een teveel

Dagboek
Terug naar boven
Doortje58

BerichtGeplaatst: Di Aug 09, 2011 3:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Anja J schreef:
Ook mij valt het erg op dat mensen zoveel lightproducten in hun winkelwagen hebben, en meestal zijn het geen slanke mensen achter dat wagentje..
Mijn vriendin is ook te zwaar en zou er best wat aan willen doen. Maar het probleem bij haar is dat ze heel veel dingen niet lust. Geen kaas, vis, sla, komkommer, tomaat, vleeswaren, yoghurt en zo kan ik nog wel even door gaan.

Ik heb net een artikel gelezen dat daar ook over ging, en die mevrouw kreeg het advies om samen met de dietiste helemaal van voor af aan alles te leren eten. Net als een baby beginnen met potjes en dan steeds verder gaan...........
Nu is die mevrouw afgevallen en lust veel meer als ze ooit gedacht had!
kaatje 64

BerichtGeplaatst: Za Nov 19, 2011 9:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Marry V schreef:
ik zit er helaas door mijn werk midden tussen in, we hebben wel het idee dat het hier (midden van het land) misschien iets minder erg is dan nu in Groningen word aangegeven

Woon in Amsterdam en werk in een verwijsppraktijk voor kindertandheelkunde, we doen per week o.a. 12 behandelingen onder narcose bij kinderen tussen de 3 en 7 jaar. Het is erg treurig gesteld met de kindermonden. En sommige ouders komen met het 2e kind voor zo'n behandeling, je zou toch denken dat ze van de behandeling bij het 1ste kind geleerd hebben.

Heb veel gehad aan je dagboek, geweldig resultaat heb je zeg!!
Terug naar boven
marry v

BerichtGeplaatst: Za Nov 19, 2011 10:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

triest dat het bij ouders een 2e keer weer gebeurd, maar dit verwonderd me niet, er is in zulke gezinnen structureel iets mis , in ieder geval met mondgezondheid.

Dagboek
Terug naar boven
droeppie

BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2012 8:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Haha ik ken dit soort verhalen ook vanwege mijn werk. Als je ouders er op aanspreekt zeggen de ouders doodleuk: hoor je het nu Pietje? Niet zo veel snoepen!
Dan zei mijn baas: wie geeft ze die snoep?
Pietje pakt het zelf, was het antwoord.
Ja en wie koopt die snoep?
Pietje koopt het zelf.....
en hoe komt hij aan dat geld????
uhhh...... uitgepraat
Sommige ouders.....

Droeppie's dagboek
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    OPGEWICHT - Yvonne Lemmers, diëtiste met Grip Op Koolhydraten - Forumindex -> GOK-DENKTANK
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: